Kawasaki ER-5 czy coÅ› jest nie tak?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kawasaki ER-5 czy coÅ› jest nie tak?
Witam
Posiadam Kawasaki ER-5.
Jeżdżąc niepokoi mnie to, że strasznie szybko się ER'ka grzeje. Przejadę jakieś 3 km, nie wkręcając na wysokie obroty (4-7 obr/min) a ona jest już ciepła. Zagrzała się kilka razy tak, że nie można było ją dotknąć, a wentylator ani rusz, ani kontrolka się nie zapaliła.
Czy to tak musi być w silnikach chłodzonych tylko cieczą czy coś jest z moją ER'ką?
Pytam, dlatego żeby przez przypadek jej nie przegrzać, a jeśli jest wszystko OK to żeby mieć spokojną głowę.
Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość.
Posiadam Kawasaki ER-5.
Jeżdżąc niepokoi mnie to, że strasznie szybko się ER'ka grzeje. Przejadę jakieś 3 km, nie wkręcając na wysokie obroty (4-7 obr/min) a ona jest już ciepła. Zagrzała się kilka razy tak, że nie można było ją dotknąć, a wentylator ani rusz, ani kontrolka się nie zapaliła.
Czy to tak musi być w silnikach chłodzonych tylko cieczą czy coś jest z moją ER'ką?
Pytam, dlatego żeby przez przypadek jej nie przegrzać, a jeśli jest wszystko OK to żeby mieć spokojną głowę.
Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość.
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Kawasaki ER-5 czy coÅ› jest nie tak?
fasoliusz napisał(a):nie można było ją dotknąć
A gdzie Ty chciałeś dotykać motocykl?:) Z reguły silnik po rozgrzaniu jest gorący i nie polecam dotykania. A wentylator nie włącza się bo może nie ma jeszcze takiej potrzeby
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Może temat rozgrzewania ominiemy bo jest to temat "rzeka" i każdy ma inne zdanie na ten temat.
Pytam natomiast czy to normalne żeby aż tak się grzał.
Dzisiaj np. wracałem sobie z orlika i jechałem 40km/h, przez 2 kilometry jadąc tak wolno silnik był strasznie ciepły, a obroty nie przekroczył 4000, więc to chyba tak być nie powinno;o
Pytam natomiast czy to normalne żeby aż tak się grzał.
Dzisiaj np. wracałem sobie z orlika i jechałem 40km/h, przez 2 kilometry jadąc tak wolno silnik był strasznie ciepły, a obroty nie przekroczył 4000, więc to chyba tak być nie powinno;o
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Przecież w serwisówce masz opis jak sprawdzić każdą część układu chłodzenia, więc w czym problem? Na odległość nikt tego nie zdiagnozuje.
Podczas powolnej jazdy silnik się bardziej grzeje z powodu słabszego pędu powietrza. Co znaczy "strasznie ciepły"? sprawdzasz to ręką? czy wiesz ile wynosi temperatura robocza silnika?
Podczas powolnej jazdy silnik się bardziej grzeje z powodu słabszego pędu powietrza. Co znaczy "strasznie ciepły"? sprawdzasz to ręką? czy wiesz ile wynosi temperatura robocza silnika?
Er 5 -> ZX6-R
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
Nie wiem jaka jest jego temperatura, jednak jest zbyt wysoka. Dobra myśle, że nie ma sensu drążyć tematu bo tak jak kolega napisał, na odległość nikt mi nie pomoże.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości