Zobacz wÄ…tek - Dziwne zachowanie Hondy NSR 50
NAS Analytics TAG

Dziwne zachowanie Hondy NSR 50

i inne małe pojemności
_________

Dziwne zachowanie Hondy NSR 50

Postprzez Xero11 » 25/9/2012, 20:59

Witam. Posiadam hondę NSR 50 '91 i mam z nią taki problem: Na obroty na luzie wkręca się elegancko ( jakieś 10-11k) i na biegach 1,2,3 też, lecz na 4 jeśli dam od razu dużo "gazu" to silnik zaczyna buczeć, i motorower zwalnia, ( aż zgaśnie, chyba ze puszcze manetke, to s powrotem wraca na obroty) dzieje się tak przy szybszym odkręceniu manetki, jeśli będę to robił powoooooli to jakoś tam sie zbiera ( dodam ze zębatkę zdawczą mam 15z i jak silnik jest rozgrzany , to na 4 ciągnie jakieś 50km/h max) Na dodatek wszystkiego, to buczenie jest wtedy , gdy jade bez ssania. Gdy dam ssanie, wbija sie w obroty elegancko, i ciągnie na 4 60km/h. Jaki jest powód tego buuuczenia silnika przy dodaniu gazu? ( NSR'ka przy normalnej jezdzie pali ok 3l/100km jeśli gdzies sie spiesze i jade na ssaniu , to ciut więcej ale nie wiecej niz 3.6l) Proszę o pomoc.
Xero11
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
Lokalizacja: Garwolin/Mmz


Postprzez Apovsky. » 25/9/2012, 21:10

Za mała dawka paliwa - źle wyregulowany gaźnik. Wyreguluj gaźnik, sprawdź iglicę.
Apovsky.
Świeżak
 
Posty: 190
Dołączył(a): 26/5/2012, 15:31


Postprzez Xero11 » 26/9/2012, 15:52

Nie mam pojecia, jak powinien być wyregulowany gaźnik i ustawiona iglica..;/
Xero11
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
Lokalizacja: Garwolin/Mmz

Postprzez henio12323 » 26/9/2012, 16:14

skoro nie masz, to daj moto komus kto ma o tym pojęcie, sam bez tego " pojecia" mozesz nawet uszkodzic sobie bzyka. także oddaj lepiej do mechanika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Xero11 » 26/9/2012, 18:20

Jeśli mówiac "regulacja gaźnika" masz na mysli ustawienie mieszanki benzyny i powietrza, to rozumiem: są śrubki w gaźniki, i nimi sie reguluje. Ja to robiłem tak, ze odpaliłem go i silnik pracował na luzie, a ja wkręcałem i wykręcałem po trochu te śrubki, żeby mieć dobre obroty ( na luzie) i chodzi tak 2k obrotów, gdy zwiększam paliwo to musze i powietrze, bo sie dławi, ale jak juz zwiększe jedno i drugie, to mam obroty rzędu minimum 4k a to juz o wielee za duże jak na luz. PS. W zime ( tj. po sezonie) mam zamiar rozebrać NSR'ke na cześci pierwsze i zobaczyc czy ma jakies blokady itp. i ewentualnie będę ją regulował. Jeśli by ktoś miał na sprzedaż owiewke przednią ( tj przód z szybką, i przednie boczki) to prosze o kontakt na PW
Xero11
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
Lokalizacja: Garwolin/Mmz

Postprzez Apovsky. » 26/9/2012, 19:57

Podnieś na iglicy o te takie "ząbki", miałem niedawno to samo w byłym 50ccm. Jak nie wiesz jak to zrobić to spytaj ojca/kolegę który ogarnia temat motocykli.

P.S. Gaźnik reguluje się na rozgrzanym silniku, a nie na kilku przegazowaniach w garażu.
Apovsky.
Świeżak
 
Posty: 190
Dołączył(a): 26/5/2012, 15:31

Postprzez Arturo925 » 27/9/2012, 16:57

nie mozesz jednoczesnie zwiekszac doplywu powietrrza i paliwa. Po to jest ta srubka, zeby ustawic optymalnie. Druga regulujesz jedynie niskie obroty. Wyczysc gaznik i wyreguluj na nowo. Jak nie potrafisz to daj komus kto umie, bo mimo iz to prosta rzecz, to jak ktos nie ma wyczucia to nie wyreguluje dobrze. A dobrze wyregulowany gaznik to podstawa, bo moze ci sie wydawac ze masz blokady, a tak naprawde moto dostaje za duzo powietrza i nie ogarnia jak mu odkrecasz
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez Xero11 » 27/9/2012, 18:11

A więc tak: Dzis po południu zabrałem się za tą iglice, a zabawy z nia miałem co niemiara, gdyz robiłem to pierwszy raz ;D najpierw kombinowałem 30 min. jak zdjąć sprężynę, pozniej jak już zdjąłem, to ta blaszka , która jest miedzy sprężyną a igłą mi jakoś wypadla i za chiny nie wiedziałem pozniej jak ja włozyć spowrotem. Później jak już mniej-wiecej ogarnałem, pzrestawiłem iglice z 1 od dołu rowka, na środkowy. Gdy już wszystko złożyłem, nie chciał odpalić, i był taki dźwięk z okolicy gaźnika, jak by w cylindrze nie było swiecy, pozniej cos pokombinowałem, to jak odpaiłem, to odrazu wbijał na max rpm. No a okazało się , że wystarczyło tłoczek obrócić o 180 i włożyć s powrotem do przepustnicy. No i suma-sumarum NSR'ka odpaliła, zostawiłem ja na 5 min. odpalona, i ciągle miała obroty 1,5k a wczesniej normalnie miała 2-2,5. Niestety nie wiem jak sie sprawuje podczas jazdy, gydz dopiero co skończyłem i nie zdążyłem już pzretestowac na drodze... Regulacją Gaźnika zajmę się w weekend. ( NIE! Nie będę oddawał jej do mechanika z tak błachymi sprawami...mam 17 lat i zielonego pojecia o mechanice...< no może jakies małe> i co niby...z każdym problemem bd. do mechana leciał? ;D Trzeba uczyc sie na błędach ( tak jak dzis z iglicą) za NSR'ke dałem 1000PLN i wsadziłem max 300 w "remont" więc nawet jak by coś, to dużo nie stracę)
Xero11
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
Lokalizacja: Garwolin/Mmz

Postprzez KAPELA911 » 28/9/2012, 08:09

może jakies książki tytuły zapodac o podstawach mechaniki ?
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez Xero11 » 28/9/2012, 16:43

Nie wiem, czy to potrzebne...teraz wszystko mozna znaleźć w necie. A co do NSR'ki, to dzis rozgrzałem i pojeździłem trochę i: trzeba teraz po przestawieniu przepustnicy, wyregulować gaźnik, gdyż po mocniejszym przekręceniu manetki na każdym biegu, prócz 1, przylewa się.
Xero11
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
Lokalizacja: Garwolin/Mmz

Postprzez MaTT17 » 28/9/2012, 22:28

Wyreguluj gaźnik lub wyczyść gaźnik powiem szczerze że miałem również taki przypadek w swojej NSR125 91 rok i u mnie trzeba było rozkręcić gaźnik i powyczyszczać potem regulacja i do dzisiaj jeździ :)
Pozdrawiam !
MaTT17
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/9/2012, 20:06
Lokalizacja: Połaniec

Postprzez Xero11 » 30/9/2012, 18:52

A więc tak: Gaźnik wyczyszczony i teoretycznie wyregulowany, i jest tak: Teraz ma wbijanie na obroty i odejscie podobne do tego co było na początku, tyle ze na 4 juz jak sie da gazu na maxa szybko to nie buczy, lecz po prostu nie reaguje i jedzie ze stała prędkością. ( jeśli powoli sie daje gazu to jest ok)
Xero11
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
Lokalizacja: Garwolin/Mmz



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê