Pomoc w wyborze Rumaka
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Pomoc w wyborze Rumaka
Witam , Jestem Kamil jeżdżę GSXR 600 19lat.. Do rzeczy , przyszedł czas na zmianę motocykla i teraz pojawia się mój problem.A więc tak chciał bym teraz polatać trochę po terenie i nie wiem jaki motocykl wybrać.
Chodzi mi o coś lekkiego i zwinnego , wypatrzyłem sobie Kawasaki KX 250ccm 2T , ale własnie boję się o koszta utrzymania takiego moto , w internecie spotykam się z różnymi opiniami jedni jeżdżą 2 sezony amatorsko inni mówią że 50h i trzeba włożyć krocie.
Nie wykluczam też 4T 450ccm. Ogólnie przy 4T skłonił bym się do jakiegoś Hard Enduro ale takiego co nie trzeba serwisować co 15mth. Patrzyłem na KTM i Yamaszki - tu pojawia się pytanie czy jako amator terenu faktycznie trzeba to robić co 15mth ?
Dodam że homologacja to dodatek i biorę ją tylko pod uwagę przy 4T.
Jak możecie coś polecić w 4T do 8tys. z homologacją i coś czego nie będę musiał serwisować co chwilę.
Moto poniżej 98r nie wchodzi w grę.
Proszę nie pisać mi o mocy tych potworów jestem w pełni świadomy czego chcę i wiem że dam sobie radę.
Dzięki i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Chodzi mi o coś lekkiego i zwinnego , wypatrzyłem sobie Kawasaki KX 250ccm 2T , ale własnie boję się o koszta utrzymania takiego moto , w internecie spotykam się z różnymi opiniami jedni jeżdżą 2 sezony amatorsko inni mówią że 50h i trzeba włożyć krocie.
Nie wykluczam też 4T 450ccm. Ogólnie przy 4T skłonił bym się do jakiegoś Hard Enduro ale takiego co nie trzeba serwisować co 15mth. Patrzyłem na KTM i Yamaszki - tu pojawia się pytanie czy jako amator terenu faktycznie trzeba to robić co 15mth ?
Dodam że homologacja to dodatek i biorę ją tylko pod uwagę przy 4T.
Jak możecie coś polecić w 4T do 8tys. z homologacją i coś czego nie będę musiał serwisować co chwilę.
Moto poniżej 98r nie wchodzi w grę.
Proszę nie pisać mi o mocy tych potworów jestem w pełni świadomy czego chcę i wiem że dam sobie radę.
Dzięki i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
- sevet666
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 31/8/2012, 15:21
- Lokalizacja: K-Koźle
Odpuść sobie crossówki jeżeli chcesz jeździć po terenie, będą się zużywały 2x szybciej niż enduro, będziesz się mocniej męczył jeżdżąc na nich, a także więcej spalą, utrzymanie 2T jak i 4T jest podobne, w 4T remonty są rzadziej, ale za to są droższe, odwrotnie jest w 2T, co do remontów w 4T, zależne są od tego jak chcesz jeździć, amatorska jazda nie będzie wyjadała twojego portfela do dna, ale musisz być świadom, że enduro tanie nie jest, co roku powinno się przeznaczyć ok 1500 zł na serwis hard enduro, co do wyboru to polecam zwrócić uwagę na KTM exc 450 albo Yamaha WR 450, praktycznie niczym się nie różnią, osobiście posiadam Ktm'a 450 i szczerze...polecam , 2T w 250 będzie miało moc podobną co 4T w 450, tak samo 2T w 125 będzie miało moc taką jak 4T w 250.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
- Effendi
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
- Lokalizacja: Białystok
kx 250 - jesteś w pełni swiadomy, a mimo wszystko kupujesz moto, które może cie połamać w kilka sekund. odpusc sobie 2T w tej pojemnosci to po 1.
po 2, 15 mth to norma przy hard enduro, nie znajdziesz tanszej opcji. ale co 15 zmienaisz tylko olej. remonty robi sie co 100-400 mth
skoro masz 8500, wiec w sumie nie za dużo na fajne hard enduro, nie chcesz duzo kasy wydawać - szukaj DRZ 400, moto tanie w eksploatacji, fajnie da sie tym pobawić.
po 2, 15 mth to norma przy hard enduro, nie znajdziesz tanszej opcji. ale co 15 zmienaisz tylko olej. remonty robi sie co 100-400 mth
skoro masz 8500, wiec w sumie nie za dużo na fajne hard enduro, nie chcesz duzo kasy wydawać - szukaj DRZ 400, moto tanie w eksploatacji, fajnie da sie tym pobawić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
A własnie temat KTM EXC 450 Czy jak będę jeździł po drodze i czasem w terenie <spokojne przejazdy krajoznawcze> to czy ten serwis olej filtry i regulacja zaworków jest konieczny , czy da się wydłużyć ten czas spokojną jazdą ?
- sevet666
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 31/8/2012, 15:21
- Lokalizacja: K-Koźle
tak, bo obojętne czy jedziesz po asfalcie czy w terenie silnik pracuje tak samo. a po ulicy zwykle jeszcze bardziej sie ciśnie. w exc 450, olej sie zmienia co 20 mth, filtry zaleznie od jazdy co 20 albo 40 mth. regulacja zależnie od stanu głowicy zaworów itp jak juz są podjechane to co 10 mth wymagają korekty nawet... a jak wszystko zdrowe to 2-3 X w sezonie sie zagląda i starczy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości