Zobacz wątek - Aprilia Rs - Pierwsza Generacja
NAS Analytics TAG

Aprilia Rs - Pierwsza Generacja

i inne małe pojemności
_________

Aprilia Rs - Pierwsza Generacja

Postprzez OwcaOwk » 30/3/2013, 08:33

Witam wszystkich , zakupiłem aprilie rs 50/80 pierwszą generacje , mam kilka pytań co do tego sprzętu :
-Czy Prędkość max 160 jest możliwa , poprzedni właściciel mówi że licznik do zera szedł
-Co to znaczy że głowica jest planowana czy jakoś tak
-Mogę odpalić na 5min bez dyfuzora bez żadnych konsekwencji apke
-Ile można zapłacić za apke od 1995 do 2000r opłacało się dać 800zł za zarej ?
OwcaOwk
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/3/2013, 08:22
Lokalizacja: Żary


Postprzez henio12323 » 30/3/2013, 09:39

1) wątpie moze na liczniku tyle wskazywało. ale liczniki mogą przekłamywac lepiej zmierzyc z GPSem
2) planowana głowica to znaczy że była frezowana/szlifowana/skrobana jej powierzchnia czołowa. czyli po prostu miejsce styku głowicy z cylindrem było nieco zeszlifowane. są 2 cele 1) jak głowica jest stara to potrafi sie pofałdowac, i zeby zlikwidowac pofałdowania sie delikatnie planuje ja. po 2 mocniejsze splanowanie podniesie kompresje
3) mozesz ale po co ? moto nie bedzie pracowało tak jak z dyfuzorem bedzie miał ułamek mocy itp itd. oczywiscie na postoju bo jeździc nie jest wskazane.
4) opłacało. masz allegro wystarczy sobie porównać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez fzr » 30/3/2013, 12:27

Głowica wygina się podczs pracy silnika, głównie od temp, oraz od przegrzania silnika, ale że splanowana to dobrze, lepsza kompresja będzie ( oczywiście pod splanowaną głowicę trzeba założyć nieco grubszą uszczelkę )
Skoro była planowana, to znaczy że było coś w silniku robione ....
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez henio12323 » 30/3/2013, 13:00

to ze cos było w silniku robione to więcej niz pewne ;P w koncu moto nowe nie jest a 2T sie co chwile rozbiera ;D

raczej głowica była planowana zeby podniesc stopien spręzania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fzr » 30/3/2013, 13:46

heniu dla samego sprężania nikt głowicy by nie planował ;)
po kazdym odkręceniu głowicy powinno się juz ją planować, a za dużo też nie można, im wiecej planujesz, tym grubsza uszczelkę dajesz ;)
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez henio12323 » 30/3/2013, 14:32

życia nie znasz :D pierwszym podstawowym tuningiem w komarku to było planowanie głowicy ;P

bez sensu po kazdym odkręcaniu planowac. planuje się jak po przyłozeniu liniału widać nierówności. pozatym nie zawsze jest mozliwosc dania grubszej uszczelki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fzr » 30/3/2013, 14:50

z doświadczenia wiem ( troszkę sie aut reperuje ) po każdym odkręceniu głowicy, spryskaj ja wodą i porzeciągnij liniałem albo gumą do szyb - woda zawsze zostanie w niektórych miejscach, a to prze to, że głowica jest alu, podczas dokręcania do cylindra zawsze, ale to zawsze w jakimś stopniu sie wykrzywi, podobnie jest z odkręcaniem.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez OwcaOwk » 31/3/2013, 11:54

Karwarz twarz :D , apka coś nie chce odpalić ;/ od remontu nie była odpalana 1,5 roku tylko raz odpalona czy chodzi . spróbuje jeszcze gaźnik wyczyścić . Głowica była splanowana do większej kompresji i mocy bo tym jezdził kolega co robi sobie ścigacze a rs kupił za okazyjne 600zł i mi za 800zł sprzedał z powodu braku funduszy


A co do tej prędkości henio to jest nagranie na go pro z auta jak focus leci 140 i tylko apka bzzzzzzzz i nie ma apki xD
OwcaOwk
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/3/2013, 08:22
Lokalizacja: Żary

Postprzez OwcaOwk » 1/4/2013, 09:20

hmm ma ktoś jakiś pomysł czemu ona nie odpala ?

Edytuj posty... Boshi
OwcaOwk
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/3/2013, 08:22
Lokalizacja: Żary

Postprzez Jankes33 » 1/4/2013, 21:12

Regulowanie gażnika, zmien swiece, naładuj aku?
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez klopsxD » 1/4/2013, 23:15

i jak zrobisz to co kolega wyzej napisal to przed zalozeniem swiecy wstrzyknij pod nia troche mieszanki paliwowo olejowej i nastepnie szybko zakrec rozrusznikiem.
Suzuki GsxR 750. kawasaki zzr 1100.
klopsxD
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 26/3/2013, 15:29
Lokalizacja: warszawa

Postprzez fzr » 2/4/2013, 07:41

Zanim zakręcisz rozrusznikiem przykręć świecę :D no chyba że zapali be :D
Tej mieszanki pod świecę to nie za dużo - 2-3 krople, jak dalej nie ze chce kręcić, to sprawdź, czy paliwo w ogóle dochodzi, to jest 2-sów, wiec niewiele jest rzeczy do ,,zepsucia" :D
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez OwcaOwk » 2/4/2013, 08:22

nooo odpaliła jakiś debil dysze z gaźnika wyciągnoł , no i trzeba mieć naładowany aku WTF XD , tylko nie wiem czemu jak dawałem gazu puszczałem sprzęgło to gasł jak by wcale nie miał siły co to może znaczyć (PODKREŚLAM ŻE UMIEM JEZDZIĆ)

JAKI WYDECH BĘDZIE PASOWAŁ NP OD RG , TZR BO COŚ DO RS MAŁO ICH ;P

Po co krzyczysz? boshi
OwcaOwk
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/3/2013, 08:22
Lokalizacja: Żary

Postprzez Jankes33 » 2/4/2013, 10:00

A rozgrzałeś silnik? Bo te objawy co napisales to poprostu zimny silnik, przynajmniej u mnie tak to wygląda.
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez OwcaOwk » 2/4/2013, 11:09

Jankes , nie wiem czy mogę rozgrzać silnik , znajomy co robi motory mówi że jak rozgrzeje bez dyfuzora to mi pierścienie pękną bo mam jeszcze na dotarciu
OwcaOwk
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/3/2013, 08:22
Lokalizacja: Żary

Postprzez Jankes33 » 2/4/2013, 11:27

To złóż może najpierw kompletnie tę apkę i wtedy zobaczysz co jest jeszcze nie tak. Bo tak to można tylko przewidywac co jej dolega, a nigdy nie bd 100% pewnosci.
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez OwcaOwk » 2/4/2013, 12:07

ale ja ogólnie dyfuzora ani końcówki wydechu nie mam więc nie wiem czy go nagrzewać czy nie
OwcaOwk
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/3/2013, 08:22
Lokalizacja: Żary

Postprzez henio12323 » 2/4/2013, 12:25

bez sensu go nagrzewac regulować itp bez wydechu... skompletuj wszystko potem mysl o odpalaniu w ogóle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości




na gr