Zobacz wÄ…tek - Kontrola trakcji i ABS
NAS Analytics TAG

Kontrola trakcji i ABS

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Kontrola trakcji i ABS

Postprzez rosiboj » 25/3/2013, 07:30

Jako, ze coraz czesciej rozne tematy na temat nowych motocykli schodza do dyskusji na ten temat, tutaj mozna sobie o tym podyskutowac.

Chcialem zauwazyc, ze:
- 95% ludzi na forum nie posiada Kontroli Trakcji w swoich motocyklach
- 90% nigdy nie jechalo motocyklem z KT
- wiekszosc nie miala by jaj zeby wylaczyc KT przy prawie 200 lub ponad BHP na kole
- ponad polowa jezdzi motocyklami ktore ledwo przekraczaja 100BHP na tylnym kole

Jakie sa z tego wnioski ?

...... (kazdy niech wyciagnie swoje)


Skad wiec sie wziol caly ten temat rodem z polowania na czarownice? Najczesciej poruszane przez przeciwnikow kwestie to, bo po co mi, bo to extra kosztuje, bo z jest gorszy od tego bez. Moze czas obalic pewne mity? Nikt nikogo nie zmusza do kupowania motocykla z ABS czy TC. Jest pewna zaleznosc o ktorej wielu zapomina, nikt nie pakuje TC do skuterow tylko do High Performance i jest tam nie bez powodu. Chyba w kazdym modelu jest mozliwosc jej wylaczenia gdyby ktos uznal, ze mu to przeszkadza, Lorenzo, Pedrosa, Stoner, Dovizioso, Haslam, Sykes, Melandri sa innego zdania ale widac ci jezdzic nie potrafia. Najdziwniejszym jest przekonanie, ze posiadajac kontrole trakcji caly czas odkreca sie gaz do samego konca a motocykl sam zwalnia przed zakretami, dobiera zawsze maksymalnie moment podczas jego pokonywania i przyspiesza po wyjsciu. Paru ludzi ktorzy tak mysleli powrzucalo swoje filmiki na YT z wypadkow wiec widac zadna KT nie eliminuje braku umiejetnosci a jedynie pomaga.
Co do do kosztow to tragedi nie ma, a ABS nie jest obowiazkowy w calej europie wiec skoro mozna sprowadzic uzywany motocykl to i nowy tez.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?


Postprzez Throttle » 25/3/2013, 11:18

Powiadasz że nikt nie pakuje do skuterów ?. Żebyś już nie musiał szukać zrobię kopiuj wklej : Vespa 946 jest napędzana jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem o pojemności 125 ccm. Jednostka generuje 11,4 KM przy 8 250 obr/min. Co ciekawe dla poprawy bezpieczeństwa Piaggio wpakowało na pokład nowej Vespy ABS oraz kontrolę trakcji. Giacomo Agostini, Barry Sheene jeździli "bez" czy to oznacza że nie umieli jeździć ?. Wiem wiem zaraz napiszesz że nie było elektroniki ale podaję ten przykład dlatego że wmieszanie w ten temat zawodników nie ma kompletnie sensu. Ale skoro już mowa o wyścigach to Valentino Rossi w wywiadzie udzielonym dla MCN powiedział, że bardzo żałuje, że nie miał okazji dorastać i ścigać się w latach 60-tych, które wg. zawodnika były zdecydowanie bardziej szalone. Wniosek dopisz sobie sam.
Avatar użytkownika
Throttle
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35


Re: Kontrola trakcji i ABS

Postprzez suhy-19 » 25/3/2013, 11:53

Rosiboj napisał(a):- wiekszosc nie miala by jaj zeby wylaczyc KT przy prawie 200 lub ponad BHP na kole
- ponad polowa jezdzi motocyklami ktore ledwo przekraczaja 100BHP na tylnym kole.

Chyba kpisz sobie. Ja bez wzgledu na to czy moto bedzie mialo KT czy tez nie to nigdy wiecej nie wsiade na sportowego litra :D I nie dlatego ze sie boje(czyt. nie mam jaj) tylko ja po prostu jestem za glupi na takie moto :)
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez ZooL » 25/3/2013, 13:28

"- wiekszosc nie miala by jaj zeby wylaczyc KT przy prawie 200 lub ponad BHP na kole "
wiekszosc nie przerabia moto by tyle osiagnac, a na y2k zdaje sie nikt z tego forum nie jezdzi, to tak przy okazji.

Ale pozatym to fakt, jak ktos marudzi na kontrole trakcji to jest glabem lub sknera. Dyskusyjna sprawa pozostaje tylko ABS.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez dikinson » 25/3/2013, 18:23

Throttle specjalista od siedmiu boleści, koleś nie potrafi zrozumieć że sportowe litry mają latać na torze a jazda na drodze jest tylko dodatkiem. Porównuje s1000rr do cb750 i skutera z 11 km :D, kolego jak nie jesteś kosmitą z motogp i nie ustawisz se idealnie zawieszenia to na cywilnej kontroli trakcji zrobisz najlepsze czasy.To że taki amator jak ty może uratować swój żywot jak usiądzie na takiej maszynie to tylko dodatkowe zadanie tych systemów.
dikinson
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/9/2012, 12:40

Postprzez Throttle » 25/3/2013, 19:16

Pokaż mi gdzie porównałem s1000rr do Cb 750 to po pierwsze. Po drugie masz problemy z czytaniem. Rosiboj napisał że nikt nie pakuje kontroli trakcji do skuterów a ja dałem przykład że Vespa tak uczyniła to dwa. Po trzecie w innym temacie rozmawialiśmy o przydatności wspomagaczy na drodze. Czytałeś poprzedni temat ?. Co do torowej jazdy zgodzę się z Tobą, na kontroli trakcji zrobisz lepsze czasy czego nie pochwalam tyle.
Avatar użytkownika
Throttle
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35

Postprzez Invi » 25/3/2013, 19:40

Kontrola trakcji jest *******, mówię to wam ja, a nie jakiś Rosiboj który się nie zna, no bo jak niby ma się znać?






:twisted:

Invi ogarnij te wulgaryzmy a przede wszystkim twoj post do tematu nie wnosi.. boshi


Jaki temat takie odpowiedzi ;)
Ostatnio edytowano 25/3/2013, 20:38 przez Invi, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez dikinson » 25/3/2013, 19:45

Skoro mówimy o sportowej kontroli trakcji a takie układy są montowane w superbikach (o tym wspominał autor tematu)to oczywiste że porównujesz skutery czy też cb750(w innym temacie) do s1000rr lub zx10r>2010.
Porównanie trakcji z bwm czy kawasaki opartej na żyroskopach,tysiacach czujników komputerach z odświeżaniem 200 razy na sekunde ze śmiesznym układem z vespy który ma zapobiegać aby na mokrym te diabelskie 11 koni nie spowodowało uslizgu to żart z twojej strony.
Co do przydatności masz przykład z moich stron:
http://www.youtube.com/watch?v=a0iHQBS_0K4
ten pan kontroli trakcji nie miał, gdyby miał pewnie by tak to się nie skończylo.
Do ostatniego zdania się nie odniose. Skoro twierdzisz że na torze wyścigowym nie powinno się jeździć jak najszybciej hehe:D
Aha jeszcze jedno skoro pan Rossi tak nie lubi elektoniki to po pierwsze po co jej używa po drugie dlaczego nie zmienil motogp na wyścigi cafe racerów czy innych oldtimerów.
dikinson
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/9/2012, 12:40

Postprzez Vergon » 25/3/2013, 19:52

Invi napisał(a):Kontrola trakcji jest c******, mówię to wam ja, a nie jakiś Rosiboj który się nie zna, no bo jak niby ma się znać?






:twisted:


Przemawia to do mnie :lol:
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Throttle » 25/3/2013, 20:12

Dikinson skopiuj mi cytat gdzie porównanałem Cb 750 do s1000 rr. Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Chodziło o to że w skuterach też się montuje. Sam się ośmieszasz porównując obie kontrole trakcji. Przecież w małym kiblu nie będą montować kontroli trakcji opartej na żyroskopach,tysiacach czujników komputerach z odświeżaniem 200 razy na sekunde :D :D :D zastanów się co piszesz.
Avatar użytkownika
Throttle
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35

Postprzez nabudi » 25/3/2013, 20:44

dikinson.. napisales "ten pan kontroli trakcji nie miał, gdyby miał pewnie by tak to się nie skończylo. "

mysle ze gdyby ten pan mial troszke lepsze umiejetnosci to juz by do takiej sytuacji nie doszło...

co do tematu ... miałbym jaja zeby jezdzic 200konnym moto bez KT ale nie mam takiego :( mega frajdą było by jak by mi z 4 biegu podnosiło koło a nie z 1 czy 2 tylko :( )




a tak na powaznie... nie mam KT ale na pewno jest przydatna ... no i ma przycisk off... wiec kazdy jezdzi jak chce... ktos chce robic slajdy i podnosic kolo to sobie daje off... a ktos chce łatwiej wykorzystywać taką moc to sobie włączy i tyle ...
tak mi sie przynajmniej wydaje :X no bo nie mam KT
Avatar użytkownika
nabudi
Bywalec
 
Posty: 600
Dołączył(a): 10/3/2013, 17:52

Postprzez Black-Ghost » 25/3/2013, 21:53

Invi jak i Vergon jeszcze jeden post nie na temat i poleci Warn. Albo rozmawiacie na poziomie używając argumentów Za/Przeciw albo proszę nie udzielajcie się w tym temacie.

A co do tematu, to moje następne moto za pewne będzie miało KT i ABS. Jak już pisałem w innym temacie KT na mokrym jest niezastąpiona szczególnie jeśli motocykl dysponuję mocą i Nm większymi niż powiedzmy w 600 setce.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez madcap » 25/3/2013, 23:10

przy tym "wyścigu zbrojeń" wciąż też przyrasta liczba koni mechanicznych w sześćsetkach.
nadto uwzględniając fakt, że te silniki nie będą z racji pojemności nigdy takiej liczby Nm jak tysiączki, więc wyposażanie ich w KT jak i ABS babiera jeszcze większego sensu.


i taka jedna moja myśl a zarazem autopsja, którą kiedyś przrkazałem panu_wiewiórce podczas jego sporu z patem.
gro z nas wyrabiało nawyki jeżdżąc motocyklami niewyposażonymi w ABS. a brutalna prawda jest taka, ze niestety technika hamowania jest ciut inna i trzeba się jej nauczyć.

i tak pzy okazji wbiegając w przyszłość motocykle elektryczne, gdzie te silniki mają w diabła jak na motocykle niutonometrów.
imho w tych konstrukcjach użycie KT jak i ABS będzie bezwzglednie uzasadnione.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê