Zobacz wątek - GSXR 1000 K4 , Sprzęgło, EXUP, obroty na pierwszym biegu
NAS Analytics TAG

GSXR 1000 K4 , Sprzęgło, EXUP, obroty na pierwszym biegu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GSXR 1000 K4 , Sprzęgło, EXUP, obroty na pierwszym biegu

Postprzez Gad » 12/10/2012, 14:45

Witam, od niedawna jestem użytkownikiem gixa 1000 k4. Jestem zachwycony. Aczkolwiek nie obeszło się ostatnio bez kilku problemów. MEchanik ze mnie żaden. Mam pytanie zapewne dla was oczywiste.

1. Otóż ostatnio jechałem i zapalił mi się komunikat FI oraz czerwona lampka. Zrobiłem mostek na kostce w zadupku wyskoczył bi błąd C46 z myślnikiem u góry. Znaczy się zawór exup cały czas otwarty jak mniemam. Następnego dnia wziąłem moto na przejażdżkę trochę się zagrzał i dostał z manetki i komunikat FI plus czerwona lampka zgasły ku mojej ucieszy. potem się jeszcze zapalały ale tylko na chwilę i zaraz gasły. Teraz jeżdżę i jest wszystko ok aczkolwiek profilaktycznie zrobiłem znowu diagnozę błędu i wyświetla COO z kreską u góry. Czyli zawór w górnym położeniu cały czas?? Zauważyłem że na niskich k średnich obrotach moto jakoś dziwnie idzie jakby go coś dusiło. No i dźwięk jest jakby stłumiony. Mniej daje po uszach. Dodam że tydzień temu wszystko bylo ok i suzi warczała uroczo.
Martwię się o nią.

Przyczyny: Silniczek od zaworu, linki od silniczka, zapieprzony wydech, coś jeszcze wam przychodzi do głowy?
Silniczek pracuje prawidłowo jak na moje oko bo się rusza. Ale cholera wie czy jak jadę to pracuję poprawnie. Coś jest nie tak mimo że błędu nie wyświetla.

Wydech mam Scorpion-a. Czytałem że akcesoryjne właśnie takie problemy dawały aczkolwiek odkąd go mam. Pół roku konkretnie to nic takiego nie miało miejsca.
Liczę na waszą pomoc.

2. Zauważyłem że sprzęgło przestaje mi łapać. Pierwsze co zrobiłem to wykręcenie pancerzyka z klamki. Niestety bardziej się już nie da.

Kolejna sprawa w związku ze sprzęgłem. CZy śrubki które zaznaczyłem na zdjęciu powinny być dokręcone na maksa? Przepraszam za tak banalne pytanie. Nie znalazłem tego nigdzie na forum. Zamieszczam zdjęcie poniżej.
Obrazek (otwórz link)
Kilka razy skrzynia zgrzytnęła mi okropnie tak jakby sprzęgło w ogóle nie łapało. wykręciłem pancerzyk z klamki ile się da, podokręcałem te śrubki i wszystko działa. Kwestia jak te śrubki powinny być dokręcone ?

3. Na biegu jałowym kręci się na oko od 900 do 1100 obrotów/min. KOlejne banalne pytanie.... Czy jak jadę na jedynce bez gazu to powinien się krztusić? Czy powininen normalnie ciągnąć. jak ruszam z samego sprzęgła to chwilę pojedzie normalnie a potem zaczyna dostawać czkawki. To samo przy redukcji w wyższego biegu i zwolnieniu do Vmin. Czy to kwestia regulacji czy normalna sprawa?
Leon Bonaparte
Gad
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/10/2012, 14:38


Postprzez Invi » 12/10/2012, 14:52

Obroty jałowe masz trochę za niskie. 1300-1500.


Ale co z tym sprzęgłem nie tak? Ślizga się? Skleja? Jak źle zmieniasz biegi to skrzynia ci rypnie nie zależnie od tego w jakim stanie jest sprzęgło.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez Gad » 12/10/2012, 14:56

tak jak napisałem. czasem wbić biegu nie mogłem albo zgrzyt był straszny. Tak jakby nie rozsprzęglało. wykeicłem pancerzyk z osłonki i dokręciłem śrubki te co opisałem i działa teraz w porządku. CZy te śrubki mają być na maksa dokręcone czy nie i mają być luźno
Leon Bonaparte
Gad
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/10/2012, 14:38

Postprzez Black-Ghost » 12/10/2012, 17:29

Ja bym odkręcił cały kolektor żeby miec dostęp do exapa całego wyczyscił i nasmarował. Możliwe że sie przycina albo zapieka któraś linka. Jęsli po odpaleniu i zgaszeniu exap sie rusza to jest ok. Koledze też muliło moto (R1) okazało sie że jedna linka mu pękła i źle otwierał exup. Co do sprzegła to masz jeszcze regulacje na deklu ;) tam też możesz w ostatecznosci podkręcic. Jeśli ci za słabo wysprzegla. Ja miałem problem w ZX-10R z wbijaniem biegów bo o dziwo miałem za bardzo podkręcone sprzegło. w Serwisie mi zluzowali tak żeby na klamce były 2 mm luzu i teraz działa okej. Najprosciej sprawdzić to tak czy dasz rady zrobić przegazówke w czasie jazdy! jeśli motocyklem ci szkubnie to masz za bardzo podkręcone. Ja osłone od łańcucha mam przykręconą na maxa. Po co ci tam luz??
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Seba_ER5 » 15/10/2012, 21:58

Silniczek do exupa jest w okolicach zadupka. Pamietam jak znajomy mechanik go regulowal. Brak exupa moze powodowac czkawke w dolnym zakresie obrotow.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Jasiu123 » 15/10/2012, 22:20

Nie wiem jak w suzi ale w kawce padł mi exup i po rozebraniu okazało się że jest tam plastikowe koło zebate które obraca zawór i kilka zębów się wyłamało. Na szczęście w kawasaki jest możliwość przełożenia ścieżek zamontowanych na tym kole i obrócić je o 180stopni aby ten sposób wyeliminować wyłamane zęby. Exup działa jak trzeba i Fi zniknęło na zawsze. Szkoda że nie mam zdjęć ale po rozebraniu raczej dojdziesz jak to zrobić o ile w suzi exup jest podobnej konstrukcji i też stracił zęby.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Black-Ghost » 16/10/2012, 09:53

Tak sam silniczek jest w zadupku ale zawór exupa jest na kolektorze ;) Doszedłeś do czegoś?
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Gad » 16/10/2012, 17:10

U mnie silniczka nie ma w zadupku. Jest pod owiewką boczną z 40 cm nad EXUP-em.
Wyregulowałem czujnik TPS bo był w pozycji górnej i jak na razie problemów z exupem nie ma.
Podkręciłem wolne obroty na 1200. Ale czasem chodzi równo na 1200 a czasem mniej nie wiem czemu i jest z 1100 i wtedy na 1dynce bez gazu zaczyna czkać. Nie rozumiem dlaczego.

Podokręcałem wszelakie śruby i wyregulowałem klamkę i sprzęgło jest chyba ok.

Kolejna sprawa. Nie działa mi klakson. KToś wie gdzie on podłączony jest i w którym miejscu? Żebym mógł sprawdzić przewody.

następna sprawa.Tylna oś koła jest już prawie na maksa cofnięta ze względu na zużywający się łańcuch. Nie wiem ile on ma przebiegu i samemu trudno mi ocenić jego stan. Więc chyba się szykuje wymiana bo zostało z 0,5 cm regulacji tylko. O dziwo zajrzałem tam dzisiaj a po lewej stronie regulacja jest na 4 kresce a po prawej na 3ciej? Mocne zdziwienie z mojej strony bo chyba powinno być symetrycznie prawda? DZIWNE!....
Leon Bonaparte
Gad
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/10/2012, 14:38

Postprzez Black-Ghost » 16/10/2012, 18:24

Tak powinno być symetrycznie bo bedzie ci cieło opone i sciagało moto przy wchodzeniu w zakręt, jeśli masz krzywo ośke a wszystko jest okej to może masz krzywy wahacz albo rame.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Gad » 16/10/2012, 20:42

Hm. Bardzo niepokojące jest to co mówisz. W sumie nie zauważyłem żeby mi się podczas skręcania coś działo. JEst to różnica jednej podziałki a więc mniej niż 0,5cm między jedną a drugą stroną. Może dlatego nic nie czuję ? Może z ramą i wahaczem wszystko jest ok? Niech ktoś jeszcze sięwypowie.

Kwestia oleju? Lać do maksymalnej kreski czy można lać więcej? Czy jak jest więcej to są jakieś negatywne efekty tego?
Odciągnałem trochę i czuć z niego benzyną? To normalne ?
Leon Bonaparte
Gad
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/10/2012, 14:38

Postprzez Jasiu123 » 16/10/2012, 22:58

Ośke ustaw symetrycznie i się przejedz, spradz czy moto jedzie i skreca tak jak powinno i obserwuj opone w jaki sposób się zdziera. Moim zdaniem ktoś dał d...y przy naciąganiu łańcucha. Znając polskich magików rama czy wahacz też mogą być lekko przekoszone ale nie sądze żeby ktoś niwelował takie skrzywienie ustaiwniem tylnego koła. Można zrobić pomiar ale strasznie drogo.
Co do oleju to po to są tam kreski żeby lać oliwe miedzy min a max więc nie kombinuj z nad-stanem tylko wlej pod górną i już.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Black-Ghost » 17/10/2012, 08:00

Jeśli nie upalasz moto ciagle na gumie to nie ma sensu lać ponad stan! Ja zawsze mam maksymalny poziom bo czasem lubie sobie zrobic power wheelie :) Nigdy nie lej zbyt dużo oleju bo obracające sie korbowody zrobią ci piane z oleju i straci swoje własciwosci smarujące.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Gad » 17/10/2012, 12:54

Jeszcze jedna kwestia, jak wchodzę na wysokie obroty i odpuszczę gaz to oprócz dżwięku silnika słychać takie Łiiiiiiiiiiiiiiii albo jak z niskim obrotów przyspieszam to podobnie. co to kurna jest??
Leon Bonaparte
Gad
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/10/2012, 14:38



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na gr