Zobacz wątek - Trzepotanie kierownicy na zakrętach - 130km/h + Fazer 600
NAS Analytics TAG

Trzepotanie kierownicy na zakrętach - 130km/h + Fazer 600

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Trzepotanie kierownicy na zakrętach - 130km/h + Fazer 600

Postprzez power_bit » 1/10/2012, 10:17

Cześć załoga. Po ostatnim lataniu zauważyłem problem z "trzepotaniem" kierownicy podczas pokonywania zakrętów z dużą szybkością w złożeniu. Jeżdżę Yamahą Fazer 600 sprzęt ubrany jest w dunlopy sportmax d220. Problemy z latającą kierownicą pojawiają się podczas pokonywania zakrętów z prędkością 130-160km/h dlaczego tak się dzieje? Konstrukcja motocykla nie wyrabia już, czy raczej jest to spowodowane jakimiś wadami technicznymi typu złe opony, problem z łożyskiem główki ramy itp ? Na co dzień maszyna prowadzi się wzorowo, pokonywanie ciasnych łuków z średnią prędkością nie stanowi najmniejszego problemu.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września


Postprzez rosiboj » 1/10/2012, 10:27

Zawieszenie albo zle wyregulowane albo padaka, trzepotanie jest spowodowane tym, ze przy wiekszej predkosci twoje zawieszenie nie wyrabia z "wybieraniem nierownosci" (pomimo ,iz moze sie wydawac, ze droga jest plaska jak stol tak nie jest) skutkiem czego raz masz wiekszy docisk opony do nawierzchni a tym samym wiekszy opor na kierownicy a raz mniejszy i kiedy popychasz ja z ta sama sila zaczyna sie trzepotanie. Kierownica skraca mocniej w momencie gdy docisk jest mniejszy po czym gdy docisk powraca, sily tarcia koryguja polozenie kierownicy do pierwotnego i tak w petli.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?


Postprzez Invi » 1/10/2012, 12:16

To by musiał mieć chyba zaspawane te zawieszenie...


Ale ci trzepocze tak że trzepocze, czy że pływa? :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez rosiboj » 1/10/2012, 12:29

Wcale nie, jak mialem zle ustawione to przy wyjsciu z zakretow tez mialem trzepotanie na 2 lub 3 biegu przy tych predkosciach. Nie wiadomo ile koles wazy, i co ona ma tam ustawione to raz, a dwa to jest fazet i jego zawieszenie na droge zeby poruszac sie komfortowo, kto wie kiedy tam byl olej zmieniony, czy nie cieknie jak jest ustawione zreszta, jak by nie bylo, to to zawieszenie tylka nie urwie. No i skad wiadomo po jakich drogach on jezdzi, droga drodze nie rowna.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez power_bit » 1/10/2012, 13:57

Invinciblee napisał(a):To by musiał mieć chyba zaspawane te zawieszenie...


Ale ci trzepocze tak że trzepocze, czy że pływa? :D


Chodzi o trzepotanie, kierownica lata prawa-lewo. Można z tym żyć, bo efekt pojawia się podczas ostrego dzidowania (jak na fazera) podczas pokonywania łuków z normalną prędkością (80-100km/h) jest spokój. Zawieszenie jest sprawne, bez wycieków, wymiana uszczelniaczy i oleju była przeprowadzana w zeszłym roku, faktycznie, może jest zbyt miękkie i stad ten efekt. Co do dróg to jak w Polsce, szału nie ma dupy nie urywa.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez rosiboj » 1/10/2012, 14:13

Zrob to w bezpieczny sposob i powiedz nam czy jest roznica, przejedz przez ten sam zakret na stalej predkosci lub nawet na deliatnym ujemnym przyspieszeniu a nastepnie na jak to mowisz ostrym dodatnim z podobnymi predkosciami i daj znac co zaobserwowales
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez power_bit » 1/10/2012, 18:24

Rosiboj napisał(a):Zrob to w bezpieczny sposob i powiedz nam czy jest roznica, przejedz przez ten sam zakret na stalej predkosci lub nawet na deliatnym ujemnym przyspieszeniu a nastepnie na jak to mowisz ostrym dodatnim z podobnymi predkosciami i daj znac co zaobserwowales


Temat musi zaczekać do weekendu, o ile będzie dobra pogoda.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez drug0n » 14/10/2012, 22:36

I co Ci z tego wszystkiego wyszło?
drug0n
Bywalec
 
Posty: 529
Dołączył(a): 11/9/2012, 19:35

Postprzez power_bit » 13/11/2012, 00:29

drug0n napisał(a):I co Ci z tego wszystkiego wyszło?


Jedno wielkie nic....
W zaplanowany weekend była beznadziejna pogoda i nie jeździłem, potem moto zostało rozebrane i stoi tak do dziś. Poskładam wszystko przed wiosną i wtedy poruszę temat.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez DostojnyKocur! » 13/11/2012, 20:59

siema , to wszystko zalezy o jakim trzepotaniu mowisz .
Bo jesli naprawde mega ostro zapierdalasz , to normalka .
Tylko wszystko zalezy co dla kogo oznacza mega ostre zapierdalanie .

Ps napierdzielasz tym na kolanie po zakretach ?
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
Avatar użytkownika
DostojnyKocur!
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
Lokalizacja: Nienack

Postprzez power_bit » 15/11/2012, 03:54

DostojnyKocur! napisał(a):siema , to wszystko zalezy o jakim trzepotaniu mowisz .
Bo jesli naprawde mega ostro zapierdalasz , to normalka .
Tylko wszystko zalezy co dla kogo oznacza mega ostre zapierdalanie .

Ps napierdzielasz tym na kolanie po zakretach ?


siema,
Nie napierdalam na kolanieb bo gmole przeszkadzajÄ… :lol:
Mówię o prędkościach rzędu 130-160 km na ciasnawych łukach w pochyleniu.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez RUTRA.RD » 12/12/2012, 14:23

konstrukacja nie wyrabia nie nadaje sie do takiej jazdy
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez gajes » 20/9/2013, 11:07

Ja już różne trzepotania, drgania przerabiałem w moto i auto. Powiem tak. Pierwsza rzecz to koła a mianowicie - opony , felga. Wyważyć to podstwa, potem popatrzeć na bieżnik czy jest równy, czyli niewyzębiony. Jeżeli jest się pewnym kół na 100 procent to badać dalej zawieszenie. Ale zaczynajmy od najpopularniejszego punktu i dalej idźmy dalej. Zazwyczaj sprawcami są opony i wyważenie oraz ząbkowanie. Luz na łożysku zbadacie trzymając motocykl między nogami i na wyłączonym silniku , trzymać motocykl za główkę ramy i rozpędzać się nogami i uderzać o ścianę. Nie powinno być żadnych stuków. Robić to delikatnie i z głową.
kawasaki z750
gajes
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20/9/2013, 10:50



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê