Zobacz wÄ…tek - GSXR 750 - bardzo wysokie spalanie (600 po swapie silnika)
NAS Analytics TAG

GSXR 750 - bardzo wysokie spalanie (600 po swapie silnika)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GSXR 750 - bardzo wysokie spalanie (600 po swapie silnika)

Postprzez BlueLabel » 23/4/2013, 08:32

Witam,
Jakiś czas temu kupiłem motocykl, jest to suzuki GSXR 600, z zamontowanym silnikiem od GSXR 750, przez jednego z właścicieli.

Problem polega na tym, że pali on zdecydowanie za dużo, tj. około 11-13 l/100 km w trybie mieszanym z przewagą trasy, a nawet do 15 przy jeździe po mieście. Pewnie potrafił by dojść i do 20, przy odpowiedniej jeździe ;)

W spalinach czuć sporo benzyny, więc mieszanka jest zdecydowanie zbyt bogata w paliwo.
Trochę poczytałem, trochę pojeździłem po mechanikach i wysunęło się kilka wniosków. Jak tylko będę miał chwilę, to sprawdzę jak wygląda filtr powietrza. Do wymiany są też świece. Kolejną przyczyną mogą być czujniki temperatury i położenia przepustnicy, ale myślę że w tym wypadku komputer pokazywał by mi jakieś błędy na liczniku ?

Wczoraj jeszcze z jednym mechanikiem doszliśmy do wniosku, iż możliwe jest to, że silnik został zmieniony, a komputer został od GSXR 600, tylko czy wtedy była by taka różnica w spalaniu ? Proponował on najpierw założyć rozdzielacz zapłonu od GSXR 600 żeby sprawdzić, czy się unormuje, ale to chyba nie najlepszy pomysł.

Na anglojÄ™zycznych forach doczytaÅ‚em jeszcze, że powinny być zmienione przepustnice, nie wiem czy to dajÄ… w komplecie z silnikiem, czy też mogli ich nie zmienić. Jest jakiÅ› sposób na sprawdzenie od jakiego modelu mam komputer i resztÄ™ osprzÄ™tu ? a i wÅ‚aÅ›nie, czy komputer to inaczej mówiÄ…c – moduÅ‚ ? widziaÅ‚em sporo takich na allegro, jak nic nie wymyÅ›lÄ™, to bÄ™dÄ™ próbowaÅ‚ kupić.

Ostatnia sprawa, czy jest jakiś porządny serwis, który potrafił by mi to sprawdzić, podpiąć kompa, może przemapować wtryski.zapłon, czy jak to się nazywa, najlepiej w okolicach Bydgoszczy. Wiem, ze w Toruniu jest autoryzowany serwis suzuki, ale czy to coś da ?
Wiadomość napiszę tez na jakiś forach od Suzuki i typowych od Gixxerów, aczkolwiek może ktoś będzie w stanie w jakiś sposób mi doradzić jak się do tego zabrać.


Zapomniałem dodać, temperatura silnika w czasie jazdy jest dość niska, około 60, do max 70 stopni C.

Dzięki i pozdrawiam
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez sonycbr77 » 23/4/2013, 10:41

temperature masz zdecydowanie za niska, niedogrzany silnik tez wiecej pali, wymien termostat
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek


Postprzez BlueLabel » 26/4/2013, 10:56

Sprawdzałem filtr powietrza, i jest nowiutki, zero zanieczyszczeń itp...

Co do termostatu, możliwe... Tylko że może to nie być jedyna przyczyna. Sprawdzałem to około 65 stopni w czasie jazdy, jak stanąłem na dłużej (około 5 min) z odpalonym silnikiem, to powoli dochodzi do 100 stopni i wyżej, max jakieś 103 widziałem, i jeszcze nie kręcił się wiatrak, ale wyczytałem, że przy 105 powinien się włączać mniej więcej.

Na stan obecny, spróbuje zmienić termostat, a kolejny krok to chyba komputer.
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez hubi199 » 26/4/2013, 21:46

W dealer mode:
TPS ustaw jak należy
Błędy sprawdz
Wszystkie przewody paliwowe, czy jakieÅ› ew wycieki i przy okazji czy pali na 4 cylindry.
Masz porównanie do innych 750? idzie twój jak należy?
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez BlueLabel » 27/4/2013, 09:36

Porównanie mam jedynie teoretyczne z tego co czytałem z opinii innych, ale bez problemu na 2 biegu z gazu na koło staje, v max też przyzwoity ;)

Z mechanikiem jestem umówiony po weekendzie majowym, ma posprawdzać wężyki i różne takie co tylko się da.

TPS rozumiem tylko w autoryzowanym serwisie ? nikt kogo pytałem, nie ma kompa i softa do suzuki w Byydgoszczy, wysyłają do Torunia.
Błędy podobno pokazuje też czerwoną lampką na liczniku ? tak mi powiedział któryś z odwiedzonych "fachowców".

OK, doczytałem co to dealer mode, dzięki zaraz będę sprawdzał błędy. Ale da się w tym jakoś TPS ustawić?
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Seba_ER5 » 27/4/2013, 09:48

To jest suzuki wystarczy wgrac mapy zaplonowe i paliwowe z 750 nic nie trzeba zmieniac jak na moj gust. Znajomy ma kompa do suzuki ale to Bialystok, wiec przy twoim spalaniau to sie nie oplaca :D...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez BlueLabel » 28/4/2013, 16:20

Jest na pewno taka możliwość ? Gdzieś wyczytałem, że ludzie zakładają power commandery, i dopiero w tym można mapy zmieniać, a w oryginalnym kompie nic nie idzie ruszyć?

Wyczyściłem świece dzisiaj, ustawiłem TPS wg instrukcji, dzięki za podsunięcie pomysłu.

Jedno pytanko odnośnie termostatu, wg instrukcji użytkowanika, przy 83 st C otwiera duży obieg, czyli poniżej, chłodnica nie powinna się grzać ? ani wąż do niej prowadzący ? u mnie po odpaleniu i poczekaniu do ~40 stopni, chłodnica robi się gorąca.
Dobrze rozumiem działanie termostatu ?
Wymieniać go czy czyścić ?
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez BlueLabel » 3/5/2013, 22:28

Dzisiaj się wziąłem za sprawdzenie termostatu, którego ... wogóle nie było...
Miałem akurat stary silnik od SV 650, i z tamtąd włożyłem termostat. niby temperatura troche wyższa, ale nie do końca chyba działa jak powinien. Pasować pasował idealnie gabarytami.
Temp teraz utrzymuje się w okolicach 70-75 stopni przy spokojnej jezdzie, i kolo 80 st przy ostrzejszej, na dworzu było ~15 stopni.
Spalanie przy spokojnej jeździe wyszło mi dzisiaj 5,9 l/100 więc super wynik w porównaniu do poprzednich.

Jedno pytanko, termostat powinien przy 80-85 stopniach otwierać duży obieg, czy poniżej tych temperatur wąż od chłodnicy do termostatu może się grzać, czy powinien być chłodny ? sprawdzałem to przy 50 stopniach już był dość ciepły i nie wiem czy poprostu ten termostat nie jest uszkodzony czy coś, chociaż wyglądał całkiem ładnie ;)
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Seba_ER5 » 3/5/2013, 23:00

Doprowadza zimna odprowadza CieplÄ….

Suzuki ma programowalne ECU. Znajomy ma kompa i ma mozliwosc przestrajania i przestraja. PCIII tu to tylko po to by quickshifter wsadzic...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê