Kolano problem
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kolano problem
Witam, jeżdżę na Kawasaki er6, od jakiegoś czasu ćwiczę zejście na kolano, strach przed pochyleniem moto już minął, zamykam oponę i zamiast trzeć kolanem to trę butem, macie jakieś pomysły co mogę robić źle? Widzę, że koleś w tym artykule na pierwszym zdjęciu też trze butem, http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu ,w tym, że jak trę butem to wydaje mi się, że jeszcze dużo zostało do kolana. Pozdrawiam i czekam na pomoc.
- Las
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 16/4/2012, 22:23
- Lokalizacja: StÄ…d
Noga dalej na podnozek i kolano do zewnatrz. Nie ma innej metody. Podnozki w er6 sa na tyle wysoko, ze nie powinienes trzec butem chyba, ze trzymasz nogi na foczke to czego sie spodziewasz. Moge wiedziec gdzie cwiczysz?
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Popróbuje, podobno ostatni tydzień dobrej pogody:)Ja to stopy trzymałem na śródstopiu i miałem przysłowiowe kaczuszki bo tak zostałem nauczony kiedyś tam przez instruktora a nie miał kto mi tego skorygować:) Pozdrawiam i dzięki za pomoc
- Las
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 16/4/2012, 22:23
- Lokalizacja: StÄ…d
Re: Kolano problem
Las napisał(a): kolanem to trę butem
Na kolano nie schodzę, ale na ciasnych winklach potrafię przytrzeć właśnie buty, spowodowane jest to złym ułożeniem nóg na podnóżkach.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Podpisuje sie pod tym co napisał senekkorzenna Mam podobny styl schodzenia na kolano.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Nie wystarczy trzymać przedniej części stopy na podnóżku bo wtedy nie zejdziesz na kolano... tzn może i zejdziesz ale na pewno nie bedzie to dobra pozycja w zakręcie. Albo zrobisz to dobrze tak jak trzeba albo jestes wygimnastykowany i też to zrobisz tylko że zle. Często widzę gości na pseudo torze którzy ledwo przechylają moto a trą kolana aż się wióry sypią ale nie na tym rzecz polega bo wiszą na moto jak małpy. Las zwróć uwagę na zdjęcie z twojego posta... zrób tak jakbyś chciał nabić stopę na podnóżek a nie trzymaj jej na nim (na jego górze) to pozwala na dalsze wysunięcie kolana w bardziej naturalny sposób. Sam się kiedyś meczyłem żeby zejść na kolano do czasu kiedy pewien gość który z wyścigami motocyklowymi był na co dzień zwrócił mi uwagę właśnie na położenie stopy.... w tamtym sezonie podarłem moj kombiak nie tylko na kolanach ale i od kolana do holewki buta(wzdłuż piszczela powiedzmy tylko że bardziej z boku) bo miałem model bez sliderów i zrobiłem dziórę w podeszwie w SIDI własnie od podnóżka ale coś za coś. Jesli zamykasz opone i zrobisz tak jak napisałem to bedziesz musiał kolano raczej chować bo na slidery nie zarobisz. Oczywiście to tylko ułożenie stopy bo tylko o to pytałeś więc całą resztę o pozycji w zakręcie pomijam. Daj znać czy pomogło.
- Jasiu123
- Świeżak
- Posty: 380
- Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28
Jasiu123 zwrócił uwagę na ważną rzecz (mam na myśli tych dyndających gości). Można zejść na kolano i nie domknąć opony a można domknąć na kolano nie schodząc, Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie po co w ogóle to kolano? A no po to, żeby lepiej kontrolować stopień pochylenia. To tak jak obieranie jabłka i kontrolowanie kciukiem grubości skórki. Kolano bardziej odchylone już wcześniej zbliża się do asfaltu i w miarę pochylania możemy je podciągać a w miarę prostowania oddalać. Dzięki temu precyzyjniej "wiemy" jakie jest pochylenie. Natomiast stopa zdecydowanie cofnięta do tyłu ale musi jednak wyraźnie wywierać nacisk na podnóżek. Nie może tracić z nim kontaktu.
No i przy okazji przestroga "starego". Nie kombinować w mieście. Piasek, olej albo szyny tramwajowe na rondzie to kiepskie podłoże. :/ Zamknięcie opony w warunkach miejskich to praktycznie akrobacja nie warta ryzyka. Ja tam swoje 1cm paski uważam za OK przy codziennej jeździe...
Przy okazji zastanów się czy nie zmienić fabrycznych podnóżków (tych z gumą) na jakieś akcesoryjne sportowe, mocno lamelowane. Te gumowe niestety jak dla mnie są za śliskie. Jedyne co mnie powstrzymuje przed ich wymianą to lepsze tłumienie jednak wcale nie małych wibracji z dwóch cylindrów. Jednak jeżeli jeszcze raz mi noga zjedzie z tej gumy to ich los będzie przesądzony.
No i przy okazji przestroga "starego". Nie kombinować w mieście. Piasek, olej albo szyny tramwajowe na rondzie to kiepskie podłoże. :/ Zamknięcie opony w warunkach miejskich to praktycznie akrobacja nie warta ryzyka. Ja tam swoje 1cm paski uważam za OK przy codziennej jeździe...
Przy okazji zastanów się czy nie zmienić fabrycznych podnóżków (tych z gumą) na jakieś akcesoryjne sportowe, mocno lamelowane. Te gumowe niestety jak dla mnie są za śliskie. Jedyne co mnie powstrzymuje przed ich wymianą to lepsze tłumienie jednak wcale nie małych wibracji z dwóch cylindrów. Jednak jeżeli jeszcze raz mi noga zjedzie z tej gumy to ich los będzie przesądzony.
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
Polecam wycieczkę na tor wyścigowy i tam próbuj. Prawdopodobnie nie trafisz tam w żadne ciało obce kolanem, "nauczysz się" jak należy, a po powrocie weź poprawkę, że są inne warunki i jeździj jak umiesz.
Filmik o panu 46 super, nie widziałem zdjęć jak jeździ tak po ulicy?
Co do obowiązkowego kolana czy nie, każdy sport i motocykl jest dostosowany bardziej lub mniej do takiej techniki jazdy, wiec nie należy zbytnio dążyć za wszelka cenę do "zejścia na kolano" chyba, ze do zdjęcia. albo jak ludzie patrzą .
Zadaj sobie pytanie jak długo jeżdżę i czy jeżdżę bezpiecznie i szybko, czy tylko szybko?
...najlepsze kolana wychodzą komuś kto ma długie nogi i często przy mniejszych prędkościach niż sądzisz!
Im bardziej sportowy motocykl i lżejszy tym łatwiej! Powodzenia w treningach!
Filmik o panu 46 super, nie widziałem zdjęć jak jeździ tak po ulicy?
Co do obowiązkowego kolana czy nie, każdy sport i motocykl jest dostosowany bardziej lub mniej do takiej techniki jazdy, wiec nie należy zbytnio dążyć za wszelka cenę do "zejścia na kolano" chyba, ze do zdjęcia. albo jak ludzie patrzą .
Zadaj sobie pytanie jak długo jeżdżę i czy jeżdżę bezpiecznie i szybko, czy tylko szybko?
...najlepsze kolana wychodzą komuś kto ma długie nogi i często przy mniejszych prędkościach niż sądzisz!
Im bardziej sportowy motocykl i lżejszy tym łatwiej! Powodzenia w treningach!
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
http://www.youtube.com/watch?v=whkzGuSC ... re=related
coś dla fanów zejscia na kolano i ... dalej haha
coś dla fanów zejscia na kolano i ... dalej haha
- shakal84
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 13/8/2012, 12:12
- Lokalizacja: Hogwart ;)
Zamiast pchac kolana w bok daj je bardziej do przodi w bok. I jedz na tor kartingowy tam masz lepsza przyczepnosc asfaltu.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
fincher napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=lSz2edKnu78
Powinno pomóc
Zdecydowanie bardzo fajna lekcja
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości