Katana 750, kręci się do 10 tyś. kopci na czarno,
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Katana 750, kręci się do 10 tyś. kopci na czarno,
Witam! Jako, że jestem nowy na forum wypada się przywitać. Pochodzę z Płocka, od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Katany 750. Teraz do tematu. Wczoraj kupiłem katange i mam z nią problem. Mianowicie sprzedający cały czas nagadywał, że motor tylko "długo się rozgrzewa". Wracałem nią do domu ok 200km. i problem nie minął. Motor kopci na czarno, w zakresie od 1 tyś obr/min do 3 tyś totalny brak mocy, w zakresie od 3 do 9 git i potem staje. Na luzie motor nie wkręca się powyżej 10 tyś. Nie ma odcięcia itp. itd. Sprzedający twierdził, że dzieje się tak po regulacji i synchronizacji gaźników u jakiegoś domorosłego mechanika. Myślę, że to problem albo z gaźnikiem albo z zapłonem. Forumowicze ! Radźcie od czego zacząć, a i jeżeli ktoś się pokusi aby napisać, że "silnik złom" lub "najlepiej zaprowadź do mechanika" niech sobie oszczędzi z góry czasu.
-
mackus1019 - Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25/7/2013, 12:05
- Lokalizacja: PÅ‚ock
Sprawdź, czy nie ma kombinacji z filtrem powietrza (powycinane dziury w airboxie itp.) oraz czy w ogóle filtr jest oryginalny. Może być też tak, że ktoś chciał stuningować sprzęt, dodać mu mocy, pozakładał większe dysze i teraz się zalewa.
U mnie tak było, że poprzedni właściciel cudował z podniesieniem mocy, założył większe dysze, podginał jakieś blaszki w gaźnikach, ale nie umiał tego potem wyregulować i objaw był taki, że poniżej 4000 obrotów nie dało się jechać, a po odkręceniu manetki do końca z rury kopcił na czarno.
U mnie tak było, że poprzedni właściciel cudował z podniesieniem mocy, założył większe dysze, podginał jakieś blaszki w gaźnikach, ale nie umiał tego potem wyregulować i objaw był taki, że poniżej 4000 obrotów nie dało się jechać, a po odkręceniu manetki do końca z rury kopcił na czarno.
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Jak tylko znajdę chwilę czasu postaram się to sprawdzić, bo jak się okazało motor dosyć dużo pali. Mam porównanie z kolegą, bo ma taką samą z tym, że jak wczoraj jeździliśmy jego spaliła prawie połowę tego co moja.
-
mackus1019 - Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25/7/2013, 12:05
- Lokalizacja: PÅ‚ock
Przyczyn może być wiele, zaczynając od rozregulowanych gaźników a na zajeżdżonym silniku kończąc. Sprzedający mówił że dzieje się tak po regulacji gaźników, więc zacznij od ich regulacji w porządnym serwisie bo duże spalanie i czarny dym to właśnie objaw źle wyregulowanej mieszanki, więc raczej nie ma się co martwić. Jeżeli piec dymił by na niebiesko podczas zmiany obciążenia to wtedy był by problem. Poza tym nikt tu ci nie napisze co jest bezpośrednią przyczyną bo stawianie diagnozy z opisu to wróżenie z fusów.
- tomek2102
- Świeżak
- Posty: 152
- Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
- Lokalizacja: Chełm
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości