Zobacz wątek - płyn chłodniczy - czy spuścić na zime
NAS Analytics TAG

płyn chłodniczy - czy spuścić na zime

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

płyn chłodniczy - czy spuścić na zime

Postprzez Mentos1111 » 23/11/2012, 11:54

Witam. Motocykl zimuje w nieogrzewanym pomieszczeniu. Ocieplone na miare mozliwosci ale bywa roznie i boje sie zeby temperatura nie spadla tam ponizej 0 zimą. Z przyczyn finansowych aktualnie nie chciał bym zmieniać płynu w chłodnicy. Jaką temperature zamarzania mają przeciętnie płyny ? nie zimowe. Jak byscie radzili zostawić tak jak jest czy dla bezpieczeństwa może zlać wszystko i zostawić moto suche na zime z pustą chłodnicą ?

Jaki płyn byście zalecali ? Mam w domu jakiś antifreezer czy cos takiego, kupilem go kiedys do auta ale nie uzylem ani kropli. Nadawal by sie do moto ? Jeśli tak to ewentualnie mogl bym dokupic butelke czy dwie + wode destylowana i wymienić płyn. Tylko wlasnie nie wiem czy taki zwykly najtanszy sie nada. A na marginesie, ile mieści sie płynu w kawie zx6r 99r. ? orientuje sie ktos ?
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez power_bit » 23/11/2012, 12:03

Standardowe płyny chłodnicze są odporne na temp do około -35 stopni C. Bez sensu jest zostawiać pustą chłodnice na czas zimy, nie lepiej kupić nowy płyn? Do kawy wejdzie 2-3 lity max. Ostatnio wymieniałem w aucie płyn i zapłaciłem 35 zł za 4 litry Prestone, możesz również go zalać do motocykla. Ostatnia opcja to sprawdzenie płynu który masz w chłodnicy, badania na zamarzanie kosztuje od 5 do 10 zł w mojej okolicy.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września


Postprzez Hyde » 23/11/2012, 12:30

Albo pożycz od kogoś areometr i sam sprawdź. Nawet poniemieckie areometry podają już temperaturę zamarzania.
Avatar użytkownika
Hyde
Bywalec
 
Posty: 703
Dołączył(a): 23/4/2011, 23:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Mentos1111 » 23/11/2012, 12:35

Dzieki za szybkie odpowiedzi. Myśle Panowie ze po prostu dokupie jeszcze 1l takie plynu ktory posiadam i wymienie w chlodnicy na swiezy w stosunku 1:1 z woda destylowana. Plyn z gornej polki nie jest bo placilem za niego 10zł za 1l ale pisze ze jest do chlodnic aluminiowych i zeliwnych wieec powinno byc okey.

Pytanie co do wymiany, sciagnaz waz najnizej polozony odkrecic korek od chlodnicy aby caly plen zlecial, czy wowczas zleci tez ze zbiorniczka wyrownawczego? zakladam waz spowrotem, zalewam chlodnice pod korek odpalam motocykl lub ruszam nim na boki aby ewentualnie wylecialo powietrze.nagrzewam moto i sprawdzam ponownie stan plynu. Wówczas gdy zbiorniczek bedzie pusty plyn sie sam do niego przedostanie ?
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 23/11/2012, 16:55

odkrecasz najnizszy punkt róznie to bywa czasem to jest pompa wody gdzie moze byc srubka od spuszczania, czasem po prostu wąż wystarczy odpiąć. spuszczasz i widzisz czy sie spusciło wszędzie. moto pobujaj na boki bo czasami zostaje cos w chłodnicy. ale nawet te kilka kropel nie zrobi róznicy. zalej jakims dobrym płynem i zapomnij o tym na kilka sezonów.. polecam prestone gotowego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez stareRadio » 23/11/2012, 16:57

Mentos1111 napisał(a):Myśle Panowie ze po prostu dokupie jeszcze 1l takie plynu ktory posiadam i wymienie w chlodnicy na swiezy w stosunku 1:1 z woda destylowana.


Zostaw stary płyn ! Nic sie nie stanie, skad woogle pomysł z wodą ?! Do auta też byś zalał poł na poł z wodą i byłbyś dumny ?!
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez power_bit » 23/11/2012, 17:40

stareRadio napisał(a):
Mentos1111 napisał(a):Myśle Panowie ze po prostu dokupie jeszcze 1l takie plynu ktory posiadam i wymienie w chlodnicy na swiezy w stosunku 1:1 z woda destylowana.


Zostaw stary płyn ! Nic sie nie stanie, skad woogle pomysł z wodą ?! Do auta też byś zalał poł na poł z wodą i byłbyś dumny ?!


Woda może być faktycznie w układzie, jeśli nie znasz historii motocykla warto sprawdzić czy ciecz w chłodnicy nie zamarznie w czasie zimy, o konsekwencjach nie trzeba opowiadać. Osobiście malowałem kiedyś auta dla handlarza i wiem, że jeśli było coś grzebane w układzie chłodzenia, to potem zalewał to wodą z płynem w stosunku 1/4 po prostu papudracka robota, by zaoszczędzić parę zł.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Jasiu123 » 23/11/2012, 17:52

Pewnie autorowi chodziło o koncentrat płynu a nie gotowy płyn chłodniczy dlatego wspominał mieszance z wodą w stosunku 1:1.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez henio12323 » 23/11/2012, 18:05

dokładnie, jak sie nie zna historii to mysle ze warto zmienic.. nie jest to jakis koszt ogromny. 30 zł to smieszna kwota w stosunku do całosci kasy jaka sie pakuje w moto


no a o dolewanie wody to chyba loigiczne że chodzi o rozcieńczenie koncentratu ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Mentos1111 » 23/11/2012, 20:24

Panowie oczywiscie ze chodziło mi o koncentrat. Mam w domu 1l nie otwieranego koncentratu do chlodnic alu, wiec dokupie jeszcze 1l takiego samego i zrobie pol na pol z woda destylowana. Na etykiecie jest napisane ze po wymieszaniu 1:1 płyn ma temperature zamarzania do -37 stopni.

Power_bit wody w ukladzie nie ma na pewno bo kiedys z ciekawosci zdjełem plastik boczny i zerknołem do chlodnicy zeby sprawdzic stan plynu, mial on kolor zielony i był dość gęsty, wiec raczej nie jest to woda.

Chodziło mi generalnie o to czy najzwyklejszy koncentrat w cenie 10zł za 1l bedzie odpowiedni do motocykla, czy wymaga on może jakiegoś płynu z górnej półki.

Kolego stareRadio nie musisz sie tak spinac nie wiedzac czemu. Spokojnie, to tylko forum.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 23/11/2012, 20:57

jak sie sprzęt ostro kręci, i lepiej do wyczynówek lać płyny o podwyzszonych temp wrzenia :D dlatego gotowe czasami sa lepsze :P w tą strone własnie wrzenia. bo ochrona przed temperatura da praktycznie kazdy płyn z marketu najtanszy. pozatym i tak pewnie moto trzymasz w garazu. a jadac po mrozie płyn nie ma zadnego znaczenia bo jadac i tak ci nie zamarznie ;P chyba ze postawisz na dłuzej. ja musiałem kupic własnie prestone bo w sezonie letnim jak ostro dawałem w palnik albo np katowałem sprzet stojąc w korkach potrafił sie zagotować i wywalić płyn. po zmianie płynu na lepszy nie ustąpiło. ale bardziej musze sie postarac zeby płyn zawrzał :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez power_bit » 23/11/2012, 21:10

henio12323 napisał(a):jak sie sprzęt ostro kręci, i lepiej do wyczynówek lać płyny o podwyzszonych temp wrzenia :D dlatego gotowe czasami sa lepsze :P w tą strone własnie wrzenia. bo ochrona przed temperatura da praktycznie kazdy płyn z marketu najtanszy. pozatym i tak pewnie moto trzymasz w garazu. a jadac po mrozie płyn nie ma zadnego znaczenia bo jadac i tak ci nie zamarznie ;P chyba ze postawisz na dłuzej. ja musiałem kupic własnie prestone bo w sezonie letnim jak ostro dawałem w palnik albo np katowałem sprzet stojąc w korkach potrafił sie zagotować i wywalić płyn. po zmianie płynu na lepszy nie ustąpiło. ale bardziej musze sie postarac zeby płyn zawrzał :D


Tylko, że prestone ma niższą temp wrzenia niż koncentrat 1/1 antifreezer :lol:
Lej Mentos to co masz i spoko, to tylko płyn :)
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Jasiu123 » 23/11/2012, 21:45

Żeby wszystko pogodzić kup koncentrat Prestone i zrób z wodą 1:1. Wrzenie 129 stopni, zamarzanie -37 :)
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Mentos1111 » 24/11/2012, 09:32

Częściej jeżdże a'la turystycznie wiec zagotować sie nie zagotuje, bardzo rzadko kręcony jest pod czerwone pole. Orientujecie sie pewnie jak te kawy mają wyskalowe w kreskach poziom zagrzania silnika, no to tak wam powiem ze jak jade zawsze 3 kreski,podczas wolniejszej jazdy po miescie zdarzaja sie 4. 5 kresek mialem moze dwa razy w zyciu na zlocie jak sie krążyło watahą wkoło komina, tylko wtedy wentylator mi sie załaczył.

Dzięki Panowie jeszcze raz za odpowiedzi, moje wątpliwości zostały rozwiane. Najprawdopodobniej wleje to co mam.

Jasiu123 skoro ma temp zamarzania -37 to pewnie i temp wrzenia ma podobna do tego Prestona o ktorym wspomniales ;) a nawet jesli troche mniejsza to tak jak mowie, nie zdarzylo mi sie jescze przegrzac motocykla i w warunkach jakich jet on użytkowany raczej nie powinno miec to miejsca. Ale przy kolejnej wymiane za rok czy dwa zakoduje sobie w głowie i bede pamietal o koncentracie Prestone, chyba ze wczesniej sprzedam sprzęt.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê