Nie, na pewno mi nikt nie powie, że jestem rozsądny ;P. Ja jestem zdania, że jak coś wyjechało z fabryki na danym paliwie, to na takim paliwie ma też pojechać na złom, w końcu silnik projektował ktoś kto ma o tym pojęcie, a ja się ludziom w robotę nie wpier... no.
Tak swoją drogą, na własnej skórze przekonałem się, że zarówno LPG, jak i diesel, choć może ten w mniejszym stopniu, to fakt, może i jest jakaś oszczędność, ale bardziej pozorna, takie mydlenie sobie oczu, co z tego, że na paliwie zaoszczędzę te 100zł, jak w porównaniu ze zwykłą benzyną koszty serwisu robią się 2x większe, diesle same w sobie są drogie w serwisie, a z LPG do samej benzyny dochodzi jeszcze serwis samego układu podtlenku.
Ogólnie jak jeszcze w takich 1.9TDI nie było źle, a nawet wręcz przeciwnie bo popularne toto i części od choroby na rynku do tego w przystępnej cenie, tak w samochodach w wieku do tych 10 lat jest już tragedia, koszty serwisowania i w ogóle utrzymania są po prostu chore. Któreś BMW dla przykładu, poleci Ci przepływomierz, to wymienisz sobie cały dolot bo to jeden element, i tak zamiast wydać te 600-800zł, trzeba wydać 5-6 tys.
wszystkie filtry typu DPF które kosztują więcej niż mój samochód, jakieś pierdoły, gówienka, weź teraz załóż do nowoczesnego silnika gaz, niech Ci się coś spierdzieli to do końca życia Ci się ta instalacja nie zwróci.
Jak to mówią:
Na ropÄ™ sÄ… traktory, na gazie siÄ™ gotuje a na benzynie zapier... :] AMEN!
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"