[biblioteka] Romet w Polsce - patriotyzm na dwóch...
Posty: 50
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Trochę kolega autor się myli Simson to była półtorej ceny Rometa i Simsonów było znacznie mniej, ilość Jawek na rynku też była znikoma, na przełomie 80/90tych Jawek 50 nie sprowadzał nikt, bo stwierdzali że się nie opłaca. Simson zresztą jak i Jawa poza większą mocą, miały większe przebiegi między-naprawcze. Romet Chart został wprowadzony około 1990 roku, co było około 5 lat za późno, poza tym Chart był drogi i mało seryjny.
Romet padł z prozaicznego powodu, na początku lat 90-tych XX wieku, zapanowała moda na "rowery górskie", Romet to olewał nadal produkując składaki, szosowe rowery męskie i damskie, ale żadnych górali. W efekcie w magazyny były pełne rowerów, których nikt nie chciał, a nowy model pojawił się 6 lat za późno.
W kwestii motorowerów znaczenie miało utrzymanie produkcji jednostek napędowych przez zakłady w Nowej Dębie. A główny powód braku rynku to zachwyt używanymi mopedami z Europy zachodniej, tu też trzeba było się rozwijać ale wiele polskich fabryk to przespało.
<br><hr>aga12
Romet padł z prozaicznego powodu, na początku lat 90-tych XX wieku, zapanowała moda na "rowery górskie", Romet to olewał nadal produkując składaki, szosowe rowery męskie i damskie, ale żadnych górali. W efekcie w magazyny były pełne rowerów, których nikt nie chciał, a nowy model pojawił się 6 lat za późno.
W kwestii motorowerów znaczenie miało utrzymanie produkcji jednostek napędowych przez zakłady w Nowej Dębie. A główny powód braku rynku to zachwyt używanymi mopedami z Europy zachodniej, tu też trzeba było się rozwijać ale wiele polskich fabryk to przespało.
<br><hr>aga12
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ZZR nie produkował tylko rowerów. Dopiero koniec Komarów to przemianowanie na Romet.<br><hr>c64club
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kupię ten patriotyzm gdy będzie to pojazd w Polsce zaprojektowany i wykonany.
Mieliśmy świetne konstrukcje i nic z tego nie zostało.<br><hr>Mas
Mieliśmy świetne konstrukcje i nic z tego nie zostało.<br><hr>Mas
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Świetnych konstrukcji niestety nie mieliśmy. To co było produkowane to zlepek niemożności i oszczędności na każdej śrubce. Przestarzałe rozwiązania, wykonanie z byle czego i byle jak. Każdy nowatorski zapęd konstruktorów miał natychmiast ukręcane jaja przez księgową, sekretarza partii, a później przez związki zawodowe.
- kapselleek
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 11/6/2013, 10:15
Jak na wyborach, dużo obietnic, mało czynów... Zaprezentowany prototyp posiadał widelec USD, dwucylindrowy chłodzony cieczą silnik, podwójne tarcze z przodu, do produkcji trafiła wersja ze zwykłym widelcem, z przodu pojedyncza tarcza, silnik jednocylindrowy, chłodzony powietrzem zasilany gaźnikiem z jakiegoś chińskiego "crossa". Użytkownicy z forum rometa 125 znaleźli stronkę www chińskiego producenta rometów gdzie był oferowany division...<br><hr>PastiKomentatorzy napisał(a):A ja chciałbym się zapytać, jak to w końcu wyszło z tymi "polskimi projektami" Divisiona?<br><hr>Juno<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Oryginalna nazwa divisiona u producenta to Senke X6, Senke sk 250, sr 250, poszukasz na YT i google to znajdziesz.<br><hr>PastiKomentatorzy napisał(a):A ja chciałbym się zapytać, jak to w końcu wyszło z tymi "polskimi projektami" Divisiona?<br><hr>Juno<br>
Komentatorzy napisał(a):Jak na wyborach, dużo obietnic, mało czynów... Zaprezentowany prototyp posiadał widelec USD, dwucylindrowy chłodzony cieczą silnik, podwójne tarcze z przodu, do produkcji trafiła wersja ze zwykłym widelcem, z przodu pojedyncza tarcza, silnik jednocylindrowy, chłodzony powietrzem zasilany gaźnikiem z jakiegoś chińskiego "crossa". Użytkownicy z forum rometa 125 znaleźli stronkę www chińskiego producenta rometów gdzie był oferowany division...<br><hr>Pasti<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Gdyby ktoś reflektował kupno rometa, najlepszy model to Z-150. następnie r150 i zetka125. 125 są nie do zdarcia, tylko czesto trzeba się nastawić, że strasznie brzęczą i wpadają w drgania. Akurat w wymienionym softchopper jest inny awaryjniejszy rozrząd 125 a division 250 to jest 223cm i trzeba sobie przykręcić lusterka na gumowe podkładki bo strasznie brzęczy. Zabawny jest division 125. 18litrowy zbiornik w moto które pali 2,5l/100km
Ale rynek 250cm to rynek sprzętu po nauce jazdy, więc w tej cenie nowe chińskie moto jest atrakcyjne.<br><hr>Pro

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja to wszystko już wiem, gdzieś w internecie było też zdjęcie prototypu i nic polskiego tam nie widziałem. Z tego, co dowiedziałem się od Redakcji, Romet nabrał wody w usta.Komentatorzy napisał(a):A ja chciałbym się zapytać, jak to w końcu wyszło z tymi "polskimi projektami" Divisiona?<br><hr>Juno<br>
Komentatorzy napisał(a):Jak na wyborach, dużo obietnic, mało czynów... Zaprezentowany prototyp posiadał widelec USD, dwucylindrowy chłodzony cieczą silnik, podwójne tarcze z przodu, do produkcji trafiła wersja ze zwykłym widelcem, z przodu pojedyncza tarcza, silnik jednocylindrowy, chłodzony powietrzem zasilany gaźnikiem z jakiegoś chińskiego "crossa". Użytkownicy z forum rometa 125 znaleźli stronkę www chińskiego producenta rometów gdzie był oferowany division...<br><hr>Pasti<br>Komentatorzy napisał(a):Oryginalna nazwa divisiona u producenta to Senke X6, Senke sk 250, sr 250, poszukasz na YT i google to znajdziesz.<br><hr>Pasti<br>
Proszę link do zdjęcia:
<a href="http://cs10085.vk.me/u43795960/142508873/x_562d8daf.jpg" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://cs10085.vk.me/u43795960/142508873/x_562d8daf.jpg</a><br><hr>juno
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mydlenie oczu. Sprzedają to samo chińskie będziewie tylko drożej. Tak samo jak junak. Nie ma to nic wspólnego z polską marką i mylą techniczną. Inny sposób dystrybucji i większe zyski. Dla klienta jedyną zaletą jest fakt że potrafi wymówić nazwę tego co kupił.<br><hr>Ja
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
3 lata temu kupilem sobie 50 rometa = zetka plus. Najgorszy wybor jak widac, bo ten zlom wiecej czasu speedzil w serwisie, niz sie nim najezdizlem. zdecydowanie odradzam kupowanie tego gowna<br><hr>Prykowsky
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Romet może w przyszłości zostać bardzo dobrą marką , tylko wtedy, gdy cała praca przy produkcji maszyn tej marki będzie wykonywana w polsce<br><hr>Kamil1997
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ja mam skuter Romet 717Komentatorzy napisał(a):3 lata temu kupilem sobie 50 rometa = zetka plus. Najgorszy wybor jak widac, bo ten zlom wiecej czasu speedzil w serwisie, niz sie nim najezdizlem. zdecydowanie odradzam kupowanie tego gowna<br><hr>Prykowsky<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Najlepiej gdyby były montowane silniki dezametu tak jak było zawsze a jeszcze lepiej cała produkcja na częściach polskich
oraz wrócili do Bydgoszczy na ul.Fordońską 246 i zrobili tam nową hale produkcyjną dopiero wtedy wrócili by do korzeni prawdziwego Rometu<br><hr>Dawid
oraz wrócili do Bydgoszczy na ul.Fordońską 246 i zrobili tam nową hale produkcyjną dopiero wtedy wrócili by do korzeni prawdziwego Rometu<br><hr>Dawid
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Chińskich skuterów jest w Polsce 24, albo 26 marek... W tym Romet. Najtaniej wychodzi MotoBoy Tesco... Jeśli można mieć to samo taniej, to po co przepłacać. Do kraju to przypływa jako "yzbvcypkw 50 plus", rozsyłane jest to kilkudziesięciu dystrybutorów, obklejane i sprzedawane jako zipp'y, motoboy'e, motobi, romety, zetki, junaki, kingway'a itd...
Skopiowany silnik Hondy Monkey sprawdza się całkiem nieźle, ale przegląd co 1000-2000km i plastelinowe wykonanie utrudnia normalną eksploatacje...
Daje za to szansę na tanią naukę "motocyklizmu" odpowiednik "naszych" WSK, Komarów, "etek", jaw itd, które zniknęły po latach...
Skopiowany silnik Hondy Monkey sprawdza się całkiem nieźle, ale przegląd co 1000-2000km i plastelinowe wykonanie utrudnia normalną eksploatacje...
Daje za to szansę na tanią naukę "motocyklizmu" odpowiednik "naszych" WSK, Komarów, "etek", jaw itd, które zniknęły po latach...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Sponsorowany artykuł dzisiejszego "Rometa" nie mającego nic wspólnego z dawną fabryką. Nie mam nic do chinoli ale nadawanie im nazw Romet to zwykła profanacja. Szajs na kółkach i tyle - sam plastik i niby aluminium robione z puszek po piwie i Coca Coli...<br><hr>xxx
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"Historia Rometa jest o tyle interesująca, że jako jedna z setek firm motoryzacyjnych, nad którymi zapadło po zmianach ustrojowych wieko trumny, zdołała powstać i powrócić do gry. Powrócić jako polska firma." Kiedyś Romet był fabryką a powstał ponownie jako nazwa czy jak ktos woli marka handlowa.<br><hr>tomss
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
dzięki za sprostowanie, z patriotyzmem na kółkach to ma niewiele wspólnego, Romet Loncin, jeden ch..<br><hr>125ccKomentatorzy napisał(a):Sponsorowany artykuł dzisiejszego "Rometa" nie mającego nic wspólnego z dawną fabryką. Nie mam nic do chinoli ale nadawanie im nazw Romet to zwykła profanacja. Szajs na kółkach i tyle - sam plastik i niby aluminium robione z puszek po piwie i Coca Coli...<br><hr>xxx<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
NIGDY WIECEJ ROMETA . zakupiłem ROMETA Division 249 jako moj pierwszy motocykl do nauki jazdy , mam go obecnie 3 rok a ciagle sie psuje juz chyba 80% czesci uległo awarii lub wymianie , obecnie równie stoi nie uzywany bo padla ktoraś z kolei uszczelka i wycieka olej z pokrywy karteru, nie wspomne ze uszczelka głowicy byla wymieniana 4 razy i to nie u jednego mechanieka czy serwisu bylo równiez planowanie głowicy i nic dalej olej wycieka, predkosciomierz padł po kilku miesiacach przestał pokazywac predkosc i nabijac kilometrów , wycieki z lag pojawily ssie po roku az chlapie z nich szkoda gadac, w ogole wszystko zaczelo trzeszczec jak sie siada na motor , <br><hr>kamshot92
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 50
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości