Zobacz wątek - Eksploatacja enduro - początkujaćy
NAS Analytics TAG

Eksploatacja enduro - początkujaćy

Enduro, Cross
_________

Eksploatacja enduro - początkujaćy

Postprzez XOR » 3/10/2012, 19:18

Witam,
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego w życiu motoru, a zarazem pierwszego enduro. Chciałbym usłyszeć kilka porad odnośnie materiałów eksploatacyjnych - które elementy najszybciej się zużywają i są najbardziej kosztowne. Również na co patrzeć przy zakupie takiego motoru podczas oględzin u sprzedawcy?
Avatar użytkownika
XOR
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2012, 18:57


Postprzez the-o » 3/10/2012, 19:41

jak sie nie znasz to lepiej dac jakiemus mechanikowi zarobic pare groszy i zeby ci moto srawdzil. jak nie masz doswiadczenia to nie bedziesz wiedzial czy jakas czesc juz do wymiany sie nadaje albo czy silnik nie jest do remontu...
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.


Postprzez henio12323 » 3/10/2012, 20:22

tematów takich było pełno :P poczytaj troche bo to temat rzeka ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez XOR » 3/10/2012, 20:24

No to może inaczej - o co pytać? Tak jak w samochodzie bym np[. zapytał kiedy był wymieniany rozrząd itp. czy w motorze też są jakieś kluczowe podzespoły, które powinny być wymieniane co czas. Jedyne, co mi teraz przychodzi na myśl w przypadku enduro to amortyzatory.
Avatar użytkownika
XOR
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2012, 18:57

Postprzez barek253 » 3/10/2012, 20:33

eh bylo duzo tematow o tym wysztarczy ze w googlach wpiszesz
szybko to tak tlok, korba, lozyska walu i skrzyni, nicasil czy tuleja, jaka selekcja tloka
sprawdzasz lozyska kol, prolinka, wahacza, glowki ramy, naped, rama czy prosta, vin,opony jaka kostka klocki hamulcowe, tarcze...
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 3/10/2012, 20:42

nawet jezeli sie spytasz to gosc ci powie szczerze - tłok zmieniany np w tym roku... tylko że w wyczynówce czasami w kilka miesiecy mozna spoko zarznac silnik po remoncie. ( dbając! ) wiec gosc nie skłamie, a ty mozesz kupic trupa. cały bajer polega na tym żeby umiec rozpoznac trupa, i dobre moto. to samo amortyzatory jak ktos kto sie nie do konca zna, moze mówic że ma zawieszenie idealne. ale dla laików kawałek spręzyny to juz amortyzator... wiec nie cieknące zawieszenie i tak nie musi byc dobre. druga sprawa to taka że jak Ty jestes laikiem i sie nie znasz na mechanice, to bardzo łatwo wcisnąc jest tobie kit. typu aa moto przerywa bo trzeba wyczyscic gaźnik, albo zmienic swiece... czasem rzeczywiscie to błahostka, ale czasami to moze byc po prostu oznaka uszkodzonego silnika. także tak czy siak bym jechał z kims kto sie zna i ogladał wtedy sprzęt.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 3/10/2012, 20:44

co na 1 motocykl

zamykam
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê