Zobacz wątek - Wymiana tarczy sprzęgła czy calego sprzęgła ?
NAS Analytics TAG

Wymiana tarczy sprzęgła czy calego sprzęgła ?

Enduro, Cross
_________

Wymiana tarczy sprzęgła czy calego sprzęgła ?

Postprzez dawid21w » 12/7/2013, 12:47

Witam, wiem ze to nie dotyczy crossa ale uważam ze tu jest więcej osób ktore będą w stanie mi pomóc.Posiadam Bashana 200, od pewnego czasu podczas jazdy (np; jadę 3 biegiem, i chcę wbic 4) szarpie tzn wbijam wyższy bieg puszczam sprzęgło a quadem dopiero tak szarpnie i wpadnie bieg.Postanowilem ze cos z tym trzeba zrobić. Uważam że jest to wina sprzęgła.Teraz pytanie, wymieniac caly kosz, czy tylko tarcze ? I robić to w domu czy jechac do mechanika, ile by taki za to wziął ?
Pozdrawiam
dawid21w
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12/7/2013, 12:27


Postprzez kris514 » 12/7/2013, 13:20

Sprzęgło jak jest uszkodzone to podczas ruszania szarpie, nie wysprzęgla lub się ślizga jeśli ci tak szarpie podczas jazdy należało by wyjąć skrzynie i ją dokładnie przejrzeć
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez dawid21w » 12/7/2013, 17:49

Myślę ze to wina sprzęgła bo na małych obrotach jest to praktycznie znikome zachowanie, a gdy spróbowałem wbic biegi bez sprzegla wchodza elegancko. Yak czy siak do sprzęgła jest łatwo się dostać a do skrzyni muszę go rozwalić całego. Od czego s zacznę, ale nw czy wymieniać cale sprzęgło a czy tylko zmienić tarcze
dawid21w
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12/7/2013, 12:27

Postprzez kris514 » 12/7/2013, 18:21

A ja ci mówie że to nei wina sprzęgła
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez dawid21w » 12/7/2013, 18:32

Czyli ze nawet nie próbować z sprzęgłem ?
dawid21w
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12/7/2013, 12:27

Postprzez dawid21w » 12/7/2013, 18:35

bo wiesz to jest coś takiego, ze ebijam większy bieg (zwykle z2 na 3) puszczam juz sprzęgło a tu tak szarpnie lekko jakbym aby wcześnie puścił sprzęgło na dużych obrotach, mimo ze robię to prawidlowo
dawid21w
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12/7/2013, 12:27

Postprzez Effendi » 12/7/2013, 20:15

Mała rada: edytuj posty ;). gdyby to było sprzęgło na biegach od 1 do 2-3, obroty by wolno spadały i miałbyś wrażenie "tracenia mocy".
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 12/7/2013, 22:27

rozbierz sprzegło zobacz w jakim stanie. to nie forum jasnowidzów. zobacz czy masz do wymiany kosz czy same tarcze. a jak wszystko jest ok to szukaj dalej przyczyny takiego zachowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawid21w » 13/7/2013, 12:42

Możesz mi wytłumaczyć jak rozpoznam ze kosz jest do wymiany ? Będą wytarte miejsca ?
Własnie..praktycznie od nowości biegi w tym quadzie wbijają się dziwnie tzn. Gdy wbijam bieg, wchodzi dopiero po pchnięciu go do przodu( nie ma tego charakterystycznego trzasku podczas ciągnięcia klamki biegu do góry/dół ) To możliwe że własnie sprzęgło jest tego przyczyną ?
I jest jeszcze taka sprawa ze gdy po nocy na zimnym silniku go odpalę , wbije bieg 1lubR to jest głośny trzask ze aż ruszy quadem trochę.Jednak gdy przed wbiciem biegu go zgasze, wbije bieg pchne quada żeby zaskoczył i zapale potem jest ok
dawid21w
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12/7/2013, 12:27

Postprzez henio12323 » 13/7/2013, 16:35

tak kosz w miejscy styku tarcz z koszem sie wyrabia. jak jest mocno wyrobiony to do wymiany. na zgaszonym silniku nigdy od razu nie wskoczy, trzeba zakręcic skrzynia. i też normalne że sprzegło sie zakleja, moze byc tez kwestia oleju, albo twojego słabego rozgrzewania quada przed wbiciem biegu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawid21w » 13/7/2013, 16:40

A co sadzisz w kwestii dotyczącej braku charakterystycznego trzasku podczas wbijania wyższych biegów ?
Słuchajcie, naciągnąłem linkę sprzęgła do oporu, teraz jakby te biegi wchodziły normalnie? Niestety klamka puszcza tak daleko, że mam chyba do niej za krótkie palce ;D
Czyli wychodziłoby na to ze jednak tarcze ?
dawid21w
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12/7/2013, 12:27

Postprzez henio12323 » 13/7/2013, 19:15

nie wiem, ja zadnych trzasków nie słysze. im ciszej wszystko pracuje tym lepiej. nie wiem tarcze nie sprawdzisz tak o. tarcze jak sie zuzywają, to słabiej wysprzegla i ostatecznie sprzegło się ślizga. czyli dajesz gazu a moto łapie obroty ale nie jedzie tak chętnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 13/7/2013, 19:38

A może ja ci w końcu odpowiem na twoje ostatnie pytanie, odnośnie wymiany.
Jeżeli jeszcze nie rozkręcałeś sprzęgła, oddaj to komuś, szkoda by było coś źle zrobić.
Najlepiej to klucz pneumatyczny, bądź specjalne przyrządy do odkręcania, chociaż ja kiedyś grzebałem bez tych pierdół i dostałem się tylko do tarcz.
Po pierwsze to musisz zdemontować dekiel, dopiero wywnioskujesz co i jak, to nie jest drogi interes, a w razie czego uszczelka kosztuje grosze, zdjęcia dodaj tutaj, a forum ci powie co i jak.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê