Skrzynia biegów.
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Skrzynia biegów.
Więc jadę sobie dzisiaj, dobra redukcja do 2 i wbijam 3bieg i tu jak bym miał wolny bieg ja myśle co jest.. i tak się powtarzało jak by mi biegi wyskakiwały, ale to niemożliwe bo jak dźwignie dociągnę na maxa to nie ma tego problemu To mój drugi motor i może kwestia wprawy wbijania do końca dobrze biegów bo na 4t miałem 4 biegi i takiego problemu nie było Czyżby skrzynia potrzebuje remontu?:/
- MathewPL
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
- Lokalizacja: Brzeg
napisz co to za moto, i jak to wolny bieg ? wbijasz wyżej i wbija się luz ? pewnie skrzynia do przeglądu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
w tych skrzyniach norma że łatwo łapią luz, sporo silników widziałem że np miedzy 5-6 biegiem sie wbija. skrzynie rozbierz i przejrzyj wymien co trzeba i nie powinno byc problemu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Wczoraj rozwiązałem taki problem u mnie między każdym biegiem mogłem wyczuć luz okazało się że dźwigienka która przeskakuje podczas zmany biegu nie siedzi na tulejce tylko miedzy tulejką a śrubką i wystarczyło ja poprawić
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
http://www.ktmpartfinder.com/pictureDis ... height=600
Więc wytłumaczę ci na tym:
element 24 powinien być założony na element 52 lecz u mnie siedział on miedzy 52 a 44(podkładka) dzięki czemu chodził on o troszke wyżej po elemencie 13 i nie wskakiwał na ząbki tak jak powinien, u mnie tak było że na zgaszonym silniku mogłem wrzucić luz miedzy każdym biegiem (oczywiście ruszając tylnym kołem) i najlepiej wyczuć mi było to przy zmianie biegów ręką
Więc wytłumaczę ci na tym:
element 24 powinien być założony na element 52 lecz u mnie siedział on miedzy 52 a 44(podkładka) dzięki czemu chodził on o troszke wyżej po elemencie 13 i nie wskakiwał na ząbki tak jak powinien, u mnie tak było że na zgaszonym silniku mogłem wrzucić luz miedzy każdym biegiem (oczywiście ruszając tylnym kołem) i najlepiej wyczuć mi było to przy zmianie biegów ręką
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
To tylko mały fragment i opisuje ci to na podstawie mojego motoru czyli ktm sx 200
U ciebie:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/191 ... Shaft.html
z tego element 4,5,6
http://www.easyparts.nl/showdrawing/191 ... Shaft.html
z tego element 29
Duży dekiel z prawej strony oraz kosz sprzęgłowy
U ciebie:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/191 ... Shaft.html
z tego element 4,5,6
http://www.easyparts.nl/showdrawing/191 ... Shaft.html
z tego element 29
Duży dekiel z prawej strony oraz kosz sprzęgłowy
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
no powinieneś ogarnąć. Najgorszy problem ze sprzęgłem to centralna śruba w nim (6)
http://www.easyparts.nl/showdrawing/191 ... lutch.html
http://www.easyparts.nl/showdrawing/191 ... lutch.html
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Bo kosz się kręci a ta śruba jest dość mocno dokręcona, najlepszym sposobem jest klucz pneumatyczny (w wulkanizacji taki mają) i broń boże nie próbuj trzymać kosza za słupki bo urwiesz
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Do tego są specjalne klucze, którymi blokujesz kosz i spokojnie odkręcasz śrubę.
Równie dobrze możesz zablokować na wałkach, wsadzić coś co oczywiście ząbków nie wyrwie i odkręcić.
Jest wiele patentów, wystarczy pogłówkować.
Równie dobrze możesz zablokować na wałkach, wsadzić coś co oczywiście ząbków nie wyrwie i odkręcić.
Jest wiele patentów, wystarczy pogłówkować.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
moim patentem na to jest, robienie np w 2 osoby, jedna kręci na zblokowanym silniku ( miedzy trybami cos wsadzic okrągłego ) i jeden kręci, drugi dociska tarcze sprzęgłowe, keidys jak na szybko cos musiałem odkręcic i byłem sam, to sobie znalazłem kawałek zagiętej blaszki, prawie akurat pasowała na tarcze, i scisnąłem zaciskiem stolarskim, i spoko mozna było kręcić. ale kolego jak nie wiesz co robisz, to lepiej sie za to nie bierz, zaczniesz rozkręcać, a jak sie nie znasz to i tak na oko możesz przyczyny problemu nie ogarnąć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dzisiaj sprawdziłem i okazało się ze mogę na upartego wbić luz między każdym biegiem więc chyba mam podobny problem jak kris. Mógłbyś mi rozpisać co i jak zrobić bynajmniej będę mniej więcej wiedział co robię;)
Wolę spróbować i się uczyć na błędach. Nie rozkręca czegoś o czym nic nie wiem^^
Wolę spróbować i się uczyć na błędach. Nie rozkręca czegoś o czym nic nie wiem^^
- MathewPL
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości