Zobacz wÄ…tek - GSX-R750 SRAD 98r Dziwnie stuka. Zatarty? ProszÄ™ o pomoc
NAS Analytics TAG

GSX-R750 SRAD 98r Dziwnie stuka. Zatarty? ProszÄ™ o pomoc

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GSX-R750 SRAD 98r Dziwnie stuka. Zatarty? ProszÄ™ o pomoc

Postprzez szymon3108 » 9/2/2013, 20:21

Witam. Na mechanice znam się słabo. Mam problem z GSXR 750. Zacznę od tego, że motocykl miał awarię a więc przed zimą uciekł mi olej. Nie wiem gdzie. Dzisiaj, prawie po zimie udało mi się go odpalić i strasznie hałasuje. Wg dowodu jest to rocznik 1998 czyli wtrysk ale podniosłem bak i ma takie czarne kielichy które wyglądają mi na gaźniki. Niestety nie znam się na tym. Nagrałem filmik, chodzi o sam dźwięk, czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co to jest za hałas? Może któryś z doświadczonych motocyklistów miał kiedyś z tym problem. Bardzo proszę o pomoc.

http://youtu.be/8Swt0CGxOkM
Avatar użytkownika
szymon3108
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 31/1/2013, 23:43


Re: GSX-R750 SRAD 98r Dziwnie stuka. Zatarty? ProszÄ™ o pomoc

Postprzez FireBlade954 » 10/2/2013, 16:27

Spróbuj wcisnąć sprzęgło podczas pracy silnika, jeśli hałas ucichnie to najprawdopodobniej poluzował się kosz sprzęgłowy, albo jakies kółko zębate za deklem

Zobacz jeszcze na napinacz rozrządu, może łańcuch rozrządu nie jest naciągnięty

szymon3108 napisał(a):Zacznę od tego, że motocykl miał awarię a więc przed zimą uciekł mi olej.


Może coś więcej o tym?
Avatar użytkownika
FireBlade954
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
Lokalizacja: Małopolska


Postprzez szymon3108 » 10/2/2013, 16:59

Wciśnięcie sprzęgła nic nie pomaga..
A więc krótko przed zimą paliłem kapcia jakieś 3km od domu, po popisach wracałem do garażu, po paruset metrach moto jakoś dziwnie się zachowywał, tzn stawiał opór ale nie gazowałem tylko jechałem na maksymalnie niskich obrotach. Gdy dojechałem do domu zauważyłem że nie ma oleju a kontrolka się zaświeciła dopiero gdy wrzuciłem bieg jałowy, czyli na wcześniejszą diagnozę nie było szans. Wczoraj przed nakręceniem filmiku wlałem do niego olej, podczas pracy silnika strasznie dymi no i oleju znów nie ma... Po prostu przepala olej i do tego strasznie hałasuje. Ale na szczęście odpala więc mam nadzieję, że jeszcze będzie żył. Starałem się nagrać ten dym na filmiku ale nie widać tego za dobrze. Dodam, że raz chodzi dobrze i nie ma żadnego hałasu, lecz po przygazowaniu tak do przynajmniej 4tys i powrocie na wolne obroty znów hałasuje.
Avatar użytkownika
szymon3108
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 31/1/2013, 23:43

Postprzez FireBlade954 » 10/2/2013, 17:54

Jeżeli bierze olej to są takie opcje:
- zużyte tłoki
- zużyte prowadnice zaworów
- wyciek spod silnika

Ja bym stawiał że głowica do roboty, ale przed tym popatrz na ten napinacz łańcucha rozrządu - skoro raz tak stuka a raz nie to może coś z nim się dzieje.

A popatrz jeszcze z której strony silnika tak hałasuje - góra, dół, bardziej z prawej czy lewej? Może wypowiedzą się inni forumowicze bardziej doświadczeni ode mnie.
Avatar użytkownika
FireBlade954
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez fzr » 10/2/2013, 18:06

A ja bym stawiał że nie ma pierścieni, olej bierze i dlatego dymi, po zdjęciu głowicy sprawdź czy nie ma rowków w cylindrach, jeśli tak, to trzeba wyjąć tłoki, odkręcić korby no i trzeba robić szlif cylka tam, gdzie sa rowki + szlif wału, a na końcu planowanie głowicy i mozna skłądać :) jednym słowem nie warta skóra za wyprawe, jeśli piescionki puściły, to sprzedaj moto, bo remont silnika może zrównoważyć sie z wartością moto;
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez Invi » 10/2/2013, 18:55

A SRAD nie miał już niciasilu że chcesz go szlifować? No i nie wiem gdzie chcesz kupić nad wymiarowe tłoki i pierścienie. A wałów w japońskich motocyklach się nie szlifuje :P

Możesz rozebrać silnik i obejrzeć. Może z uszczelniaczem któregoś zaworu coś się stało. Jak miałeś dużo oleju w komorze spalania to z korbowodów i tak się banany porobiły.

Rozbierz górę, jak to coś innego niż jakaś pierdoła to szukaj silnika.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez szymon3108 » 10/2/2013, 20:16

Hałas dobiega bardziej z dołu silnika. Pytam o prawdopodobne uszkodzenia wg nagrania ponieważ nowy - używany silnik kosztuje 2000zł i jeśli wyjdzie na to że będzie trzeba robić szlif, planować głowice i do tego korbowody i być może wał to wolę kupić silnik chociażby z gwarancją 14sto dniową i od razu po zamontowaniu dać go do solidnej diagnozy i dalej śmigać. Chyba że ktoś sądzi, że to zły pomysł i lepiej robić to co się ma. Na razie wole sobie nie odpowiadać na to pytanie tylko zrobić tak jak proponujecie i zacznę się za rozbieranie od góry. Sądzicie, że jeśli diagnoza "fzr" jest słuszna to lepiej robić czy kupować nowy silnik, a może sprzedać ten.. tylko kto go kupi.. Tak na nawiasie marzy mi się Hayabusa i to prawdopodobnie jeszcze w tym sezonie
Avatar użytkownika
szymon3108
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 31/1/2013, 23:43

Postprzez Voxx » 10/2/2013, 20:31

przed rozebraniem głowicy zrób pomiar kompresji , na filmie słychac jakby cos hamowało silnik
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez szymon3108 » 10/2/2013, 20:36

ok :) Wartości bodajże są podane w manualu, muszę tam zajrzeć.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jak zrobię pomiar to wstawie tutaj wyniki
GSX-750R
4 sezony 22l
1 gleba
Avatar użytkownika
szymon3108
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 31/1/2013, 23:43

Postprzez stareRadio » 10/2/2013, 21:04

info o hayce miało nam zaimponowac ? wcale nie urosłeś w oczach ..
zmierz i w zależności od wyniku bedizesz wiedział czy zastanawiać sie nad kupnem /remontem silnika
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez fzr » 11/2/2013, 09:24

Pomiar kompresji nic nie da, jeśli pierścienie złapały olej, to kompresja będzie bardzo dobra, bo olej uszczelni, ja bym si,ę brał za sprawdzenie tłoków, czy nie ma luzów, czy pierścienie sie nie wyrobiły, jak to będzie dobrze, to trzeba szukać innej wady.
Hej
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez Maniek600 » 11/2/2013, 12:25

na twoim miejscu chyba bym sprzedal tak jak stoi caly motocykl, no ewentualnie silnik wymienil. skoro nie potrafisz rozroznic gaznikow od wtryskow to raczej sam nie zdiagnozujesz uszkodzenia. Jak juz rozbierzesz ten silnik to go zapewne nie zlozysz a tymbardziej nie usuniesz usterki. Mozesz jakiemus bardziej doswiadczonemu koledze motocykliscie podsunac ten motocykl zeby obsłuchał. Jak rozbierzesz silnik to pozniej bedziesz mial problem ze sprzedaza motocykla z silnikiem w czesciach.
jak chcesz kupowac hayke to sprzedawaj srada i nie laduj w niego kasy bo sie nie zwroci.
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48

Postprzez Voxx » 11/2/2013, 19:48

fzr czy wiec nie powinno zalewac swiecy tym olejem ? a moto odpala , według mnie jesli pierscienie sa zryte pomiar to wykaże ,
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez szymon3108 » 11/2/2013, 23:09

moto odpala i wkręca się na obroty bez żadnego problemu ale jak wcześniej wspomniałem zalałem 2,5l oleju i w ciągu 15minut... wyparował.. Skoro go nie ma to pewnie jakoś dostaje się do komory spalania bo moto dymi jak stara kosiarka na ssaniu. Podsunę motocykl znajomemu który naprawia crossy, niestety w pobliżu nie ma mechanika godnego polecenia :( Ewentualnie jeśli znajdzie się ktoś zainteresowany kupnem w takim stanie jak jest teraz, bez żadnych wad ukrytych bo przecież wszystko co wiem to mówię, rozpatrzę każdą propozycję.
Pozdrawiam
GSX-750R
4 sezony 22l
1 gleba
Avatar użytkownika
szymon3108
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 31/1/2013, 23:43

Postprzez fzr » 12/2/2013, 08:37

Voxx nie powinno zalewać olejem, objaw ewidentny, skoro dymi, to przepala olej, czyli idzie pierścieniami, sprawa rozwiązania :)
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez Maniek600 » 12/2/2013, 14:18

w 15 minut -2,5 litra oleju wciaga? to moj stary xt dymil tak mocno jakbym gume palil, na około godzine zabawy trzeba bylo dolac "zaledwie" 1 litr, a uszkodzone byly pierscienie, co pociagnelo za soba tlok i cylinder...
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48

Postprzez mirekm71 » 12/2/2013, 15:28

Posty Sobie tu nabijacie czy chcecie cos zgadnac? Pierscienie nie zuzywaja sie podczas jednorazowego palenia gumy tylko poprzez dluga eksploatacje. Albo przegrzal i nic juz mu nie pomoze albo jakas minimalna szansa, ze cos z glowica. Jak invi napisal... znowu...

Musialby chyba jednego tloka nie miec, zeby tyle oleju w tak krotkim czasie wciagac.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez cycu_rsko » 12/2/2013, 16:10

2,5l litra oleju na 15 minut pracy silnika ?

Istny kabaret czytajac posty coniektorych osob... Jak nie macie pojecia o silnikach to lepiej w ogole rad nie udzielajcie ;)

Sciagnij miske oleju, czynnosc prosta wiec sobie powinienes poradzic. Zobacz co tam jest na dnie i opisz co widziales, albo wstaw fotke. Chociaz po dzwieku silnika mysle ze i tak nic z niego nie bedzie.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez szymon3108 » 12/2/2013, 22:50

Ok, ZacznÄ™ od miski olejowej bo to najprostsze :)
Zabieram się za to jutro od razu po pracy. Zapomniałem dodać, że w ten dzień jak to się stało i go zgasiłem to próbowałem go odpalić jak był gorący to nie chciał w ogóle obrócić, dopiero jak poszedłem po paru godzinach jak już silnik ostygł to zakręcił bez problemu ale już nie odpalił, z powodu braku oleju nie kręciłem go dłużej tylko przezimowałem.
Wstawię jutro zdjęcie moto od dołu.

Z góry dziękuje wszystkim :)
GSX-750R
4 sezony 22l
1 gleba
Avatar użytkownika
szymon3108
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 31/1/2013, 23:43

Postprzez mirekm71 » 13/2/2013, 06:32

Powroze z fusow. O ile nie wiem, gdzie podzial sie Twoj olej bo na filmie nie widze klebow dymu to stawiam, ze na wskutek jego braku uszkodziles panewki korbowodowe. Przynajmniej ten stuk to jest korba na jednym baniaku. Mysle, ze podczas jeszcze kilkukrotnego palenia gumy uslyszalbys stuk i korba wyszlaby bokiem. Sciagniesz mise, odkrecisz stopki i zobaczymy.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê