Zobacz wątek - Urwana śruba od zębatki
NAS Analytics TAG

Urwana śruba od zębatki

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Urwana śruba od zębatki

Postprzez shake27 » 13/6/2013, 15:38

Witam podczas ostatniego smarownia łańcucha zauważyłem brak jednej śruby przy zębatce okazało się że ułamał się sam czubek, a reszta została w środku. Co w takiej sytuacji? Przewiercić ją?
shake27
Świeżak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 30/4/2011, 08:22


Postprzez fasoliusz » 13/6/2013, 16:27

Nie wiem jakiej wielkości jest śruba ale jest kilka sposobów:
- możesz próbować złapać żabką itp. i ją odkręcić
- wypiłować środek tak aby śrubokrętem można było ją wykręcić
- dospawać kawałek, aby można ją było złapać dosyć mocno i ją wykręcić
- możesz dospawać kawałek nakrętki i wtedy już wyjdzie
Nie wiem jak tam jest przy tej zębatce, ale takie sposoby stosowałem kiedy się urywały śruby.
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew


Postprzez shake27 » 13/6/2013, 16:55

o to chodzi że nic nie wystaje jest kilka milimetrów w środku;/
shake27
Świeżak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 30/4/2011, 08:22

Postprzez fasoliusz » 13/6/2013, 16:59

Aktualnie nic sensowniejszego mi nie przychodzi oprócz rozwiercenia jej i od nowa nagwintować;/
Jak jest troche miejsca to spróbuj dospawać coś.
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez shake27 » 13/6/2013, 20:32

Zbiorcza.
shake27
Świeżak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 30/4/2011, 08:22

Postprzez fasoliusz » 13/6/2013, 20:36

To może lepiej by było jak byś pyknął fotkę?
Wtedy będziemy widzieli i konkretnie doradzimy.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez henio12323 » 13/6/2013, 22:09

a jakie to moto ? jak senek mówi tam nie powinno byc gwintu. wszystko skręcasz sruba + nakrętka

a jak jakims cudem masz gwint, to mozna nawiercic i uzyc wykrętaków
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Vergon » 14/6/2013, 15:34

Jeżeli dobrze zrozumiałem to urwała się śruba od zębatki zbiorczej i nie chodzi o gwint zębatki (bo to zdawcza) tylko o gwint jednej ze śrub, które trzymają zębatkę razem z piastą (czy jak tam kto to nazywa) w której pracują gumy zabieraka.
I jeżeli się nie mylę to śruby są w piaście a przy ściąganiu zębatki odkręcamy tylko nakrętki.
Ja bym wymienił całą piastę, bo nawet jak rozwiercisz śrubę i nagwintujesz to będziesz musiał wkręcić większą śrubę co znowu będzie skutkowało tym, że nie założysz zębatki bo jej otwór będzie na mniejszą.
A rozwiercanie jednego otworu zębatki pod większą śrubę to już rzeźba.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez shake27 » 14/6/2013, 16:19

Dodaje zdjęcia.
http://fotoo.pl/show.php?img=558717_dsc-0663.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=558720_dsc-0664.jpg.html

Od drugiej strony nie da się do niej podejść. Odkręcenie pozostałych śrub zębatki nic nie da.
shake27
Świeżak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 30/4/2011, 08:22

Postprzez henio12323 » 14/6/2013, 17:55

bez sensu wymieniac piaste za kilka dobrych stówek jak spokojnie mozna takie cos zregenerować. np rozwiercic i dać helicoil / recoil czyli spręzynki. mozna ponapawać i nawiercic i nagwintować na nowo... mase jest metod kilkanascie razy tanszych niz kupno nowej felgi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Vergon » 14/6/2013, 19:46

Ale po co nową felgę? Chodzi mi o sam zabierak (zabrakło mi wcześniej tego słowa i nazwałem to piastą).

http://allegro.pl/kawasaki-zx6r-00-02r- ... 16842.html

Po grubości łańcucha i opony widzę, że to jakieś małe moto, więc tym bardziej będzie tańsze niż to do zx6.
Poza tym to jest część bardzo trudna do sprzedaży, bo tam się nie ma co psuć poza takimi wyjątkami, więc musi kosztować grosze.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez shake27 » 14/6/2013, 22:16

No to jest 50 ccm. Juto postaram się rozkręcić to koło ale żeby dla jednej śrubki wymieniać tyle rzeczy po rozkręceniu zobaczę co tam jest.
shake27
Świeżak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 30/4/2011, 08:22

Postprzez mati22252 » 15/6/2013, 23:33

Jak jest to 50 to zapewne jak w tzr zębatka jest na sztywno z felgą i nie przelotowo. Pierwszy sposób to wziąć śrubokręt wbić go i możliwe że zostawi rowek i da radę wykręcić. Drugi sposób małe wiertło żeby nawiercić i kupić wykrętak za parę złoty i to wykręcić.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê