Zobacz wątek - Wygodny neoklasyk dla dość wysokiego - 4 modele
NAS Analytics TAG

Wygodny neoklasyk dla dość wysokiego - 4 modele

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Wygodny neoklasyk dla dość wysokiego - 4 modele

Postprzez jimbo22 » 13/2/2013, 14:23

Witajcie,

To mój pierwszy post (chociaż czytuję to forum od lat), zatem oficjalnie witam się na łamach :)

O mnie:
Interesują mnie klasyczne nakedy. Szukam czegoś z potencjałem na klasyka.
Mam prawie 190 cm i coś koło 100 kg. Dość długie nogi.
Koszty utrzymania, spalanie, zakup ciuchów nie stanowią zmiennej w równaniu, ani moje doświadczenie dotychczas (poradzę sobie z ponad 240 kg motocykla o dużej pojemności).
Do tej pory sporo kulałem się Kawasaki KZ750 ojca (mój pierwszy moto). I pojedyńcze jazdy próbne innymi modelami.

Będę tym jeździł do pracy (ale nie codziennie) pewnie 50% i turystyka po Polsce 50%. Zdaję sobie sprawę z braku owiewek vs cele turystyczne. Ale na dalsze wypady zapewne (kiedyś, jak już się dokładnie określę) - zakupię drugą maszynę typu Multistrada itp.

Na zakup chcę przeznaczyć 6-10 tyś (im mniej tym lepiej, ale jak naprawdę trafi się rodzynek, budżet da się rozciągnąć).

Jako że poszukuję czegoś na ten sezon - ale nie miałem okazji jeszcze osobiście testować segmentu - zbieram informacje. Na ten moment wybrałem sobie 4 potencjalne modele:

Honda CB750 (po 96 - z czarnym piecem)
Volkshonda - nudna do bólu, jest tego jak mrówków, ale też solidna konstrukcja i dość urodziwa. Ten model to byłby głos rozsądku (vs pozostałe).

Honda CB1000 (Big one)
Mój faworyt jeśli chodzi o wygląd, rozmiar i całokształt. jeśli byłby w bialo czerwonym, albo biało żółtym malowaniu - ech...
rzadki - wielka zaleta, ale też... niestety rzadki -> trudny w częściach. Sprawdzałem koszty opon i przykładowych elementów eksploatacyjnych na sieci - tragedii nie ma. Ale pytanie czy jest aż tak trudny, aby utrudnić codzienne korzystanie? W erze dostępu do części z każdego kontynentu?

Kawasaki Zephyr 750 i 1100
Kawasaki ZRX1100 (1200)

W sumie segment tych 2 powyższych. W przypadku ZRX bardziej "sportowy". Pytanie jak z niezawodnością? Zephyry są wg użytkowników kapryśne (ale też bez przesady), aczkolwiek ładny egzemplarz robi świetne wrażenie.

Osobiście niestety po jazdach próbnych na współczesnych motocyklach z segmentu entry level "70 konne nakedy" (ER6, XJ6, NC700 itp) - uznałem, że żaden z nich nie będzie wystarczająco wygodny.
A pojemności powyższe - nie dla tego że potrzebuję musclebike'a i wielkiej mocy (wyrosłem ze ścigania parę ładnych lat temu), ale dlatego że duży silnik implikuje odpowiedni gabaryt motocykla, a to z kolei przekłada się na wygodę :). Poza tym duże - brzmi lepiej.

Prośba o opinie użytkowników powyższych, lub osób które miały styczność z powyższymi. Ew. inne propozycje?

Z góry dzięki, pozdrawiam.
V8 club
jimbo22
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/2/2013, 11:50
Lokalizacja: W-wa


Postprzez DaroNTV » 13/2/2013, 20:40

inna propozycja - xjr 1300
Była: Honda NTV 650, Jest: Honda CBR 900RR
Avatar użytkownika
DaroNTV
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 21/8/2011, 19:54
Lokalizacja: Tuchola


Postprzez jimbo22 » 14/2/2013, 00:01

dzięki za podpowiedź. moto fajne, ale raczej w budżecie nie kupię :)
V8 club
jimbo22
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/2/2013, 11:50
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Black-Ghost » 14/2/2013, 12:52

Mi się ZRX 1100(1200) podoba z tych co wymieniłeś. Bo nie ma okrągłej lampy z przodu.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez jimbo22 » 14/2/2013, 13:53

mi też się podoba, bo jest ogólnie wyjątkowy na tle innych. nawet jeśli chodiz o malowania.
V8 club
jimbo22
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/2/2013, 11:50
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê