problem z wolnymi obrotami
Posty: 7
• Strona 1 z 1
problem z wolnymi obrotami
Witam,
Jestem posiadaczem BMW G 650 X-Country i od jakiegoś czasu w mojej maszynie występuje pewien problem. Mianowicie:
Czasami, gdy jadę i wrzucę na luz/wcisnę sprzęgło i motocykl toczy się na wolnych obrotach to praca silnika jest nierówna. Zamiast rytmicznego "tum tum tum tum" jest takie jakby galopowanie " tu tum.. tu tum... tu tum..." Gdy motocykl całkowicie się zatrzyma praca silnika się normuje.
Drugim podobnym objawem, ale znacznie gorszym jest to, że motocykl czasem potrafii stracić całkowicie wolne obroty i gaśnie (wtedy niezależnie czy motocykl jest w ruchu, czy stoi w miejscu). Wtedy wystarczy chwilę odczekać (od kilkunastu sekund do nawet kilku minut) i po zapaleniu wszystko wraca do normy.
Wydaje mi się, że oba te objawy są ze sobą powiązane. Przytrzymanie na wyższych obrotach w żadnym z przypadków nic nie daje. Objawy nikną tylko jeżeli motocykl "odczeka" chwilę zgaszony. Dodam, że to gaśnięcie występuje rzadko (raz na kilkanaście/kilkadziesiąt jazd) a to "galopowanie" tyć częściej (raz na kilka jazd).
Ktoś wie czym to może być spowodowane? Coś z wtryskiem paliwa (nie bardzo wiem jak to działa)?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Jestem posiadaczem BMW G 650 X-Country i od jakiegoś czasu w mojej maszynie występuje pewien problem. Mianowicie:
Czasami, gdy jadę i wrzucę na luz/wcisnę sprzęgło i motocykl toczy się na wolnych obrotach to praca silnika jest nierówna. Zamiast rytmicznego "tum tum tum tum" jest takie jakby galopowanie " tu tum.. tu tum... tu tum..." Gdy motocykl całkowicie się zatrzyma praca silnika się normuje.
Drugim podobnym objawem, ale znacznie gorszym jest to, że motocykl czasem potrafii stracić całkowicie wolne obroty i gaśnie (wtedy niezależnie czy motocykl jest w ruchu, czy stoi w miejscu). Wtedy wystarczy chwilę odczekać (od kilkunastu sekund do nawet kilku minut) i po zapaleniu wszystko wraca do normy.
Wydaje mi się, że oba te objawy są ze sobą powiązane. Przytrzymanie na wyższych obrotach w żadnym z przypadków nic nie daje. Objawy nikną tylko jeżeli motocykl "odczeka" chwilę zgaszony. Dodam, że to gaśnięcie występuje rzadko (raz na kilkanaście/kilkadziesiąt jazd) a to "galopowanie" tyć częściej (raz na kilka jazd).
Ktoś wie czym to może być spowodowane? Coś z wtryskiem paliwa (nie bardzo wiem jak to działa)?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
- 025025
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 16/8/2012, 16:44
np wymienia swiece
sprawdza zawory
synchronizuje przepustnice
wymiana oleju z filtrem
oczywiscie nie jest powiedziane ze to jest ktoras z tych przyczyn ale ku zdrowotnosci wartalo by to zrobic bo moze ci mysza zdechla w filtrze powietrza i o tym nawet nie wiesz
sprawdza zawory
synchronizuje przepustnice
wymiana oleju z filtrem
oczywiscie nie jest powiedziane ze to jest ktoras z tych przyczyn ale ku zdrowotnosci wartalo by to zrobic bo moze ci mysza zdechla w filtrze powietrza i o tym nawet nie wiesz
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
dokladnie to raczej nie bedzie sprawa elektroniczna, zrob to co kolega wyzej napisal, nie wiadomo kiedy bylo cokolwiek przy nim robione, jak zrobisz mu ten podstawowy serwis to mu nie zaszkodzi a bedziesz mial pewnosc ze masz to porobione i jest duze prawdopodobienstwo ze mu przejdzie
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości