PIERWSZE MOTO...
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
PIERWSZE MOTO...
Witam wszystkich, pewnie nie będe pierwszy ale chcialbym skrzystać z Waszej pomocy przy wyborze pierwszego MOTO - mam 32 lata, 178 cm - 92 kg - moje doświadczenie jest znikome poza wiejskimi sprzętami... - motocykl będę głównie używał w mieście dodatkowo ok 2-3 wyjazdy weekendowe po ok 400 km - chciałbym abyście podpowiedzieli na co zwrócić uwagę przy kupnie moto - do tej pory mój wybór padł na Yamahę XJ6 bądź Suzuki GSR600 - zastanawiałem się również nad półką wyżej a mianowicie Yamahę FZ8 lub Suzuki GSR750 - będę bardzo wdzięczny za pomoc...
pozdro 4 all
pozdro 4 all
DAWID_GD
- DAWID_GD
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20/1/2013, 20:39
- Lokalizacja: GDAŃSK
Nie zauważyłem że masz XJ6 wpisane ( z XJ wyczytałem FZ6 ).
Powinien być na początek ok. Chodź jego osiągi są znaczne. Te GSR 750 i Fazer "ósema" bedą za mocne.
XJ6, Honda CBF 600 (tez ciekawy) i np. Suzuki Gladius moze sie spodoba (ma kontrowersyjny design) dadzą już adrenaline ale i łatwiej ją kontrolowac w tych trzech przypadkach.
Jak masz fundusz pozwalający na motocykl z ABS-em to polecam iść ta drogą. Te 3 juz je miały. Hamulce różnią się od tych prl-owskich wytworów i trzeba panowac aby nie zablokowac przedniego czy tylnego koła. ABS (oprócz dróg szutrowych) zrobi to za nas.
Rzeczy jak przeciwskręt, hamowanie np. awaryjne: dwoma na raz, nie odkręcanie manety do końca w złożeniu. Prawidłowa redukcja biegów. Hamowanie w zakrecie - motocykl wtedy chciał jechać prosto .
Żeby przeżyć trzeba sobie poukładać doczytać oraz od początku sie pilnować to nawyki odpowiednie same przyjdą.
Rozsądek nie nad wszystkim zapanuje jak nie ma sie doswiadczenia. Nas nie widzą kierowcy samochodów i przy wyjeździe nagłym z podporzadkowanej niedoświadczony kładzie moto blokując koła a uwierz (leżałem nie raz) na dupie i plecach kierować się nie da
Motocykle nie zabijają same z sobie. Wyskok w szczere pole czy drift na "rękach" środkiem asfaltu rani naszą dume, złamia rekę wybiją obojczyk. Tyle ze poboli 3 miechy i zyje sie dalej. Zabijają inni użytkownicy dróg i infrastruktura (przystanki, drzewa, bandy, znaki)
Powinien być na początek ok. Chodź jego osiągi są znaczne. Te GSR 750 i Fazer "ósema" bedą za mocne.
XJ6, Honda CBF 600 (tez ciekawy) i np. Suzuki Gladius moze sie spodoba (ma kontrowersyjny design) dadzą już adrenaline ale i łatwiej ją kontrolowac w tych trzech przypadkach.
Jak masz fundusz pozwalający na motocykl z ABS-em to polecam iść ta drogą. Te 3 juz je miały. Hamulce różnią się od tych prl-owskich wytworów i trzeba panowac aby nie zablokowac przedniego czy tylnego koła. ABS (oprócz dróg szutrowych) zrobi to za nas.
Rzeczy jak przeciwskręt, hamowanie np. awaryjne: dwoma na raz, nie odkręcanie manety do końca w złożeniu. Prawidłowa redukcja biegów. Hamowanie w zakrecie - motocykl wtedy chciał jechać prosto .
Żeby przeżyć trzeba sobie poukładać doczytać oraz od początku sie pilnować to nawyki odpowiednie same przyjdą.
Rozsądek nie nad wszystkim zapanuje jak nie ma sie doswiadczenia. Nas nie widzą kierowcy samochodów i przy wyjeździe nagłym z podporzadkowanej niedoświadczony kładzie moto blokując koła a uwierz (leżałem nie raz) na dupie i plecach kierować się nie da
Motocykle nie zabijają same z sobie. Wyskok w szczere pole czy drift na "rękach" środkiem asfaltu rani naszą dume, złamia rekę wybiją obojczyk. Tyle ze poboli 3 miechy i zyje sie dalej. Zabijają inni użytkownicy dróg i infrastruktura (przystanki, drzewa, bandy, znaki)
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
Chyba na słabszą Xj6-tkę ale musowo z ABS. Mimo ze przy GSR-a ma beznadziejnie rzucajacy sie w oczy tylny wachacz tzw. skrzynkowy" łysy i wygląda jak sprzed dekady. W GSRwygląda o niebo lepiej
Jak podobają ci sie nakedy bez owiekwki tylko z lampą to spoko ale weź pod uwagę przy kupnie kasku aby był cichy i ze skorupa ze spoilerem albo z takim ukształtowaniem. Zeby głowa ci nie trzepało za dużo.
Jak podobają ci sie nakedy bez owiekwki tylko z lampą to spoko ale weź pod uwagę przy kupnie kasku aby był cichy i ze skorupa ze spoilerem albo z takim ukształtowaniem. Zeby głowa ci nie trzepało za dużo.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
bardzo Ci dzikękuję za wskazówki - a gdybyś miał wybierać moto na minimum 3 sezony to dalej byłaby to XJ czy GSR - powiem Ci szczerze, że kilka osob polecało mi właśnie XJ aczkolwiek osobiście bardziej podoba mi się GSR jak rownież BANDIT...
DAWID_GD
- DAWID_GD
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20/1/2013, 20:39
- Lokalizacja: GDAŃSK
a brałeś pod uwagę NC700? za 21k masz nówkę sztukę z 2012, do jazdy na codzień powinna się sprawdzić i ma małe spalanie co ważne.
CB600 Hornet `05 | http://bikepics.com/members/suchy558/
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
Skoro Bandzior ci odpowiada to jest strzałem w 10.
Motocykl dość dużych rozmiarów a wiec wygodny, dzięki swojej masie stabilny, silnik pozwala na dynamiczną jazdę ale nie przeraża.
I nie jestem pewny co do tego ABS"u Jeżeli nie masz totalnie wyczucia w ręku i umiesz operować klamką tylko w stylu: 0101 czyli albo wcale albo do końca to tylko w takim przypadku ABS jest niezbędny.
Motocykl dość dużych rozmiarów a wiec wygodny, dzięki swojej masie stabilny, silnik pozwala na dynamiczną jazdę ale nie przeraża.
I nie jestem pewny co do tego ABS"u Jeżeli nie masz totalnie wyczucia w ręku i umiesz operować klamką tylko w stylu: 0101 czyli albo wcale albo do końca to tylko w takim przypadku ABS jest niezbędny.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
U mnie to postepowało taką drogą : na początku wiejska klasyka ;D czy wski/jawy/mz'tki --> poźniej była yamaha dt125 --> suzuki gs500 --->(tu jeszcze można wcisnąc 2 miesiące na fz6)ktm lc4/ suzuki gsxr k6 600 ---> a teraz ktm 690 supermoto i gsxr 750 małymi kroczkami do celu
-
Nepri - Świeżak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 9/3/2011, 18:30
- Lokalizacja: Warszawa
Mam 31 lat podobnei jak ty.
Wiejska klasyka od najmłodszych lat później przerwa bo wstyd było sie końcem lat 90 pokazywac na MZ-cie Później motocross i enduro. Jak zobaczyłe mze nei bede Travisem Pastraną to scigacze połową 2000r od raz od Thundercata 105KM i nie był to dobry pomysł. Dużo jeszcze nie wiedziałem . Takie kaleczenie, potem skok na litra który tez był jeszcze za duzy. Powrót na CBR 600 pomógł mi w zdobyciu doswiadczenia nie miałem lęków, robił sie łatwy. Następne sezony z pojemnosciami litrowymi albo wiekszymi. Duzo maszyn było
Wiejska klasyka od najmłodszych lat później przerwa bo wstyd było sie końcem lat 90 pokazywac na MZ-cie Później motocross i enduro. Jak zobaczyłe mze nei bede Travisem Pastraną to scigacze połową 2000r od raz od Thundercata 105KM i nie był to dobry pomysł. Dużo jeszcze nie wiedziałem . Takie kaleczenie, potem skok na litra który tez był jeszcze za duzy. Powrót na CBR 600 pomógł mi w zdobyciu doswiadczenia nie miałem lęków, robił sie łatwy. Następne sezony z pojemnosciami litrowymi albo wiekszymi. Duzo maszyn było
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
fincher napisał(a):I nie jestem pewny co do tego ABS"u Jeżeli nie masz totalnie wyczucia w ręku i umiesz operować klamką tylko w stylu: 0101 czyli albo wcale albo do końca to tylko w takim przypadku ABS jest niezbędny.
ABS jest najlepszym wynalazkiem w motocyklach od dziejów centralnego amortyzatora tylnego.
Wilu dziennikarzy motocyklowych jest zdania ze jak wybór pozwala cenowo wybrac mniedzy abs czy bez to brac z abs. Ja jezdziłem z ABS-em i powiem ze jest super. W duzym enduro wyczuwałem ułomność opony i zjezdzanie z kursu a nie było uslizgu.
Wiem jezdzenei na codzien nie powoduje zadziałania ABS-u ale on potrzebny jest nam w ratowaniu sie przed upadkiem i wyhamowaniu na tyle przed przeszkodą a jak sie nie da to ją ominąć. To jest walka o zycie nie o honor. W tym roku kolege sprzątnął dziadek ruszac 10 m. przed kumplem i zajezdzajac mu droge. 79 dziadek tłumaczył sie ze nie widział stojąc na przeciwległym pasie vis vis jego i skrecił na jego pas ustawiajac auto bokiem. Identycznei jak tutaj http://www.youtube.com/watch?v=4oYbAoTpOYk . Tylko nie bierzcie durnego komentarza ze połozenie motocykla go uratowąło
wyedytujesz i polaczysz czy warnika sadzimy? - leff
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
koledzy dziękuję za wskazówki - jedno wiem moto na pewno będzie wyposażone w ABS - jedyna niewiadoma to tylko wybór motocykla - niestety może gdyby rynek był mniej bogaty w ofertę byłoby łatwiej...na dziś dzień wiem, że intereuja mnie 2 moto - GSR600, XJ6 oraz ewntualnie HORNET...niestety wybór jest cieżki... z racjonalnego pkt widzenia powienienem wybrać XJ6 jednkaże moto kupuje na conajmniej 3 sezony ( bo na raty ) i cały czas zastanawiam się nad wyborem GSR600...ciężki orzech do zgryzienia - chodzi o to, że nie wiem czy po 1 sezonie nie zabraknie mi mocy w XJ6, a co do GSR wydaje mi się że ta moc ok 100 km jest racjonalnym wyborem tym bardziej, że raczej na żadnego ścigacza wsiadać nie będę bo po prostu mnie to nie bawi - jestem przekonany w 100 % - że chodzi mi raczej o turystyczną jazdę - głównie miasto połączone z wypadami weekendowymi....z góry dzikeuję wszystkim za wskazówki....
DAWID_GD
- DAWID_GD
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20/1/2013, 20:39
- Lokalizacja: GDAŃSK
jeździłeś kiedyś motocyklem o mocy 100KM czy jeszcze nie?
CB600 Hornet `05 | http://bikepics.com/members/suchy558/
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości