Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Romet w Polsce - patriotyzm na dwóch...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Romet w Polsce - patriotyzm na dwóch...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 9/8/2013, 11:47

Trochę kolega autor się myli Simson to była półtorej ceny Rometa i Simsonów było znacznie mniej, ilość Jawek na rynku też była znikoma, na przełomie 80/90tych Jawek 50 nie sprowadzał nikt, bo stwierdzali że się nie opłaca. Simson zresztą jak i Jawa poza większą mocą, miały większe przebiegi między-naprawcze. Romet Chart został wprowadzony około 1990 roku, co było około 5 lat za późno, poza tym Chart był drogi i mało seryjny.
Romet padł z prozaicznego powodu, na początku lat 90-tych XX wieku, zapanowała moda na "rowery górskie", Romet to olewał nadal produkując składaki, szosowe rowery męskie i damskie, ale żadnych górali. W efekcie w magazyny były pełne rowerów, których nikt nie chciał, a nowy model pojawił się 6 lat za późno.
W kwestii motorowerów znaczenie miało utrzymanie produkcji jednostek napędowych przez zakłady w Nowej Dębie. A główny powód braku rynku to zachwyt używanymi mopedami z Europy zachodniej, tu też trzeba było się rozwijać ale wiele polskich fabryk to przespało.
<br><hr>aga12
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 9/8/2013, 15:50

ZZR nie produkował tylko rowerów. Dopiero koniec Komarów to przemianowanie na Romet.<br><hr>c64club
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 11/8/2013, 09:49

Kupię ten patriotyzm gdy będzie to pojazd w Polsce zaprojektowany i wykonany.
Mieliśmy świetne konstrukcje i nic z tego nie zostało.<br><hr>Mas
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez kapselleek » 11/8/2013, 12:41

Świetnych konstrukcji niestety nie mieliśmy. To co było produkowane to zlepek niemożności i oszczędności na każdej śrubce. Przestarzałe rozwiązania, wykonanie z byle czego i byle jak. Każdy nowatorski zapęd konstruktorów miał natychmiast ukręcane jaja przez księgową, sekretarza partii, a później przez związki zawodowe.
kapselleek
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 11/6/2013, 10:15

Postprzez Komentatorzy » 12/8/2013, 21:39

Komentatorzy napisał(a):A ja chciałbym się zapytać, jak to w końcu wyszło z tymi "polskimi projektami" Divisiona? :D<br><hr>Juno<br>
Jak na wyborach, dużo obietnic, mało czynów... Zaprezentowany prototyp posiadał widelec USD, dwucylindrowy chłodzony cieczą silnik, podwójne tarcze z przodu, do produkcji trafiła wersja ze zwykłym widelcem, z przodu pojedyncza tarcza, silnik jednocylindrowy, chłodzony powietrzem zasilany gaźnikiem z jakiegoś chińskiego "crossa". Użytkownicy z forum rometa 125 znaleźli stronkę www chińskiego producenta rometów gdzie był oferowany division...<br><hr>Pasti
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/8/2013, 21:45

Komentatorzy napisał(a):A ja chciałbym się zapytać, jak to w końcu wyszło z tymi "polskimi projektami" Divisiona? :D<br><hr>Juno<br>
Komentatorzy napisał(a):Jak na wyborach, dużo obietnic, mało czynów... Zaprezentowany prototyp posiadał widelec USD, dwucylindrowy chłodzony cieczą silnik, podwójne tarcze z przodu, do produkcji trafiła wersja ze zwykłym widelcem, z przodu pojedyncza tarcza, silnik jednocylindrowy, chłodzony powietrzem zasilany gaźnikiem z jakiegoś chińskiego "crossa". Użytkownicy z forum rometa 125 znaleźli stronkę www chińskiego producenta rometów gdzie był oferowany division...<br><hr>Pasti<br>
Oryginalna nazwa divisiona u producenta to Senke X6, Senke sk 250, sr 250, poszukasz na YT i google to znajdziesz.<br><hr>Pasti
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/8/2013, 20:33

Gdyby ktoś reflektował kupno rometa, najlepszy model to Z-150. następnie r150 i zetka125. 125 są nie do zdarcia, tylko czesto trzeba się nastawić, że strasznie brzęczą i wpadają w drgania. Akurat w wymienionym softchopper jest inny awaryjniejszy rozrząd 125 a division 250 to jest 223cm i trzeba sobie przykręcić lusterka na gumowe podkładki bo strasznie brzęczy. Zabawny jest division 125. 18litrowy zbiornik w moto które pali 2,5l/100km :) Ale rynek 250cm to rynek sprzętu po nauce jazdy, więc w tej cenie nowe chińskie moto jest atrakcyjne.<br><hr>Pro
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 15/8/2013, 00:15

Komentatorzy napisał(a):A ja chciałbym się zapytać, jak to w końcu wyszło z tymi "polskimi projektami" Divisiona? :D<br><hr>Juno<br>
Komentatorzy napisał(a):Jak na wyborach, dużo obietnic, mało czynów... Zaprezentowany prototyp posiadał widelec USD, dwucylindrowy chłodzony cieczą silnik, podwójne tarcze z przodu, do produkcji trafiła wersja ze zwykłym widelcem, z przodu pojedyncza tarcza, silnik jednocylindrowy, chłodzony powietrzem zasilany gaźnikiem z jakiegoś chińskiego "crossa". Użytkownicy z forum rometa 125 znaleźli stronkę www chińskiego producenta rometów gdzie był oferowany division...<br><hr>Pasti<br>
Komentatorzy napisał(a):Oryginalna nazwa divisiona u producenta to Senke X6, Senke sk 250, sr 250, poszukasz na YT i google to znajdziesz.<br><hr>Pasti<br>
Ja to wszystko już wiem, gdzieś w internecie było też zdjęcie prototypu i nic polskiego tam nie widziałem. Z tego, co dowiedziałem się od Redakcji, Romet nabrał wody w usta.

Proszę link do zdjęcia:
<a href="http://cs10085.vk.me/u43795960/142508873/x_562d8daf.jpg" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://cs10085.vk.me/u43795960/142508873/x_562d8daf.jpg</a><br><hr>juno
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2013, 11:10

Mydlenie oczu. Sprzedają to samo chińskie będziewie tylko drożej. Tak samo jak junak. Nie ma to nic wspólnego z polską marką i mylą techniczną. Inny sposób dystrybucji i większe zyski. Dla klienta jedyną zaletą jest fakt że potrafi wymówić nazwę tego co kupił.<br><hr>Ja
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/8/2013, 13:12

Przecież ten obecny "Romet" to zwykły chiński syf...<br><hr>Ałtor :)
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/11/2013, 14:34

3 lata temu kupilem sobie 50 rometa = zetka plus. Najgorszy wybor jak widac, bo ten zlom wiecej czasu speedzil w serwisie, niz sie nim najezdizlem. zdecydowanie odradzam kupowanie tego gowna<br><hr>Prykowsky
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/12/2013, 13:48

Romet może w przyszłości zostać bardzo dobrą marką , tylko wtedy, gdy cała praca przy produkcji maszyn tej marki będzie wykonywana w polsce<br><hr>Kamil1997
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/2/2014, 07:12

Komentatorzy napisał(a):3 lata temu kupilem sobie 50 rometa = zetka plus. Najgorszy wybor jak widac, bo ten zlom wiecej czasu speedzil w serwisie, niz sie nim najezdizlem. zdecydowanie odradzam kupowanie tego gowna<br><hr>Prykowsky<br>
ja mam skuter Romet 717 :) mam zrobione 15tys655 km... Kto dba ten ma.!<br><hr>Sonal
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/2/2014, 07:25

szkoda że na chińskich silnikach robią<br><hr>kamikadze
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/2/2014, 15:25

Najlepiej gdyby były montowane silniki dezametu tak jak było zawsze a jeszcze lepiej cała produkcja na częściach polskich
oraz wrócili do Bydgoszczy na ul.Fordońską 246 i zrobili tam nową hale produkcyjną dopiero wtedy wrócili by do korzeni prawdziwego Rometu<br><hr>Dawid
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez miki1406 » 20/2/2014, 16:02

Chińskich skuterów jest w Polsce 24, albo 26 marek... W tym Romet. Najtaniej wychodzi MotoBoy Tesco... Jeśli można mieć to samo taniej, to po co przepłacać. Do kraju to przypływa jako "yzbvcypkw 50 plus", rozsyłane jest to kilkudziesięciu dystrybutorów, obklejane i sprzedawane jako zipp'y, motoboy'e, motobi, romety, zetki, junaki, kingway'a itd...

Skopiowany silnik Hondy Monkey sprawdza się całkiem nieźle, ale przegląd co 1000-2000km i plastelinowe wykonanie utrudnia normalną eksploatacje...

Daje za to szansę na tanią naukę "motocyklizmu" odpowiednik "naszych" WSK, Komarów, "etek", jaw itd, które zniknęły po latach...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Komentatorzy » 25/2/2014, 16:31

Sponsorowany artykuł dzisiejszego "Rometa" nie mającego nic wspólnego z dawną fabryką. Nie mam nic do chinoli ale nadawanie im nazw Romet to zwykła profanacja. Szajs na kółkach i tyle - sam plastik i niby aluminium robione z puszek po piwie i Coca Coli...<br><hr>xxx
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/8/2014, 10:16

"Historia Rometa jest o tyle interesująca, że jako jedna z setek firm motoryzacyjnych, nad którymi zapadło po zmianach ustrojowych wieko trumny, zdołała powstać i powrócić do gry. Powrócić jako polska firma." Kiedyś Romet był fabryką a powstał ponownie jako nazwa czy jak ktos woli marka handlowa.<br><hr>tomss
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/2/2015, 07:59

Komentatorzy napisał(a):Sponsorowany artykuł dzisiejszego "Rometa" nie mającego nic wspólnego z dawną fabryką. Nie mam nic do chinoli ale nadawanie im nazw Romet to zwykła profanacja. Szajs na kółkach i tyle - sam plastik i niby aluminium robione z puszek po piwie i Coca Coli...<br><hr>xxx<br>
dzięki za sprostowanie, z patriotyzmem na kółkach to ma niewiele wspólnego, Romet Loncin, jeden ch..<br><hr>125cc
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/7/2015, 16:52

NIGDY WIECEJ ROMETA . zakupiłem ROMETA Division 249 jako moj pierwszy motocykl do nauki jazdy , mam go obecnie 3 rok a ciagle sie psuje juz chyba 80% czesci uległo awarii lub wymianie , obecnie równie stoi nie uzywany bo padla ktoraś z kolei uszczelka i wycieka olej z pokrywy karteru, nie wspomne ze uszczelka głowicy byla wymieniana 4 razy i to nie u jednego mechanieka czy serwisu bylo równiez planowanie głowicy i nic dalej olej wycieka, predkosciomierz padł po kilku miesiacach przestał pokazywac predkosc i nabijac kilometrów , wycieki z lag pojawily ssie po roku az chlapie z nich szkoda gadac, w ogole wszystko zaczelo trzeszczec jak sie siada na motor , <br><hr>kamshot92
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości




na górê