Zobacz wÄ…tek - Kawasaki ZX6R skrzynia
NAS Analytics TAG

Kawasaki ZX6R skrzynia

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki ZX6R skrzynia

Postprzez zdano133 » 27/2/2013, 22:52

Witam!

Posiadam Kawasaki ZX6R, model z roku 2002.

Problem wyglÄ…da tak:

Dość często przy ostrzejszym dodaniu gazu (ale nie kręceniu do odcinki) nie wchodzi drugi bieg tylko luz. Czym to może być spowodowane? Zła technika, czy problemy motocykla? Doświadczenia nie mam prawie żadnego, raptem jeden sezon Hondą CB500 i jakieś 3 miesiące Kawą.

Zdaża się też, ale zdecydowanie rzadziej, że inne biegi wyskakują, albo po prostu nie wchodzą. A czasami przy redukcji do hamowania słychać takie zgrzytanie (i znowu, mój błąd, czy problem może tkwić w motocyklu?)

Czy zmiana oleju może coś na to pomóc? Teraz zalany jest Castrolem do motocykli tego typu, nie pamiętam dokładnie jakim, zastanawiam się, czy nie zmienić mu na Motula?
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin


Postprzez Black-Ghost » 28/2/2013, 04:06

Zasadniczo możesz spróbować zmienić olej. Czasem lepszy nowy olej poprawia pracę sprzęgła jak i skrzyni biegów (u mnie na motulu 5100 też skrzynia ciężko chodziła na 300V można ją zmieniać jednym palcem) Ja bym w twoim przypadku postawił również na wymianę sprzęgła jeśli biegi nie chcą wskakiwać tzn że sprzęgło ci nie wysprzęgla. Bardzo prosto to sprawdzić (spróbuj zmienić biegi bez sprzęgła: gdy będziesz chciał przebić z jedynki na dwójkę, jedziesz normalnie dodajesz gazu, ciut odpuszczasz jednocześnie próbując wbić wyższy bieg ) Jeśli tak biegi będą chodzić normalnie to pewnie sprzęgło. Jeśli nawet bez sprzęgła nie będą chciały chodzić to masz padniętą skrzynie i kupiłeś rzęcha. Ja w swojej dziesiątce prawie w ogolę nie używam sprzęgła tylko do ruszenia i redukcji :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez sebasbox » 28/2/2013, 09:38

zdano133, czytając Twój opis, obstawiam raczej złą technikę...
ZX-10R
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07

Postprzez zdano133 » 28/2/2013, 14:09

A jakas argumentacja?

A jaki olej polecacie do tego modelu?

Brak edycji postów "wyedytowałem" Proszę przeczytaj jeszcze raz regulamin

Black-Ghost
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez Black-Ghost » 28/2/2013, 14:14

Temat doboru oleju = temat rzeka ilu userów tyle opinii.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 28/2/2013, 15:37

sebasbox napisał(a):zdano133, czytając Twój opis, obstawiam raczej złą technikę...



+1



Nie wskoczenie dwójki bardzo łatwo przy złej technice, ale wypadanie biegów jest już dużo bardziej niepokojące.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez zdano133 » 28/2/2013, 16:03

Jak tylko zrobi się cieplej to zobaczę jak chodzi bez sprzęgła. Co do zmiany z 1 na 2, czasami wchodzi niesłyszalnie, czasami z tym kliknięciem, a czasami nie wchodzi.

Jeszcze jeno pytanie, bawił się ktoś w montowanie kontrolki rezerwy w motocyklu, który fabrycznie takowej nie posiada? Ile mniej więcej biorą za to mechanicy, o ile w ogóle się podejmują?

Edit:
Jeszcze jedna sprawa ;) Co może być powodem minimalnie nierównej pracy? Minimalnie nierówna czyli jak stoi na N to obroty skaczą sobie o jakieś 100RPM. To normalne, czy powinien cykać ze wskazówką w miejscu? I czy normalne, że żeby odpalił trzeba trochę odkręcić manetkę, a i mimo to nie zawsze zapali od strzała?
Pytam, bo poprzednia Honda CB500 też była na gaźnikach a cykała równiutka i paliła od strzała bez dodawania gazu.

Czy synchro gaźników może pomóc? I ile średnio chcą za taką operację?
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez Black-Ghost » 1/3/2013, 17:11

U mnie też obroty sobie skaczą z 1400 na 1500 a mam wtrysk i jest to jak najbardziej normalne. We wszystkich moich motocyklach obroty się wahały. Być może jest to uwarunkowane konstrukcją silnika i układu zapłonowego. Za synchro + czyszczenie w bladym płaciłem jakieś 300zł.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez zdano133 » 1/3/2013, 20:37

No dobra, a czy to normalne że motocykla na gaźnikach nie da się odpalić jednym palcem? (tzn że muszę dodać odrobinę gazu niczym w dwusuwowych skuterach)
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez misiek1506 » 1/3/2013, 21:06

Nie, moją palę bez dotykania manetki i zawsze odpala tak samo, na strzała ; D
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez zdano133 » 1/3/2013, 21:37

To gdzie może leżeć problem?
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez Black-Ghost » 1/3/2013, 21:44

Daj do serwisu niech ci przeczyszczą i zsynchronizują gaźniki na pewno wyjdzie mu na dobre. ;) Obczaj też świece w końcu rozpoczęcie sezonu już nie długo.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez misiek1506 » 1/3/2013, 22:11

Świece, kable, gaźniki, zawory i dobra regulacja czyli taki standard ; ) Innej drogi nie ma, chyba że kończy Ci się piec, ale to mało prawdopodobne ; )
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez zdano133 » 3/3/2013, 14:42

Wczoraj trochę pojeździłem i biegi już mi nie sprawiały problemu - pociągnąłem do około 11tyś i wbita na 2, 12tyś i na 3 i bez problemowo poszło ;) Czyli wydaje mi się, że ze sprzęgłem i skrzynią wszystko jest ok, ale to jeszcze sprawdzi mi mechanik ;) I w następnym tygodniu stawiam moto na czyszczenia, synchro itd ;)

Dzięki za pomoc ;)
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê