jak to w skuterze co innego ? wszystkie gaźniki działają praktycznie w ten sam sposób
zwłaszcza w motorowerach. ty kręciłeś w skuterku srubką od wolnych obrotów. bo pewnie nie wiedziałeś o istnieniu tej drugiej
co do ustawiania gaxnika - zleć to fachowcowi, od razu mówie że nie jest to łatwe, i sama regulacja to nie jest tylko kręcenie srubkami bo masz jeszcze 2 regulacje w gaźniku, plus mozesz bawić się dyszami
także lepiej oddaj moto komuś kto się zna i wyreguluje ci gaźnik, oczywiscie pod aktualną pogode, w lecie znów bedziesz musiał podkręcic gaxnik
w skrócie moge ci opisać jak to zrobić szybko - gaźnik musi byc 100% sprawdzony czysty i dobrze poskładany, jezeli nie masz zadnego tuningu, to iglica ma byc na srodku ( zabezpieczenie na srodkowym zabku ) a dysze maja byc seryjne. srubka od wolnych obrotów zostaje praktycznie bez ruszania, odpalasz moto i rozgrzewasz, jak jest w temp pracy dajesz na maxa gazu, i kręcisz srubką od składu mieszanki. która najpierw wkręcasz do konca, a potem wykręcasz o jakis 1 obrót. jak dodasz na maxa gazu i sruba jest wkręcona to zacznie sie dusić, wiec musisz wykręcac ja pomału, az moto przestanie sie dusic, ale nie zacznie znów przerywac, ma byc ładna równa odcina. oczywiscie robisz to szybko a nie gaz do konca i 2 minuty regulacji. kilka sekund i masz gaźnik wyregulowany. potem schodzi z obrotów i ewentualnie poprawiasz wolne obroty drugą srubka. nie maja byc za niskie ani za wysokie. to tak opisane w skrócie żebyś załapał bez zgłębiania sie w szczegóły