Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez -sailor- » 15/6/2013, 16:30

Witam mam pytanie czy kupię jakieś sensowne 2T 250. za 4500 zł ?
I na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie
F-czy %-) -sprzedane ;]
-sailor-
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez henio12323 » 15/6/2013, 17:49

jezeli mowa o crossówce - kupisz ale bezsensowną :P tzn moto bedzie jeździło. ale po 1 skoro sie pytasz o takie rzeczy to pewnie nie masz pojęcia o jeździe w terenie, wiec bez sensu sie pchać na 250tke która Cię sponiewiera. po 2 moto jak pisałem bedzie jeździło... ale bedzie drogie w późniejszej eksploatacji. jeżeli mowa o jakims enduro to mozna wyrwac honde CRM 250 za tą kase igła nie bedzie ale bedzie jeździła i taniej na pewno niz crossówka w eksplo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez -sailor- » 15/6/2013, 19:03

Jednak będe uparty i wiem czego chce 2T 250 ;]
Jakies przydatne rady ??
F-czy %-) -sprzedane ;]
-sailor-
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez wawzon » 15/6/2013, 22:39

Kup dobre ochraniacze jezeli bedzie to twoje pierwsze moto
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez Marcin1324 » 17/6/2013, 06:17

Tak szukam i szukam jakiegoś sensownego moto, aż tu nagle dt 125 dość blisko mnie + cylinder atheny 170cc. http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... f4dda664c0 tu ta dta warto za tą kase ?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez osi502 » 17/6/2013, 09:20

Co sÄ…dzicie o oponach: MICHELIN Starcross MH3 Front 80/100-21 51M M/C TT i Mitas 110/100 - 18 C-18 64R TT. Prosze o opinie. Pozdrawiam :)
osi502
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12/5/2012, 17:52

Postprzez adix22904 » 21/6/2013, 10:21

Witam,poszukuje informacji,który z tych motocykli jest bardziej wytrzymały/mocny i dobry jakościowo.A mianowicie mam na oku dwa w bardzo dobrym stanie technicznym motocrossy yamahe yz 125 2002r za 4900(do negocjacji)zostało w nim zrobione : przednie zawieszenie,silnik + tylny amortyzator,zostały wymienione panewki Allbays uszczelniacze zbieracze ATENA oraz olej,nowy napęd zebatki i łańcuch DID MX.
Kierownica Renthal, eksportowany na oleju castrol power 2t I ktm-a sx 125 2004 r który ma tuningowane rzeczy takie jak : dyfuzor+końcówka tłumika DOMA RACING,membrana VFORCE,złota głowica VHM,kierownica RENTHAL,pompka sprzęgła PULSE,osprzęt MAGURA,złoty korek wlewu paliwa kosztuje 5999zł(do negocjacji). Oby dwa sa w bdb stanie,którego wybralibyście yamaha właśnie konkuruje z ktm. Którego waszym zdaniem lepiej kupic bo juz sam nie wiem co robic yamaha podobno najlepsza duzo osób jeździ i nie narzeka i jest większa.Pozdrawiam Adrian licze na waszą pomoc ;)
adix22904
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22

Postprzez henio12323 » 21/6/2013, 21:50

1) nie ma co wymieniać elementów jakie zostały wymienione bo to sie mija z celem. maszyna 2-3 letnia jest juz po wymianach wielu. 2002 rok to kilkanascie remontów :D wiec norma.
jakbys poczytał kilka tematów to bys wiedział - obojętne co kupisz. wszystko to dobre sprzety, i liczy sie tylko kierowca, nie maszyna, zwłaszcza że jestes amatorem i nie ogarniesz moto przez pierwsze kilka sezonów tak, żeby doszukiwać sie ułamków sekundy. eksploiatacyjnie maszyny też wyjdą podobnie. no jedynie w ktmie dodatki fakt sprawiaja ze maszyna jest szybsza... ale po co ? jak amator serii zwykle nie ogarnie. a jedynie traci się przez to wytrzymałosc i zawsze nieco częsciej trzeba do silnika zaglądać. podsumowując - obojętne, yamaha sie dobrze jeździ, i ktmem tak samo, i tak samo honda kawasaki suzuki itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 21/6/2013, 21:53

Jakbyś był po ktm'a to obejrzyj dokładnie moduł zapłonowy czy nie pęknięty (bo często widzi się pęknięte a kosztują niemało)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez adix22904 » 22/6/2013, 14:44

Dziękuje za informacje p.Henio i p.Krzysiu ; ) bardzo mi pomogliście ale jednak rezygnuje z yz ponieważ jest tam tuleja .. a jak pewnie wiecie w wyczynówkach w grę wchodzi tylko nicasil ; ) co do tego ze liczy sie marka tylko rider to ja doskonale o tym wiem czytam też bardzo często fora ; ) dziekuje za wszystko chłopaki ; ) jeżeli macie jakieś jeszcze dobre informacje jak o module to proszę śmiało pisać do mnie na pw albo gg (16272439) ; ) pozdrawiam Adrian
adix22904
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22

Postprzez laurente » 26/6/2013, 18:22

Witam!
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego sprzętu off road. Na początek moje dane:

-waga 82kg
-174 cm wzrostu
-zerowe doświadczenie z motocyklami off road

W okolicy, w której mieszkam jest sporo fajnych lasów, dróg polnych, szutrowych, kilka wzniesień, a także niedaleko mam żwirownie. Możliwy jest wypad na tor crossowy(ale trzeba dojechać motorem w jedną stronę 20 km).

Dlatego przewiduję przez pierwsze 2-3 miesiące po zakupie sprzętu jeździć po polnych, szutrowych i lekkich leśnych trasach a potem może uderzę na bardziej wymagające trasy(ale nie będzie to teren bardzo ciężki).

Mam wielki dylemat czy na swój pierwszy motor wybrać hard enduro czy jednak pójść w soft enduro. Oto czego oczekuję od motoru:

-cena maks do 9 tys za motor(zostawiam jakieÅ› 1,5 tysiÄ…ca na remont)
-na eksploatację mogę wydać nie więcej jak 2500 zł na sezon.
-będę latał 1-3 razy w tygodniu jak czas pozwoli
-moja wiedza z dziedziny mechaniki jest całkowicie podstawowa, najbliższy profesjonalny serwis motorowy mam 22 km od domu dlatego jakichś poważniejszych napraw nie będę umiał na razie sam zrobić(wiadomo im mniej napraw tym lepiej)
-80 % teren taki jak wymieniłem, 20 % asfalt(właściwie tylko na dojazdy i czasami jakiś kawałek)
-agresywny crossowy wygląd(odpada Yamaha DT 125 i wszystko inne do niej podobne) niestety wygląd to dla mnie ważna rzecz.
-pełna możliwość rejestracji i musi mieć kierunki, lusterka itd.
Moje typy:
hard enduro(chyba jednak 2t i nie więcej jak 125 na początek bo po przeczytaniu kilku wątków z tego forum zauważyłem, że polecacie właśnie 125)
KTM EXC 125(ciężko wyrwać), Huska WR 125

Soft enduro
Yamaha WR 250 R(droga), Suzuki DRZ 400s, Huska WRE 125

Zdaję sobie sprawę z tego, że na hard enduro mogę być za słaby aktualnie.
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59

Postprzez henio12323 » 26/6/2013, 19:43

ile masz lat ? ile wzrostu ? jak chcesz moto w miare mocne i nie drogie polecam DRZ 400 w wersji E. dobre do nauki, w miare żwawe, jako 1 sprzęt to i tak bedzie z butów wyrywało :D przy tym ekonomiczne. kwestia taka czy sobie fizycznie z tym poradzisz bo w terenie tak dosyc ciezkie moto ( porównując do np exc 125 ) utrzymać w ryzach nie jest łatwo.

i generalnie szedłbym w mocne soft enduro, albo hard ( w sumie nigdzie nie ma konkretnej granicy, taka DRZ E w sumie wyczynówką nie jest, ale niewiele bedzie słabsza, i cięzsza od EXC 400 np ) za tą kase powinienes poradzic sobie z eksploatacją. no i 9 tysi na zakup - też mozna cos w miare ciekawego wypatrzeć.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 26/6/2013, 19:58

yamaha wr to hard
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez laurente » 26/6/2013, 20:39

HENIO

Podałem jak byk w swoim poście na początku, że mam 174 cm wzrostu :P
Wiek 24 lata.
Zwróciłeś uwagę na bardzo ważny aspekt czyli duża masa w terenie pewnie nie pomaga...
Pytanie co do eksploatacji: jak sobie poradzić z taką eksploatacją skoro do serwisu mam aż 22 km asflatu, a sam nigdy nie remontowałem takiego sprzeta, ba nawet podstawowych rzeczy nie zmieniałem.

Wybierając hard enduro całkowicie muszę się zamknąć na asfalt i unikać go jak ognia, no i problemy z remontami przy moich umiejetnosciach naprawczych natomiast soft oznacza gorsze właściwosci w terenie ale asfalt da radę.

Yamaha WR250 R to hard? http://otomoto.pl/yamaha-wr-250-r-M3702857.html tutaj mam przykład, nawet w podwieszonym temacie o nazewnictwie motorów off road pisze że ten model to soft :D
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59

Postprzez henio12323 » 26/6/2013, 20:41

nie każda, yamaha WR R to soft enduro, uliczne moto. WR F - hard enduro bliźniaczy z YZF.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez laurente » 26/6/2013, 20:46

Dlatego podałem WR 250 R a nie WR 250 F.

Odpowiesz na pytanie co do eskloatacji powyżej?
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59

Postprzez henio12323 » 26/6/2013, 20:56

sory, nie zauwazyłem góry przy odpowiadaniu

co do eksploatacji - podstawową mozesz a nawet powinieneś robić sam. wymiana oleju, filtrów, swiecy, czyszczenie i nasączanie filtrów - wszystko mozesz zrobic sam. z remontami itp, bedziesz musiał juz dać komuś, bo sam bez odpowiedniej wiedzy czy często konkretniejszych narzędzi i materiałów nie zrobisz jak trzeba.

czemu wybierajac hard enduro odcinasz sie od asfaltu ? ja latałem 50/50 asfalt teren. bywało kilka tygodni że wylatałem 300 km po asfalcie a 0 w terenie. ale im wiecej sie jeździ ( obojętne gdzie) tym częsciej trzeba serwisować :D
WR R jak napisałem to soft
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez laurente » 26/6/2013, 21:07

Wyrobiłem sobie taką opinię, że hard enduro unikać asfaltu jak ognia, natomiast soft enduro można nawet w większości latać po asfalcie i się nie żyłuje silnika. TUTAJ na forum tak b. mocno ostrzegali przed jazdą po szosie takim sprzętem hard bo serwisować trzeba 2 razy częściej.

Jeszcze co do eksploatacji: czyli jak do serwisu mam 22 km asfaltu to na serwis dojeżdżać tym motocyklem czy kombinować jakieś auto z przyczepą. Bo jak się coś w nim sypnie to i tak taka przyczepa musi się zjawić.

Mocne soft enduro rozumiem rzadziej trzeba serwisować i koszty utrzymania są mniejsze?
Znasz jeszcze inne modele mocne soft enduro?
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59

Postprzez papek23 » 27/6/2013, 11:28

jak chcesz to to dojeżdżaj po szosie jeśli Ci nie szkoda kostek (o ile je masz ) , a jak będzie miało sie sypnąć to i tak sie sypnie wcześniej czy później jeżeli moto jest zdrowe to taka trasa jak 22km to powinna być przyjemność o ile nie będziesz śmigał aż do odcinki :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez henio12323 » 27/6/2013, 11:38

ja tam jak pisałem EXC spoko po asfalcie dojeżdzałem. póki nie dajesz w palnik to sie nie zuzywa 2X szybciej. tylko przebieg leci szybko ;D w terenie 100 km to masz czasami całodniowy wyjazd, a na asfalcie potrafi szybciej taki przebieg wskoczyc. ja najdalej swoim koło 100 km napykałem po asfalcie i jakos dojechał :D

skoro masz 22 km, to mozna dojechac i na kołach, a jak moto niepewne - to kombinuj przyczepke i na przyczepce.


soft ednuro jeszcze ma tą wade że ma sporo gorsze zawieszenie, wiec ogólne koszta eksploatacji mniejsze ( w hrd enduro dochodzą czeste remonty zawieszenia itp ) wiec masz gorsze moto, ale tansze. ( oczywiscie gorszze względem hard a z koli dla amatora to często i tak rakiety, lekkie ze swietnym zawieszeniem :D ( dla mnie kiedys honda mtx po rometach była czyms pięknym, te zawieszenie itp. potem siadłem na yamahe DT i znów ta moc robiła swoje, potem np honda CR i bez porównania z DTtką duzo lepiej i tak dalej i dalej. wiec DRZ np, jako 1 sprzet bedzie czyms niezłym.

obok DRZ jako dosyc mocne soft enduro jest kawasaki klx 250 i 300 ale ciezko spotkać. w miare fajne moto honda XR 400 jak na wygląd fajnie sie prowadzi. ale też ciezko o super sztuke, a zwykle ceny i tak są sporo zawyżone. i jest jeszcze grupa od ktma LC4 ( np 400 ccm )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê