Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
jezeli mowa o crossówce - kupisz ale bezsensowną tzn moto bedzie jeździło. ale po 1 skoro sie pytasz o takie rzeczy to pewnie nie masz pojęcia o jeździe w terenie, wiec bez sensu sie pchać na 250tke która Cię sponiewiera. po 2 moto jak pisałem bedzie jeździło... ale bedzie drogie w późniejszej eksploatacji. jeżeli mowa o jakims enduro to mozna wyrwac honde CRM 250 za tą kase igła nie bedzie ale bedzie jeździła i taniej na pewno niz crossówka w eksplo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Tak szukam i szukam jakiegoś sensownego moto, aż tu nagle dt 125 dość blisko mnie + cylinder atheny 170cc. http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... f4dda664c0 tu ta dta warto za tą kase ?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Witam,poszukuje informacji,który z tych motocykli jest bardziej wytrzymały/mocny i dobry jakościowo.A mianowicie mam na oku dwa w bardzo dobrym stanie technicznym motocrossy yamahe yz 125 2002r za 4900(do negocjacji)zostało w nim zrobione : przednie zawieszenie,silnik + tylny amortyzator,zostały wymienione panewki Allbays uszczelniacze zbieracze ATENA oraz olej,nowy napęd zebatki i łańcuch DID MX.
Kierownica Renthal, eksportowany na oleju castrol power 2t I ktm-a sx 125 2004 r który ma tuningowane rzeczy takie jak : dyfuzor+końcówka tłumika DOMA RACING,membrana VFORCE,złota głowica VHM,kierownica RENTHAL,pompka sprzęgła PULSE,osprzęt MAGURA,złoty korek wlewu paliwa kosztuje 5999zł(do negocjacji). Oby dwa sa w bdb stanie,którego wybralibyście yamaha właśnie konkuruje z ktm. Którego waszym zdaniem lepiej kupic bo juz sam nie wiem co robic yamaha podobno najlepsza duzo osób jeździ i nie narzeka i jest większa.Pozdrawiam Adrian licze na waszą pomoc
Kierownica Renthal, eksportowany na oleju castrol power 2t I ktm-a sx 125 2004 r który ma tuningowane rzeczy takie jak : dyfuzor+końcówka tłumika DOMA RACING,membrana VFORCE,złota głowica VHM,kierownica RENTHAL,pompka sprzęgła PULSE,osprzęt MAGURA,złoty korek wlewu paliwa kosztuje 5999zł(do negocjacji). Oby dwa sa w bdb stanie,którego wybralibyście yamaha właśnie konkuruje z ktm. Którego waszym zdaniem lepiej kupic bo juz sam nie wiem co robic yamaha podobno najlepsza duzo osób jeździ i nie narzeka i jest większa.Pozdrawiam Adrian licze na waszą pomoc
- adix22904
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22
1) nie ma co wymieniać elementów jakie zostały wymienione bo to sie mija z celem. maszyna 2-3 letnia jest juz po wymianach wielu. 2002 rok to kilkanascie remontów wiec norma.
jakbys poczytał kilka tematów to bys wiedział - obojętne co kupisz. wszystko to dobre sprzety, i liczy sie tylko kierowca, nie maszyna, zwłaszcza że jestes amatorem i nie ogarniesz moto przez pierwsze kilka sezonów tak, żeby doszukiwać sie ułamków sekundy. eksploiatacyjnie maszyny też wyjdą podobnie. no jedynie w ktmie dodatki fakt sprawiaja ze maszyna jest szybsza... ale po co ? jak amator serii zwykle nie ogarnie. a jedynie traci się przez to wytrzymałosc i zawsze nieco częsciej trzeba do silnika zaglądać. podsumowując - obojętne, yamaha sie dobrze jeździ, i ktmem tak samo, i tak samo honda kawasaki suzuki itd
jakbys poczytał kilka tematów to bys wiedział - obojętne co kupisz. wszystko to dobre sprzety, i liczy sie tylko kierowca, nie maszyna, zwłaszcza że jestes amatorem i nie ogarniesz moto przez pierwsze kilka sezonów tak, żeby doszukiwać sie ułamków sekundy. eksploiatacyjnie maszyny też wyjdą podobnie. no jedynie w ktmie dodatki fakt sprawiaja ze maszyna jest szybsza... ale po co ? jak amator serii zwykle nie ogarnie. a jedynie traci się przez to wytrzymałosc i zawsze nieco częsciej trzeba do silnika zaglądać. podsumowując - obojętne, yamaha sie dobrze jeździ, i ktmem tak samo, i tak samo honda kawasaki suzuki itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Jakbyś był po ktm'a to obejrzyj dokładnie moduł zapłonowy czy nie pęknięty (bo często widzi się pęknięte a kosztują niemało)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Dziękuje za informacje p.Henio i p.Krzysiu ; ) bardzo mi pomogliście ale jednak rezygnuje z yz ponieważ jest tam tuleja .. a jak pewnie wiecie w wyczynówkach w grę wchodzi tylko nicasil ; ) co do tego ze liczy sie marka tylko rider to ja doskonale o tym wiem czytam też bardzo często fora ; ) dziekuje za wszystko chłopaki ; ) jeżeli macie jakieś jeszcze dobre informacje jak o module to proszę śmiało pisać do mnie na pw albo gg (16272439) ; ) pozdrawiam Adrian
- adix22904
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22
Witam!
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego sprzętu off road. Na początek moje dane:
-waga 82kg
-174 cm wzrostu
-zerowe doświadczenie z motocyklami off road
W okolicy, w której mieszkam jest sporo fajnych lasów, dróg polnych, szutrowych, kilka wzniesień, a także niedaleko mam żwirownie. Możliwy jest wypad na tor crossowy(ale trzeba dojechać motorem w jedną stronę 20 km).
Dlatego przewiduję przez pierwsze 2-3 miesiące po zakupie sprzętu jeździć po polnych, szutrowych i lekkich leśnych trasach a potem może uderzę na bardziej wymagające trasy(ale nie będzie to teren bardzo ciężki).
Mam wielki dylemat czy na swój pierwszy motor wybrać hard enduro czy jednak pójść w soft enduro. Oto czego oczekuję od motoru:
-cena maks do 9 tys za motor(zostawiam jakieÅ› 1,5 tysiÄ…ca na remont)
-na eksploatację mogę wydać nie więcej jak 2500 zł na sezon.
-będę latał 1-3 razy w tygodniu jak czas pozwoli
-moja wiedza z dziedziny mechaniki jest całkowicie podstawowa, najbliższy profesjonalny serwis motorowy mam 22 km od domu dlatego jakichś poważniejszych napraw nie będę umiał na razie sam zrobić(wiadomo im mniej napraw tym lepiej)
-80 % teren taki jak wymieniłem, 20 % asfalt(właściwie tylko na dojazdy i czasami jakiś kawałek)
-agresywny crossowy wygląd(odpada Yamaha DT 125 i wszystko inne do niej podobne) niestety wygląd to dla mnie ważna rzecz.
-pełna możliwość rejestracji i musi mieć kierunki, lusterka itd.
Moje typy:
hard enduro(chyba jednak 2t i nie więcej jak 125 na początek bo po przeczytaniu kilku wątków z tego forum zauważyłem, że polecacie właśnie 125)
KTM EXC 125(ciężko wyrwać), Huska WR 125
Soft enduro
Yamaha WR 250 R(droga), Suzuki DRZ 400s, Huska WRE 125
Zdaję sobie sprawę z tego, że na hard enduro mogę być za słaby aktualnie.
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego sprzętu off road. Na początek moje dane:
-waga 82kg
-174 cm wzrostu
-zerowe doświadczenie z motocyklami off road
W okolicy, w której mieszkam jest sporo fajnych lasów, dróg polnych, szutrowych, kilka wzniesień, a także niedaleko mam żwirownie. Możliwy jest wypad na tor crossowy(ale trzeba dojechać motorem w jedną stronę 20 km).
Dlatego przewiduję przez pierwsze 2-3 miesiące po zakupie sprzętu jeździć po polnych, szutrowych i lekkich leśnych trasach a potem może uderzę na bardziej wymagające trasy(ale nie będzie to teren bardzo ciężki).
Mam wielki dylemat czy na swój pierwszy motor wybrać hard enduro czy jednak pójść w soft enduro. Oto czego oczekuję od motoru:
-cena maks do 9 tys za motor(zostawiam jakieÅ› 1,5 tysiÄ…ca na remont)
-na eksploatację mogę wydać nie więcej jak 2500 zł na sezon.
-będę latał 1-3 razy w tygodniu jak czas pozwoli
-moja wiedza z dziedziny mechaniki jest całkowicie podstawowa, najbliższy profesjonalny serwis motorowy mam 22 km od domu dlatego jakichś poważniejszych napraw nie będę umiał na razie sam zrobić(wiadomo im mniej napraw tym lepiej)
-80 % teren taki jak wymieniłem, 20 % asfalt(właściwie tylko na dojazdy i czasami jakiś kawałek)
-agresywny crossowy wygląd(odpada Yamaha DT 125 i wszystko inne do niej podobne) niestety wygląd to dla mnie ważna rzecz.
-pełna możliwość rejestracji i musi mieć kierunki, lusterka itd.
Moje typy:
hard enduro(chyba jednak 2t i nie więcej jak 125 na początek bo po przeczytaniu kilku wątków z tego forum zauważyłem, że polecacie właśnie 125)
KTM EXC 125(ciężko wyrwać), Huska WR 125
Soft enduro
Yamaha WR 250 R(droga), Suzuki DRZ 400s, Huska WRE 125
Zdaję sobie sprawę z tego, że na hard enduro mogę być za słaby aktualnie.
- laurente
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59
ile masz lat ? ile wzrostu ? jak chcesz moto w miare mocne i nie drogie polecam DRZ 400 w wersji E. dobre do nauki, w miare żwawe, jako 1 sprzęt to i tak bedzie z butów wyrywało przy tym ekonomiczne. kwestia taka czy sobie fizycznie z tym poradzisz bo w terenie tak dosyc ciezkie moto ( porównując do np exc 125 ) utrzymać w ryzach nie jest łatwo.
i generalnie szedłbym w mocne soft enduro, albo hard ( w sumie nigdzie nie ma konkretnej granicy, taka DRZ E w sumie wyczynówką nie jest, ale niewiele bedzie słabsza, i cięzsza od EXC 400 np ) za tą kase powinienes poradzic sobie z eksploatacją. no i 9 tysi na zakup - też mozna cos w miare ciekawego wypatrzeć.
i generalnie szedłbym w mocne soft enduro, albo hard ( w sumie nigdzie nie ma konkretnej granicy, taka DRZ E w sumie wyczynówką nie jest, ale niewiele bedzie słabsza, i cięzsza od EXC 400 np ) za tą kase powinienes poradzic sobie z eksploatacją. no i 9 tysi na zakup - też mozna cos w miare ciekawego wypatrzeć.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
HENIO
Podałem jak byk w swoim poście na początku, że mam 174 cm wzrostu
Wiek 24 lata.
Zwróciłeś uwagę na bardzo ważny aspekt czyli duża masa w terenie pewnie nie pomaga...
Pytanie co do eksploatacji: jak sobie poradzić z taką eksploatacją skoro do serwisu mam aż 22 km asflatu, a sam nigdy nie remontowałem takiego sprzeta, ba nawet podstawowych rzeczy nie zmieniałem.
Wybierając hard enduro całkowicie muszę się zamknąć na asfalt i unikać go jak ognia, no i problemy z remontami przy moich umiejetnosciach naprawczych natomiast soft oznacza gorsze właściwosci w terenie ale asfalt da radę.
Yamaha WR250 R to hard? http://otomoto.pl/yamaha-wr-250-r-M3702857.html tutaj mam przykład, nawet w podwieszonym temacie o nazewnictwie motorów off road pisze że ten model to soft
Podałem jak byk w swoim poście na początku, że mam 174 cm wzrostu
Wiek 24 lata.
Zwróciłeś uwagę na bardzo ważny aspekt czyli duża masa w terenie pewnie nie pomaga...
Pytanie co do eksploatacji: jak sobie poradzić z taką eksploatacją skoro do serwisu mam aż 22 km asflatu, a sam nigdy nie remontowałem takiego sprzeta, ba nawet podstawowych rzeczy nie zmieniałem.
Wybierając hard enduro całkowicie muszę się zamknąć na asfalt i unikać go jak ognia, no i problemy z remontami przy moich umiejetnosciach naprawczych natomiast soft oznacza gorsze właściwosci w terenie ale asfalt da radę.
Yamaha WR250 R to hard? http://otomoto.pl/yamaha-wr-250-r-M3702857.html tutaj mam przykład, nawet w podwieszonym temacie o nazewnictwie motorów off road pisze że ten model to soft
- laurente
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59
nie każda, yamaha WR R to soft enduro, uliczne moto. WR F - hard enduro bliźniaczy z YZF.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
sory, nie zauwazyłem góry przy odpowiadaniu
co do eksploatacji - podstawową mozesz a nawet powinieneś robić sam. wymiana oleju, filtrów, swiecy, czyszczenie i nasączanie filtrów - wszystko mozesz zrobic sam. z remontami itp, bedziesz musiał juz dać komuś, bo sam bez odpowiedniej wiedzy czy często konkretniejszych narzędzi i materiałów nie zrobisz jak trzeba.
czemu wybierajac hard enduro odcinasz sie od asfaltu ? ja latałem 50/50 asfalt teren. bywało kilka tygodni że wylatałem 300 km po asfalcie a 0 w terenie. ale im wiecej sie jeździ ( obojętne gdzie) tym częsciej trzeba serwisować
WR R jak napisałem to soft
co do eksploatacji - podstawową mozesz a nawet powinieneś robić sam. wymiana oleju, filtrów, swiecy, czyszczenie i nasączanie filtrów - wszystko mozesz zrobic sam. z remontami itp, bedziesz musiał juz dać komuś, bo sam bez odpowiedniej wiedzy czy często konkretniejszych narzędzi i materiałów nie zrobisz jak trzeba.
czemu wybierajac hard enduro odcinasz sie od asfaltu ? ja latałem 50/50 asfalt teren. bywało kilka tygodni że wylatałem 300 km po asfalcie a 0 w terenie. ale im wiecej sie jeździ ( obojętne gdzie) tym częsciej trzeba serwisować
WR R jak napisałem to soft
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Wyrobiłem sobie taką opinię, że hard enduro unikać asfaltu jak ognia, natomiast soft enduro można nawet w większości latać po asfalcie i się nie żyłuje silnika. TUTAJ na forum tak b. mocno ostrzegali przed jazdą po szosie takim sprzętem hard bo serwisować trzeba 2 razy częściej.
Jeszcze co do eksploatacji: czyli jak do serwisu mam 22 km asfaltu to na serwis dojeżdżać tym motocyklem czy kombinować jakieś auto z przyczepą. Bo jak się coś w nim sypnie to i tak taka przyczepa musi się zjawić.
Mocne soft enduro rozumiem rzadziej trzeba serwisować i koszty utrzymania są mniejsze?
Znasz jeszcze inne modele mocne soft enduro?
Jeszcze co do eksploatacji: czyli jak do serwisu mam 22 km asfaltu to na serwis dojeżdżać tym motocyklem czy kombinować jakieś auto z przyczepą. Bo jak się coś w nim sypnie to i tak taka przyczepa musi się zjawić.
Mocne soft enduro rozumiem rzadziej trzeba serwisować i koszty utrzymania są mniejsze?
Znasz jeszcze inne modele mocne soft enduro?
- laurente
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59
jak chcesz to to dojeżdżaj po szosie jeśli Ci nie szkoda kostek (o ile je masz ) , a jak będzie miało sie sypnąć to i tak sie sypnie wcześniej czy później jeżeli moto jest zdrowe to taka trasa jak 22km to powinna być przyjemność o ile nie będziesz śmigał aż do odcinki
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
ja tam jak pisałem EXC spoko po asfalcie dojeżdzałem. póki nie dajesz w palnik to sie nie zuzywa 2X szybciej. tylko przebieg leci szybko ;D w terenie 100 km to masz czasami całodniowy wyjazd, a na asfalcie potrafi szybciej taki przebieg wskoczyc. ja najdalej swoim koło 100 km napykałem po asfalcie i jakos dojechał
skoro masz 22 km, to mozna dojechac i na kołach, a jak moto niepewne - to kombinuj przyczepke i na przyczepce.
soft ednuro jeszcze ma tą wade że ma sporo gorsze zawieszenie, wiec ogólne koszta eksploatacji mniejsze ( w hrd enduro dochodzą czeste remonty zawieszenia itp ) wiec masz gorsze moto, ale tansze. ( oczywiscie gorszze względem hard a z koli dla amatora to często i tak rakiety, lekkie ze swietnym zawieszeniem ( dla mnie kiedys honda mtx po rometach była czyms pięknym, te zawieszenie itp. potem siadłem na yamahe DT i znów ta moc robiła swoje, potem np honda CR i bez porównania z DTtką duzo lepiej i tak dalej i dalej. wiec DRZ np, jako 1 sprzet bedzie czyms niezłym.
obok DRZ jako dosyc mocne soft enduro jest kawasaki klx 250 i 300 ale ciezko spotkać. w miare fajne moto honda XR 400 jak na wygląd fajnie sie prowadzi. ale też ciezko o super sztuke, a zwykle ceny i tak są sporo zawyżone. i jest jeszcze grupa od ktma LC4 ( np 400 ccm )
skoro masz 22 km, to mozna dojechac i na kołach, a jak moto niepewne - to kombinuj przyczepke i na przyczepce.
soft ednuro jeszcze ma tą wade że ma sporo gorsze zawieszenie, wiec ogólne koszta eksploatacji mniejsze ( w hrd enduro dochodzą czeste remonty zawieszenia itp ) wiec masz gorsze moto, ale tansze. ( oczywiscie gorszze względem hard a z koli dla amatora to często i tak rakiety, lekkie ze swietnym zawieszeniem ( dla mnie kiedys honda mtx po rometach była czyms pięknym, te zawieszenie itp. potem siadłem na yamahe DT i znów ta moc robiła swoje, potem np honda CR i bez porównania z DTtką duzo lepiej i tak dalej i dalej. wiec DRZ np, jako 1 sprzet bedzie czyms niezłym.
obok DRZ jako dosyc mocne soft enduro jest kawasaki klx 250 i 300 ale ciezko spotkać. w miare fajne moto honda XR 400 jak na wygląd fajnie sie prowadzi. ale też ciezko o super sztuke, a zwykle ceny i tak są sporo zawyżone. i jest jeszcze grupa od ktma LC4 ( np 400 ccm )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości