Dziwne brzęczenie z okolic dekla -Bandit
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Dziwne brzęczenie z okolic dekla -Bandit
Witam wszystkich.
Może ktoś będzie mógł mi pomóc
-problem dotyczy motocykla Suzuki Bandit 650 N 2005 rok a mianowicie podczas jazdy słychać dziwne brzęczenie(przy prędkości 30km/h nie słychać tego) z lewej strony w okolicy małej zębatki łancucha .W trakcie zwalniania i puszczenia gazu (hamowanie silnikiem) dzwięk ten nie występuje gdy dodam gazu brzęczenie znowu się pojawia.
Zrobiłem następującą próbę-postawiłem go na podnózki i przełączałem biegi tak jakbym normalnie jechał (przystawiłem ucho i dzwięk dochodzi z okolic tego dekielka od zębatki
Łańcuch naciągnięty prawidłowo (nawet nie jest w połowie zakresu regulacji)
-przebieg według licznika 9000 tyś
Bardzo proszę o sugestie- za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję
Może ktoś będzie mógł mi pomóc
-problem dotyczy motocykla Suzuki Bandit 650 N 2005 rok a mianowicie podczas jazdy słychać dziwne brzęczenie(przy prędkości 30km/h nie słychać tego) z lewej strony w okolicy małej zębatki łancucha .W trakcie zwalniania i puszczenia gazu (hamowanie silnikiem) dzwięk ten nie występuje gdy dodam gazu brzęczenie znowu się pojawia.
Zrobiłem następującą próbę-postawiłem go na podnózki i przełączałem biegi tak jakbym normalnie jechał (przystawiłem ucho i dzwięk dochodzi z okolic tego dekielka od zębatki
Łańcuch naciągnięty prawidłowo (nawet nie jest w połowie zakresu regulacji)
-przebieg według licznika 9000 tyś
Bardzo proszę o sugestie- za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję
ognisty podmuch
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
- Backdraft
- Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 18/4/2006, 22:14
- Lokalizacja: Radom
łańcuch może wyglądać na nowy, ale być może jest nierównomiernie rozciągnięty. Sprawdź czy na całej długości łańcuch ma jednakowy naciąg. Sprawdziłbym jeszcze czy zębatka zdawcza nie dostała przypadkiem zbyt duzego luzu.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ściągnąłem dekiel i zdjąłem łańcuch z małej zębatki uruchomiłem silnik zapiąłem 3 bieg i bez łańcucha jest cicho.
Ponownie założyłem łańcuch i to samo dodatkowo jak postawiłem na podnóżkach i uruchomiłem motocykl to przy włączonym biegu łańcuchem ,,rzuca i szarpie'' czy to normalne?
Ponownie założyłem łańcuch i to samo dodatkowo jak postawiłem na podnóżkach i uruchomiłem motocykl to przy włączonym biegu łańcuchem ,,rzuca i szarpie'' czy to normalne?
ognisty podmuch
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
- Backdraft
- Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 18/4/2006, 22:14
- Lokalizacja: Radom
Ściągnąłem dekiel i zdjąłem łańcuch z małej zębatki uruchomiłem silnik zapiąłem 3 bieg i bez łańcucha jest cicho.
Ponownie założyłem łańcuch i to samo dodatkowo jak postawiłem na podnóżkach i uruchomiłem motocykl to przy włączonym biegu łańcuchem ,,rzuca i szarpie'' czy to normalne?
Ponownie założyłem łańcuch i to samo dodatkowo jak postawiłem na podnóżkach i uruchomiłem motocykl to przy włączonym biegu łańcuchem ,,rzuca i szarpie'' czy to normalne?
ognisty podmuch
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
- Backdraft
- Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 18/4/2006, 22:14
- Lokalizacja: Radom
Hmmmm szumi łancuch.... a moze masz wymienianą przednią zebatke i zebatka nie jest dosciągnięta do łancucha i na odwrót ?
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
jeżeli szarpanie pojawiło się teraz to (tak rozmyślam - nie jestem pewien) czy mogło się zdarzyć , że np łańcuch został założony - może to głupio zabrzmi - w odwrotną stronę? tzn: docierał się od jakiegoś czasu w danym kierunku, a teraz został zalożony odwrotnie...
Rozumiem że moto stało na podstawce i szarpało łańcuchem, czyli wnioskuję że nie "zgrywa" się z zębatkami- oczywiście może gadam od rzeczy bo nie mam tego przed oczami..
pozdro
Rozumiem że moto stało na podstawce i szarpało łańcuchem, czyli wnioskuję że nie "zgrywa" się z zębatkami- oczywiście może gadam od rzeczy bo nie mam tego przed oczami..
pozdro
zzr1100, mz etz 150
- jader
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 3/10/2006, 12:17
- Lokalizacja: Łódź
lub może jakies ogniwo sie sklepało ?? Popatrz na łancuch czy nie ma zadnych zgięc, tzn. zadne ogniwo nie jest stateczne
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
a sprawdziles czy lancuch ma rownomierny naciag jak ci napisalem ?? Krec delikatnie kolem i zobacz czy lancuch sie przypadkiem nie naciaga lub luzuje w niektorych miejscach. Zebatka moze miec luzy na frezie, chociaz to malo prawdopodobne i bez zadnego obciazenia bedzie pracowac cicho. Sprawdz jeszcze czy lancuch pokrywa sie dobrze z zebami
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
to ze lancuch szarpie na wonych obrotach to rzecz normalna u mnie tez szarpie na wolnych gdyz silnik na wolnych obrotach ma nierownomierną prace przy zwiekszeniu obrotow wszystko wraca do normy , mysle ze to nie tu lezy przyczyna twojego zmartwienia.
- jurekgpx
- Świeżak
- Posty: 81
- Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
- Lokalizacja: kwidzyn
Mój też lekko szarpie jak mu na nóżkach wrzucić jedynkę i na jałowych sie obraca. Koło nie ma obciążenia i szarpanie jest spowodowane jego bezwładnością. Ale sprawdź jak kolega radził czy łańcuch jest równomiernie rozciągnięty.
Podejrzewam, że to raczej będzie wina układu napędowego. Po nasmarowaniu objawy powinny się trochę przyciszyć.
Jeśli tak to powoli możesz się rozglądać za nowym zestawem napędowym. Chociaż, takie objawy przy przebiegu 9tys. to on musiał smaru "na oczy nie widzieć"
To nie znaczy, że definitywnie trzeba od razu wymienić zeataw. Ale warto go częściej kontrolować, czy przypadkiem łańcuch po regulacji zbyt szybko się nie rozciąga. Jeśli po przejechaniu ok. 100-200 km. zachodzi potrzeba ponownego naciągu to wtedy bym się nie zastanawiał i wymienił od razu zestaw.
Podejrzewam, że to raczej będzie wina układu napędowego. Po nasmarowaniu objawy powinny się trochę przyciszyć.
Jeśli tak to powoli możesz się rozglądać za nowym zestawem napędowym. Chociaż, takie objawy przy przebiegu 9tys. to on musiał smaru "na oczy nie widzieć"

To nie znaczy, że definitywnie trzeba od razu wymienić zeataw. Ale warto go częściej kontrolować, czy przypadkiem łańcuch po regulacji zbyt szybko się nie rozciąga. Jeśli po przejechaniu ok. 100-200 km. zachodzi potrzeba ponownego naciągu to wtedy bym się nie zastanawiał i wymienił od razu zestaw.
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości