Zobacz wątek - turystyczne enduro a wybór silnika
NAS Analytics TAG

turystyczne enduro a wybór silnika

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

turystyczne enduro a wybór silnika

Postprzez artuss811 » 15/7/2013, 18:15

Witam chce nabyć jako swój 1 motocykl coś w typie turystycznego enduro jak BMW f650gs, honda TRANSALP, Cagiva, Suzuki DL o pojemnosci 600, 650 itp i pytanie takie w niektórych motorach tego typu albo jest silnik 1 cylindrowy lub 2 cylindrowy w układzie V który będzie lepszym wyborem jeśli chodzi o ekonomikę jazdy wytrzymałość na ilość przebytych kilometrów i koszty napraw. Rozpatruje zakup rocznika miedzy 99-03 bo ten przedział finansowy jeszcze ogarne.
artuss811
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/1/2012, 15:52


Postprzez misiek1506 » 15/7/2013, 18:35

Dwu cylindrowiec zrobi więcej km, to jest pewne, będzie bardziej elastyczny, ale i cięższy. A w praktyce wygląda to tak że szybciej sprzedasz jednocylindrowca niż go zajedziesz więc szukaj raczej stanu technicznego, a nie modelu ; )
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka


Postprzez artuss811 » 15/7/2013, 18:52

dziękuje za konkretna odpowiedz, a jak to będzie wyglądało jeśli chodzi o spalanie nie ukrywam ze fajnie by było jak mieścił by się 4 do 5 litrów
artuss811
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/1/2012, 15:52

Postprzez misiek1506 » 15/7/2013, 21:59

To raczej zależy od danego modelu, w terenie spali od groma i to jest raczej pewne, na szosie powinieneś mieścić się w tych 6 litrach, poniżej magicznej piątki może być ciężko, dużo zależy od stanu technicznego, charakterystyki silnika, twojej ręki, tego gdzie się będziesz poruszał. Poczytaj testy motocykli które Cię interesują a tam jest napisane jakieś średnie spalanie, z doświadczenia wiem że da się zejść z tym spalaniem zawsze niżej ; )
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez henio12323 » 16/7/2013, 08:20

1 cylindrowiec :
wieksze kopniecie z dołu, szybciej złapie zadyszke, stosunkowo mniej spali jak sie bedzie piłowało. mniejszy v max. lżejsze moto,
2 cylindrowiec
spokojniejsza praca silnika, równiej ciągnie - elastyczny. przy normalnej jeździe powinien palic podobnie co singiel.

jak dla mnie na dalekie trasy lepsza była by Vłka. im wiecej cylindrów tym silnik spokojniej pracuje, mniejsze wibracje ma, bardziej elastyczny. a na trasie nie chodzi o nagłe oddanie mocy jak to ma sie w duzych singlach, tylko o to żeby było jak najwygodniej i jak najpłynniej. w mieście z kolei singiel byłby lepszym wyborem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez artuss811 » 16/7/2013, 15:17

dzięki za wszystkie podsumowania, powoli skłaniam się do V ale czy ta różnica w elastyczności jest aż tak duża czy tylko zauważalna
artuss811
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/1/2012, 15:52

Postprzez henio12323 » 16/7/2013, 20:46

jedziesz 120 km h chcesz wyprzedzić - vałka zbierze sie duzo żwawiej, regukcja i masz autko wyprzedzone.
z kolei jedziesz 20 km/h przyciskasz vłką to jedzie nudno w porównaniu z singlem ;D takie moje odczucia. jak dla mnie ybór prosty, zalezy gdzie latasz wiecej - trasy to V, po mieście, krótkie trasy singiel. oczywiscie mozna i jechać singlem w trasy, mozna nawet i motorowerem jechac kilka set, czy kilka tysiecy km. ale chodzi o wygode ;P a tutaj im wiecej garów tym wygodniej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê