Stara opona a pochylanie się na zakręcie
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Stara opona a pochylanie się na zakręcie
Witam forumowiczów. Zakupiłem tydzien temu do mojej Aprili RS 125 używaną tylną oponę "po znajomości", moja była calkiem łysa wiec uznalem ze czas kupić nową tym bardziej ze znajomy odsprzedał mi ja za 70 zł! Bieżnik starty minimalnie, opona jak nówka (firmy Bridgestone)... uznalem ze to super okazja i kupilem.
Co się później okazalo, gdy zmienialem opone w wulkanizacji, pracownik powiedzial mi ze ona ma 10 lat! Jest z 2002 roku i taka opona ślizga się na zakręcie i lepiej się na niej mocno nie przechylać bo można się śliznąc. Polecil mi zebym pojezdzil na niej max sezon bo to juz stara guma i stracila swoje wlasciwosci. (dodam ze rska ma oryginalnie 150/60/17 a ta co zalozlem ma 160/60/17)
I tutaj pytanie do was : Czy na prawdę jakbym mocno się schylał (chcialem w sezonie nauczyc sie schodzic prawie że na kolano) może opona mi się śliznąć i wyglebie sie? Czy da się ją "rozgrzać" przed jazdą żeby sie dobrze trzymala? A moze są jakies preparaty żeby się jakoś kleiła do asfaltu czy cos? A moze kupic nową gumę a tą wywalic? Pozdrawiam.
PS: Opona nazywa siÄ™ Bridgestone Battlax BT56R Radial (2002r) 160/60/17 tylna
Co się później okazalo, gdy zmienialem opone w wulkanizacji, pracownik powiedzial mi ze ona ma 10 lat! Jest z 2002 roku i taka opona ślizga się na zakręcie i lepiej się na niej mocno nie przechylać bo można się śliznąc. Polecil mi zebym pojezdzil na niej max sezon bo to juz stara guma i stracila swoje wlasciwosci. (dodam ze rska ma oryginalnie 150/60/17 a ta co zalozlem ma 160/60/17)
I tutaj pytanie do was : Czy na prawdę jakbym mocno się schylał (chcialem w sezonie nauczyc sie schodzic prawie że na kolano) może opona mi się śliznąć i wyglebie sie? Czy da się ją "rozgrzać" przed jazdą żeby sie dobrze trzymala? A moze są jakies preparaty żeby się jakoś kleiła do asfaltu czy cos? A moze kupic nową gumę a tą wywalic? Pozdrawiam.
PS: Opona nazywa siÄ™ Bridgestone Battlax BT56R Radial (2002r) 160/60/17 tylna
- Ozi_36
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 28/11/2012, 09:04
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Stara opona a pochylanie się na zakręcie
Ozi_36 napisał(a):I tutaj pytanie do was : Czy na prawdę jakbym mocno się schylał (chcialem w sezonie nauczyc sie schodzic prawie że na kolano) może opona mi się śliznąć i wyglebie sie? Czy da się ją "rozgrzać" przed jazdą żeby sie dobrze trzymala? A moze są jakies preparaty żeby się jakoś kleiła do asfaltu czy cos? A moze kupic nową gumę a tą wywalic? Pozdrawiam.
PS: Opona nazywa siÄ™ Bridgestone Battlax BT56R Radial (2002r) 160/60/17 tylna
Oczywiście, że jeśli zbyt mocno się pochylisz to przywalisz szlifa.
Oponę zawsze należy rozgrzać przed bardziej dynamiczną jadą w zakrętach, po prostu wykonujesz kilka, kilkadziesiąt (w zależności od opony) delikatniejszych pochyleń na łukach i zakrętach aż w końcu czujesz, że się klei i możesz pochylić się bardziej.
O preparatach do klejenia opony z drogą nie słyszałem, wszystko zależy od opony, nawierzchni i motocykla.
Tą gumę wywal do kosza, kup coś sprawdzonego np. PPCT2 z normalnym DOT-em o normalnym rozmiarze. Skoro ma być 150/60 to ma być 150 a nie 160.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Tak wiem to było głupie pytanie z tym preparatem do opon ale myślalem ze moze niektorzy "eksperymentują" jak nie mają na nowego kapcia Nie waznie...
PPCT2 ? Czyli Michelin Pilot Power CT2 tak ? A bardzo źle jak kupie taką ale też 160 ? Bo np. na allegro jest jedna 150-tka tylko i to nowa... a 160-tek jest 20 i mozna aldne uzywki wyczaic Dlaczego odradzasz 160 ? To tylko 1cm
PPCT2 ? Czyli Michelin Pilot Power CT2 tak ? A bardzo źle jak kupie taką ale też 160 ? Bo np. na allegro jest jedna 150-tka tylko i to nowa... a 160-tek jest 20 i mozna aldne uzywki wyczaic Dlaczego odradzasz 160 ? To tylko 1cm
- Ozi_36
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 28/11/2012, 09:04
- Lokalizacja: Oleśnica
Ozi_36 napisał(a):Dlaczego odradzasz 160 ? To tylko 1cm
Ponieważ tylko taka opona będzie prawidłowo leżała na Twojej feldze, nie poprawiajmy fabryki, bo zazwyczaj nic specjalnego z tego nie wychodzi.
Nie koniecznie musisz brać Pilot Power, jest też masa innych dobrych opon, ostatnio miałem dunlopy D220 i polecam.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
+10 oponę możesz założyć nic się nei będzie działo, znam ludzi co i plus 20 zakładają i możesz im pozazdrościć złożeń w zakręcie
co do starych opon to z nimi jak z teściowymi może być ok ale częściej jest be
co do starych opon to z nimi jak z teściowymi może być ok ale częściej jest be
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości