Zobacz wÄ…tek - Sportowy lub naked na poczÄ…tek do 6 tyÅ›.
NAS Analytics TAG

Sportowy lub naked na poczÄ…tek do 6 tyÅ›.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Sportowy lub naked na poczÄ…tek do 6 tyÅ›.

Postprzez krystian333 » 9/6/2013, 22:40

Witam, odłożyłem sobie troszkę kasy i chcę sobie kupić jakiś motorek.
Doświadczenie mam prawie że zerowe dlatego chcę coś na początek tak na 2 sezony kupić żeby się czegoś nauczyć. Posiadałem enduro, wsk, simsonki itp.
Mam 19 lat 176 wzrostu i 75 kg wagi.
Motor będzie używany do weekendowych wypadów z dziewczyną, czasami podjechać do szkoły itp.
Nie jestem w stanie powiedzieć ile km przelatam w sezonie może 5 tyś.
Na motocykl chcę przeznaczyć ok. 5-6 tyś zł i nie mam ciuchów (ile będzie mnie kosztował strój)
Jaki budżet na sezon ? Nie wiem ile to mnie będzie mogło kosztować ale myślę że sobie poradzę.
Interesuje mnie motocykl sportowy lub naked.
Myślałem o sv 650 ale chyba na początek za duży, myślałem również czytając forum o gpz 500 lub gs 500. Chciał bym aby motocykl posiadał jakiś tam wygląd i nie był jednym z najstarszych a co ważne chciał bym aby charakter jazdy był podobny do tych rasowych sportowych sprzętów. Czyli prowaczenie i charakter silnika. A tak na marginesie ile taki motocykl jest w stanie spalić przy normalnej jeździe bez szaleństw ??
Czekam na wasze propozycje i z góry thx.
krystian333
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03


Postprzez Glenroy » 9/6/2013, 23:05

Dozbieraj jeszcze z jakieś 2 tys. na strój, tak żebyś miał te 6 na moto, chyba że chcesz kupić jakieś trupło. Na początek? SV odpuść bo bez podstawowego obycia sponiewiera Cię na pierwszym winklu. GS500, CB500, ER-5, ze sportowym zacięciem GPZ500. za 6 tys, może o jakiś tam wygląd nie będzie ciężko, ale nie licz na jakieś super zadbane nowe moto. Z charakterem jazdy "podobnym do tych rasowych sportów" poczekaj może, aż nabędziesz jakieś obycie z czymś co stricte sportowe nie jest, już może nie tyle dla własnego, co dla bezpieczeństwa plecaczka. Swoją drogą pomyślałeś o stroju dla pasażerki? Bo wiesz, samemu ubrać się w jakiś podstawowy tekstyl a dziewczyne wsadzić w "cywilnych" ciuchach i kasku za 200zł, zbyt rozsądne nie jest ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU


Postprzez Artur_ » 10/6/2013, 07:16

GPZ500 będzie dobry na początek, jak na 500-tkę swoje potrafi. Raczej odpuść sobie 4-cylindrowce, bo serwis razy dwa - droższe synchro, reg. zaworów, jak gaźniki do zrobienia to razy 4, również świece 4 itd. Z ciuchami na początek można się zamknąć i w 1000zł, choćby inwestując w używane firmówki. Gorzej właśnie z plecaczkiem, bo z reguły się widzi, że kierownik ubrany od stóp do głów, a plecak jedynie w kask, ew. rękawiczki, niekoniecznie motocyklowe. Ja swojej drugiej połówki na siedzisko nie zaprosiłem, póki nie było kompletu ciuchów.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez krystian333 » 10/6/2013, 10:20

Spokojnie panowie ;) te 6 tyś to jest na sam motocykl, na ciuchy odłożę jakoś, zakup ubrań na allegro będzie dobrym rozwiązaniem ?? Oczywiście kupię i mojej 2 połówce. A tak z waszego doświadczenia w jakim okresie lepiej kupić motor ?? W zimie czy w lecie łatwiej kupić coś dobrego troszkę taniej ??
krystian333
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03

Postprzez Karol20 » 10/6/2013, 10:29

Jak chcesz kupić coś dobrego to pora roku nie ma znaczenia - cena jest taka sama.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez SkoQ » 10/6/2013, 10:31

Co najlepsze ostatnio zauważyłem, że handlarze liczą na tych kupujących w zimie, i mają gdzieś obniżanie i podnoszenie ceny :) wolą żeby moto postało niż stracić na nim kafla albo dwa :) sam bym też miał gdzieś gdybym sprzedawał, jak sprzęt jest warty swojej ceny to niby dlaczego mam do dać za pół darmo ? :)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Glenroy » 10/6/2013, 12:48

SkoQ napisał(a):Co najlepsze ostatnio zauważyłem, że handlarze liczą na tych kupujących w zimie, i mają gdzieś obniżanie i podnoszenie ceny :) wolą żeby moto postało niż stracić na nim kafla albo dwa :) sam bym też miał gdzieś gdybym sprzedawał, jak sprzęt jest warty swojej ceny to niby dlaczego mam do dać za pół darmo ? :)


Akurat handlarze już tak sobie to planują, żeby na pewno na sprzęcie nie stracić :). Co do pory roku, może jest to bez znaczenia, ale ja dopiero pod koniec sezonu zacznę się za czymś rozglądać, ale to choćby po to, żeby na spokojnie przez zimę wszystko sobie w garażu dograć. Na samym zakupie, też mimo wszystko można nawet choćby te 500zł mniej ugrać :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez krystian333 » 10/6/2013, 20:50

To ok, co do kupna już wiem, tylko co bardziej polecacie er-5 gs 500, cb 500 czy gpz 500 (er-5 chyba najnowszy będzie z nich wszystkich prawda ?) ?? Tych gpz jest strasznie mało z tego co widzę. I jak z tym strojem ? Na allegro kupować czy raczej w jakimś sklepie ?? Może podeślecie kilka linków do kilku maszyn i strojów ?? Z góry thx.
krystian333
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03

Postprzez Starski » 10/6/2013, 22:18

Ja bym podsunął jeszcze yamaszke xj600 - w końcu to już czwórka.
A odnośnie ciuchów to ja wydałem ponad 3 koła na wszystko dla siebie, a teraz ubieram plecaczka :)
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez jasnoksieznik » 10/6/2013, 23:41

Padla propozycja ER-5. Poza estetyka, ktora niezbyt podchodzi pod sporta - nie polecam, bo jak dla mnie za slabe hamulce, jesli chcesz jezdzic we dwoje. Poza tym, zawieszenie w miare daje sobie rade z kierowca, ale czytalem sporo o "dobijaniu na wertepach" podczas jazdy z pasazerem.

EDIT: Tylko czytalem, bo moto to moje hobby - dziewczyna ma swoj fitness, gdzie ja sie nie pcham, wiec ona sie nie pcha na moto ;)
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Black-Ghost » 10/6/2013, 23:51

GPZ 500 ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez SkoQ » 11/6/2013, 07:45

ja się niestety z jasnoksiężnikiem zgodzę, latałem na ER-5 i w ekipie mam jedną ER-5, tam nie ma hamulców tylko spowalniacze. Na dwie osoby nie polecam, normalnie zatrułbym Ci głowię GS 500, ale jeśli zamierzasz latać z plecaczkiem nie tylko od święta to musiał byś bawić się z kanapą, jest troszkę zbyt śliska i trzeba bardzo ostrożnie jechać z plecaczkiem, żeby nie rzucało nim jak workiem ziemniaków :D
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Glenroy » 11/6/2013, 13:39

SkoQ napisał(a):ja się niestety z jasnoksiężnikiem zgodzę, latałem na ER-5 i w ekipie mam jedną ER-5, tam nie ma hamulców tylko spowalniacze. Na dwie osoby nie polecam, normalnie zatrułbym Ci głowię GS 500, ale jeśli zamierzasz latać z plecaczkiem nie tylko od święta to musiał byś bawić się z kanapą, jest troszkę zbyt śliska i trzeba bardzo ostrożnie jechać z plecaczkiem, żeby nie rzucało nim jak workiem ziemniaków :D


Tu się zgodzę, przelatałem poprzedni sezon na ER-5, zrobiłem trochę kilometrów z plecaczkiem i hamulce, samemu jeszcze jak Cię mogę, ale jadąc z plecaczkiem każde hamowanie to walka o życie, masz taką przyjemność z jazdy, że modlisz się tylko, żebyś nie musiał hamować awaryjnie, bo jednak jedna, niezbyt przekonująca gabarytowo tarcza z przodu i kompletnie niedozowalny bęben z tyłu po prostu do jazdy we dwoje jest pomyłką ;). Heble w GS-ie to żyletki, chyba najlepsze z 500-ek, tylko jak mówi SkoQ, może być trochę niewygodnie. Najlepszą alternatywą widzę tutaj XJ-600, osiągi praktycznie identyczne jak w popularnych 500-kach, miejsca dla plecaczka wystarczy, a i pies się jeszcze zmieści :P, silnik pancerny, debiloodporny, hamulce bez zarzutów, tylko jeżeli już to model bodajże po 98 roku, kiedy to zmodyfikowali zawias i hamulce [dwie tarcze z przodu], a do tego nie kosztuje fortuny, nawet w porównaniu z całą konkurencją śmiało powiem, że kosztuje grosze.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez krystian333 » 12/6/2013, 15:02

Co do stroju to na początek przesadzał nie będę i za 3 tyś kupował ale nikt mi nie powiedział jak narazie czy opłaca się kupować na allegro czy raczej szukać jakiś sklep ? Chodzi mi raczej o odpowiednie dobranie rozmiaru, no i o jakieś używane w dobrym stanie można się pokusić ? I na co zwracać uwagę kupując strój (czy jest na forum jakiś poradnik odnośnie stroju ? Bo nie zatruwał bym już głowy ;p) ? Będę się teraz rozglądał za gs 500 i xj 600. A tak na marginesie to tata mnie uprzedził i kupił sobie na początek vt 500 ;) I dziękuje panowie jak narazie za pomoc ;)
krystian333
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03

Postprzez SkoQ » 12/6/2013, 16:44

Krystian, z własnego doświadczenia wiem, że Miczab w dziale akcesoria wyszuka Ci cuda :) są promocje dla użytkowników, i to prawdziwe promocje :) mówisz ile masz hajsu i czego za to szukasz, a on sprawdzi co ma w magazynie, i powie Ci co za ile Ci proponuje, opłaca się i to bardzo :)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Glenroy » 12/6/2013, 17:21

Zrób jak mówi SkoQ, napisz do Michała [Miczab] ile masz kasy i czego za to szukasz. Wystarczy, że dobrze się pomierzysz a rozmiarówkę przyśle Ci idealną, ofertę cenowo też składa świetną, nie pchał bym się w używki, nie wiesz co to, skąd to, kto i jak tego użytkował, w nówkach masz gwarancję i w razie nie daj Boże jakiejś przygody nie z Twojej winy, dowód w postaci rachunków, na podstawie których ubezpieczyciel pokrywa szkody.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez krystian333 » 12/6/2013, 18:20

Ok panowie dzięki ;) A jeśli od razu całej kasy na strój nie będę miał to od czego zacząć ?? Oprócz kasku odpowiedniego oczywiście ;p
-kask
-kurtka
-spodnie
-buty
Dobra kolejność ?
krystian333
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03

Postprzez Glenroy » 12/6/2013, 20:00

-kask
-rękawice
-buty
-kurtka
-spodnie.

Czemu rękawice i buty tak wysoko? Bo przy ewentualnej glebie czym się będziesz ratował? Ano rękami, tako też one mają jako pierwsze styczność z glebą, a że moto zazwyczaj leci na bok, czyli na nogę, to warto mieć coś co ją ustabilizuje i uchroni od poparzeń 3-go stopnia od wydechu ;).
Zamiast kurtki, na lato dobrą sprawą jest zbroja, szczególnie jeżeli dużo śmigasz po mieście i nie chcesz się ugotować :), ogólnie na początek nie musisz szukać Bóg wie czego, ja mam komplet Reblehorn Hi-Flow, który do jakiejś specjalnie wysokiej półki się nie zalicza, ale dla mnie jest wygodny i w zupełności wystarczający, nie oczekuję żadnych cudów.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez jasnoksieznik » 12/6/2013, 21:06

Ja to widze troche inaczej, chociaz kolejnosc jest niezla.
- kask - bez glowy sie zyje gorzej niz bez innych czesci ciala. Poza tym, uderzenie asfaltem o glowe boli bardziej niz uderzenie asfaltem o co innego. Ale to jest oczywiste.
- rekawice - jesli nie planujesz goldwinga (a nie planujesz), albo czegos jeszcze bardziej zabudowanego, to ponizej jakis 20 stopni beda Ci marznac rece. Popatrz na temperatury wlasciwe i odczuwalne, przy wietrze np. 20km/h, a potem przelicz to jakos na wiatr 90km/h. Czym hamujesz? Czym zmieniasz biegi? Przeciez nie przemarznietymi palcami. A ze przy szlifie sie szlifuje dlonmi, zadkiem, kolanami i lokciami, to swoja droga prawda.
- Buty - tutaj sie niekoniecznie zgodze. Jesli nie masz zadnych nadajacych sie, to tak, buty sa bardzo wazne, bo stopy sa podatne na urazy - wsiadanie, zsiadanie, podpieranie sie, paniczne podpieranie sie podczas jazdy - to wszystko psuje stopy i okoliczne stawy/sciegna. Jesli nie masz zadnych, to koniecznie kup cos solidnego i tu sie z Glenroy'em zgodze. Jesli za to masz porzadne glany, bardzo dobre buty do lazenia po gorach, albo z woja Ci zostaly buty (w Twoim wieku raczej malo prawdopodobne), to na pierwszych kilka tygodni powinny starczyc. Wazne, zeby byly powyzej kostki i zeby kostka byla usztywniona (gumofilce odpadaja :) ). Wtedy mozesz przesunac buty o jeden w dol.
- Kurtka - Poki jezdzilem na skuterku, jezdzilem w krotkiej skorze, wraz z kat. A. nie ma zmiluj - polecam kupic cos z wbudowanymi ochraniaczami. Co do zbroi sie nie wypowiem, nie znam sie.
- spodnie - sprawdzaj w duzych supermarketach, takich z rowerami i skuterkami - moje pierwsze spodnie byly wiatro/deszczoodporne, mialy wzmocnione kolana i byly jakos smiesznie tanie, kupione w Realu. Jak nie dasz rady niczego znalezc, nie ma zmiluj - zakladaj przynajmniej najgrubsze jeansy, jakie znajdziesz.

CIekawostka - jak zdawalem egzamin na prawko, jeden z kandydatow przyszedl w butach do joggingu i szortach. Raczej slabo mu poszlo, nie tylko dlatego.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez SkoQ » 13/6/2013, 07:06

Ja nie pomogę, dla mnie każdy element jest ważny, bo nie ma dwóch takich samych szlifów, czy wypadków. Nigdy nie wiesz w co Ci się oberwie dlatego mówienie w jakiej kolejności co kupować to trochę wróżenie z fusów :D Pewne jest, że Kask+ rękawiczki to całkowite podstawy bez których się nawet nie wsiada :)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê