Kawasaki KX 125 2004 - problem z odpaleniem
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kawasaki KX 125 2004 - problem z odpaleniem
Witam wszystkich.
Mam problem z odpaleniem Kawasaki KX 125. Dwa tygodnie temu wymieniony został tłok. Motocykl odebrałem z pełnym zbiornikiem paliwa. Jeździłem dokładnie 3 razy delikatnie docierając tłok. Wszystko działało normalnie. Gość, który wymieniał tłoczek kazał lać mieszankę 5%. Wyliczyłem zatem, że jest to 1:20. Wydawało mi się to dziwne (zawsze lałem 1:40), ale posłuchałem i zalałem cały zbiornik. Przejechałem może z 5km po utwardzonej drodze i nagle zaczął się dławić, tracić moc, dymić na niebiesko i zdechł. Próbowałem odpalać - bezskutecznie... Po ok 15 min. odpalił za 3 kopem. Pochodził dławiąc się z 10 sekund i padł.
W garażu spuściłem ze zbiornika, filtra i gaźnika (tylko przechylając motor aż wypłynie rurkami) to paliwo i zalałem całość nową mieszanką 1:40. Po 5 kopach silnik zagadał i pracował normalnie na niskich i wysokich obrotach przez ok 30 sekund i zgasł... Potem znowu nie chciał odpalić. Po 10 minutach ponownie spróbowałem i na chwilkę zamruczał... Teraz nie odpala wcale i nie mam pojęcia co zrobić. Bardzo proszę o pomoc kogoś kto zna się w temacie.
Pozdrawiam,
Sebastian
Mam problem z odpaleniem Kawasaki KX 125. Dwa tygodnie temu wymieniony został tłok. Motocykl odebrałem z pełnym zbiornikiem paliwa. Jeździłem dokładnie 3 razy delikatnie docierając tłok. Wszystko działało normalnie. Gość, który wymieniał tłoczek kazał lać mieszankę 5%. Wyliczyłem zatem, że jest to 1:20. Wydawało mi się to dziwne (zawsze lałem 1:40), ale posłuchałem i zalałem cały zbiornik. Przejechałem może z 5km po utwardzonej drodze i nagle zaczął się dławić, tracić moc, dymić na niebiesko i zdechł. Próbowałem odpalać - bezskutecznie... Po ok 15 min. odpalił za 3 kopem. Pochodził dławiąc się z 10 sekund i padł.
W garażu spuściłem ze zbiornika, filtra i gaźnika (tylko przechylając motor aż wypłynie rurkami) to paliwo i zalałem całość nową mieszanką 1:40. Po 5 kopach silnik zagadał i pracował normalnie na niskich i wysokich obrotach przez ok 30 sekund i zgasł... Potem znowu nie chciał odpalić. Po 10 minutach ponownie spróbowałem i na chwilkę zamruczał... Teraz nie odpala wcale i nie mam pojęcia co zrobić. Bardzo proszę o pomoc kogoś kto zna się w temacie.
Pozdrawiam,
Sebastian
- Kawasaki_kx_125
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/6/2013, 17:23
Myślę, że 1:20 to za mala mieszanka motor po remoncie powinien miec troszkę więcej oleju niż normalnie. Moim zdaniem lekko przytarł się tłok i pierscienie się pozapiekały w tłoku musisz rozbierać wtedy bedziesz pewny.
Michal
- michalex123
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 20/5/2013, 18:33
co ty gadasz... 1:20 to maksymalna dawka oleju do takich sprzętów. 1:40 sie leje normalnie też nie mniej. zalezy co radzi serwisówka, i pod własne preferencje ( ja lałem zawsze koło 1:25 i było ok )
u Ciebie na 99% padła świeca, przy duzej ilosci oleju, swieca lubi sie uszkodzic po prostu. moze miec iskre, moze nawet czasem odpalic ale nie bedzie pracowała idealnie. wymien swiece powinno pomóc. i dolataj ten bak a następny zrób normalna mieszanke i bedzie ok. ( przy 2T swiece zawsze warto mieć ze soba na zaspas )
u Ciebie na 99% padła świeca, przy duzej ilosci oleju, swieca lubi sie uszkodzic po prostu. moze miec iskre, moze nawet czasem odpalic ale nie bedzie pracowała idealnie. wymien swiece powinno pomóc. i dolataj ten bak a następny zrób normalna mieszanke i bedzie ok. ( przy 2T swiece zawsze warto mieć ze soba na zaspas )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Moze masz racje ale ja miałem bardzo podobny przypadek i mi pozapiekały sie pierscienie
P.S po remoncie robiłem zawsze mieszanke 1:40 i było ok swiecy nie zalewalo, oczywiscie przy rem. wymienialem swiece.
P.S po remoncie robiłem zawsze mieszanke 1:40 i było ok swiecy nie zalewalo, oczywiscie przy rem. wymienialem swiece.
Michal
- michalex123
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 20/5/2013, 18:33
Dzięki henio, założyłem nową świecę i odpalił normalnie Śmiga elegancko! Wcześniej sprawdzałem starą i miała iskrę, ale widocznie coś z nią było nie tak.
A powiedzcie mi jeszcze jak powinno się poprawnie docierać nowy tłok w takim motocyklu?
A powiedzcie mi jeszcze jak powinno się poprawnie docierać nowy tłok w takim motocyklu?
- Kawasaki_kx_125
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/6/2013, 17:23
michalex - za duza ilosc oleju też negatywnie wpływa na wszystko, jest za duzo nagaru. moto traci moc itp itd. a to że tobie zapiekły sie pierscienie to nie znaczy ze to musiała byc kwestia oleju. jest cos takiego jak spasowanie, docieranie itp
jak docierać ? zalezy czy na nicasilu czy na żeliwie. jak nicasil to praktycznie docierania nie ma. jeden bak wylatać spokojniej. dobrze rozgrzewać maszyne, i starac sie nie przegrzac, czyli nie latać w upał 20 kółek po torze. tylko na spokojnie. po 1 baku spokojnej, dwa kolejne równez powinno sie docierać. ale juz ostrzej. tez rozgrzewając moto dobrze ale nie pozwalajac sie przegrzac. po 3 bakach juz mozna powiedziec że dotarty i sie normalnie eksploatuje.
jak żeliwo sprawa wyglada troche inaczej bo trzeba brac pod uwage pogode, spasowanie itp itd. w wyczynówkach czasami wystarczy troche bardziej pokręcic na wyzszych obrotach i wszystko puchnie i sie przyciera. wiec trzeba ostrozniej sie obchodzic i dłuzej docierać. lejac też nieco wiecej oleju niz podczas normalnej eksploatacji
jak docierać ? zalezy czy na nicasilu czy na żeliwie. jak nicasil to praktycznie docierania nie ma. jeden bak wylatać spokojniej. dobrze rozgrzewać maszyne, i starac sie nie przegrzac, czyli nie latać w upał 20 kółek po torze. tylko na spokojnie. po 1 baku spokojnej, dwa kolejne równez powinno sie docierać. ale juz ostrzej. tez rozgrzewając moto dobrze ale nie pozwalajac sie przegrzac. po 3 bakach juz mozna powiedziec że dotarty i sie normalnie eksploatuje.
jak żeliwo sprawa wyglada troche inaczej bo trzeba brac pod uwage pogode, spasowanie itp itd. w wyczynówkach czasami wystarczy troche bardziej pokręcic na wyzszych obrotach i wszystko puchnie i sie przyciera. wiec trzeba ostrozniej sie obchodzic i dłuzej docierać. lejac też nieco wiecej oleju niz podczas normalnej eksploatacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości