Zobacz wÄ…tek - [Pomocy]1 cross
NAS Analytics TAG

[Pomocy]1 cross

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

[Pomocy]1 cross

Postprzez krisowski » 7/8/2012, 19:25

Witam mam 22 lat. 172 wzrostu 65 waga. Chciałbym kupić crossa (bez homologacji) do jazdy po lesie (po poligonie) zjazdy, wjazdy, piach, długie drogi żwirowe może lekkie skoki. Kompletnie jestem zielony w tym temacie dlatego prosiłbym o pomoc. Wcześniej miałem tylko do czynienia z skuterami. Wczoraj przejechałem się na yamaha kx 125 kolegi i coś mnie ruszyło, postanowiłem sobie coś sprawić. Trochę ostatnio czytałem na te tematy i mam metlik w głowie. Chciałbym taki cross który nie wymaga aż tak częstej wymiany części ( o ile taki istnieje ) , pojemność chyba 125 jak na 1 cross. Cena jaką mogę przeznaczyć to około 3500zl Wiem ze to jest mała suma ale może się coś znajdzie.
krisowski
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7/8/2012, 19:02


Postprzez papek23 » 7/8/2012, 20:09

hmm w tej cenie nie kupuj fullkcrosów najlepsze moto tak jak piszesz byłoby yadaha dt 125 moze bys wyrwał w tej cenie :) mot0o bardzo fajne jak na poczatek czesci wytrzymałe no po prostu lajtowe :P nie drogoiw w utrzymaniu i ma to pare :) poskakac tez sie da :P z tego co pisałes to nie kupuj fulla bo troche za mało kasy a jak kupisz to pasowało by zrobic remont ;/ i o te motorki trzeba bardzo sie opiekowac i dbac a utrzymanie ich jest drogie poniewarz sa mocno wyżyłowane. najlepsze byłaby yamaha dt 125 w tej cenie :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz


Postprzez papek23 » 7/8/2012, 20:18

a poza tym takie sprzety jak kx yz cr to nie sa do latania po lasach gdyz bardzo sie w tedy męczą(ich miejsce jest raczej na torach :) ) z tego co piszesz gdzie chciał bys jezdzic to najlepszy byłby 4t dozbieraj jeszcze troszke kasiory i kup np klx 250 sam mam i sprzety idzie opanować i nie drogie w utrzymaniu chyba ze bez homologacji to np yzf rmz itp
wr(maja homologacje raczej ) ale za nie trzeba dac juz ok 8 tys :) bo najbardziej tam gdzie smigasz to by raczej pasowł 4t mniej sie meczy :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez Scyzor1989 » 7/8/2012, 20:28

radzil bym ci dozbierac troche kasy i kupic jakiegos 4t, a co do full crossa to musisz wiedziec ze sa bardzo drogie w utrzymaniu.
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez krisowski » 7/8/2012, 20:41

dzięki za wypowiedzi. Troszkę nie rozumiem, 4t to jest klasa crossa? znalazłem coś takiego http://allegro.pl/yamaha-yzf-250-yz250f ... 30045.html . Jestem zielony prosiłbym o pełne nazwy modeli bo te skróty nie bardzo kapuję ;p
--------
A co do Kawasaki Seri klx jest drogi w utrzymaniu? i często trzeba wymieniać części ?
Jeszcze podoba mi siÄ™ ta Yamaha DT (sÄ… tanie) ale maja homologacjie a jak z utrzymaniem?
krisowski
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7/8/2012, 19:02

Postprzez Piotr--95 » 7/8/2012, 22:33

Co wy gadacie szukaj 125 2T
Ta co zapodałeś raczej niejest w dobrym stanie technicznym remont 4T to bardzo dużo pesos
np.
http://allegro.pl/honda-cr125-i2544175028.html

http://allegro.pl/kawasaki-kx-125-2004-i2541888488.html

http://otomoto.pl/yamaha-yz-125-2002-M3267840.html
Avatar użytkownika
Piotr--95
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 20/1/2012, 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krisowski » 8/8/2012, 08:06

Czyli co w końcu będzie najlepsze. Prosiłbym o więcej wypowiedzi innych:)
Na 1 miejscu stawiam żeby był trwały jak najmniej awaryjny. (nie chce co sezon wkładać 2-3 tysięcy)
krisowski
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7/8/2012, 19:02

Postprzez papek23 » 8/8/2012, 10:01

klx to taki soft enduro w trase posmigasz i w lesie przyswirujesz :P sa bardzo tanie w utrzymaniu nie wie maxx 500 zł zalezy bo jesli przyjdzie remont to nawet możesz wydać ok 3 tysiecy ale z tym ze przez nastepne 3-4 lat nic nie dokładasz i nie musisz robic remontów te moto tez sa chomologowane ale nic to nie przeszkadza waga ok 120 kg koni ma 27 ok 30 v max to moj wyciagnie 140km/h :) wszystko zależny od przekładni jakie sie posiada zawieszenie ok :)
Piotr--95 to co piszesz to prawda ale licz ze w 4t raz wydasz i masz spokój na długi czsas chyba ze o niego nie dbasz :) a kwestia 2t remont co sezon i owszem tańszy ale za to częściej trzeba go robic wiec czy 2t czy 4t to utrzymanie jest podobne :) nie liczac kosztów np paliwa oleju :) ale z tego gdzie kolega chce jezdzic to najlepszy byłby 4t tak jak juz pisałem wyżej i dochodzi tez kwestia za na 2t juz trzeba umiec jezdzic :P bo moim zdaniem o wiele lepiej jest sie nauczyc na 4t bo mozesz go cignac od samego dołu a z 2 tak nie ma :P
a wiec tak jak pisałem jezeli włozył bys te 3 koła to na lata nie wiadomo w jakim stanie go wyrwiesz moze bedzie tak ze trzeba bedzie od razu robic remonty a możne wogóle nie trzeba bedzie przez jakis czas a na ramont 2t napewno do 2 kola trzeba dac za remont i to co sezon zalezy ile sie jezdzi :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez krisowski » 8/8/2012, 10:27

Ok.
Z tego co patrze mało jest tych klx. A co jeszcze będzie dobre oprócz klx?
krisowski
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7/8/2012, 19:02

Postprzez papek23 » 8/8/2012, 11:14

hmm wr tylko one trzymają sie w cenie rmz to juz bardziej sprzęty podchodzące pod wyczynowe tez super :) tylko lekko wyżyłowane a to wiaze se z częstszymi remontami mysle 2-3 sezon fajne sprzety kumpel miał i chodziło niemiłosiernie kozacko :D a także bardzo fajnymi sprzętami sa dr 350 mocniejsze od klx i łatwy dostep do czesc w przyzwoitych cenach tez polecam :) jeszcze polecam yamahe xt 225 prawie identyczna moc jak klx tylko te motory bardziej z ameryki :) jesli chodzi o silniki to kulo odporne :P kolega ma i jezdzi od 4 lat i jezdzi bez przerwy i to co w nim robił to tylko uszczelka pod głowia a tak to sprzet bardzo fajny tylko juz ok 7 8 tys :/ jeszcze pozostaja takie sprzety jak yzf kxf rmz sxf tylko za nie zeby były w dobrym stanie trzeba dac ok 10k ;/ chyba ze kupuje sie sprawdzony przet tz wiesz jak ktos nim jezdził ale w tej ceie co ty szukasz to moze jakas dt 125 w 2t wychaczysz :) tam nie sa tak czeste remonty jak w fullach
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez papek23 » 8/8/2012, 11:15

nie wiem jakie sa opinie na temat yamahy xt 350 ogólnie motory ładne tylko nie mam pojecia jaz z ich wadliwoscia ;/ :P
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez kzfr » 11/8/2012, 02:07

Za 2t (2 suwy) to rozglÄ…daj siÄ™ za
- Honda CRE/CRM
- Husqvarna WR/WRE (z tym że WR wymaga więcej uwagi o dbanie ale jest to wyczynówka)
- Aprilla RX - ma dobre opinie i mało tego jest na allegro
- Kawasaki KMX - żaba (zawieszenie za miękkie) i słaba lepszy wypada KDX ale podobnie jak w Husqvarnie WR
- Yamah DT to już taka drogowa-terenowa legenda dla początkujących. Tania z dobrym dołem ale w sam raz na Enduro!

Znów 4t do 3.500zł będziesz miał ciężko bo strasznie są zawyżane ceny ale podobno rynek się kręci napisze modele które możesz przejrzeć może ktoś będzie mieć w okolicy albo się napalisz i dozbierasz ;)

- Suzuki DR 200/250/350 - Soft Enduro ale nie boi się wyzwań - słabe zawieszenie a że legenda to ceny za czasem "trupy" około 5-7 tyś zł kiedyś były po 3,700 w fajnym stanie a może trafisz.
- Yamaha TT/TTR 250/350 - podobnie jak z DR tylko że ceny niższe i ma swoje grono przyjaciół co teraz pewnie na mnie klną że porównałem do DR
- Honda XL - robią z nich na allegro często XR ale podobno warto.
- Suzuki DR - UWAGA napisze ponownie jednak pojemność 600/650 ogolić do 0 i masz ciężki ale fajny traktorek do lasu.

Osobiście od siebie polece Husqvarne WRE (kocham tą Marke i już tak zostanie ;D) Później Aprille RX a na koniec Yamahe DT może trafisz z papierami może bez ale chyba lepiej zapłacić 500 za brak kategorii niż 5000 za brak ubezpieczenia - dobrze pisze? pozdr
kzfr
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 29/9/2009, 21:30
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez miki1406 » 11/8/2012, 07:12

I uważaj jakbyś szukał DR350 bo głowica potrafi kosztować ok 2tysi... Najdroższy element tego motocykla, a wiekowe potrafią nie mieć już wałka :-/
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez henio12323 » 11/8/2012, 22:37

jak dla mnie wyczynówka to nie sprzęt dla ciebie. po 1 nie za tą kase, po 2 nie na las.

za ta kase kxy to najwieksze trupy niestety to były najmniej udane wyczynówki z tamtych lat.. teraz to sie zmieniło.

jak dla mnie najlepsze moto to yamaha DT 125, mozna wywalic zbędne elementy i masz dosyc lekkie i mocne moto, zawsze mozna troszke podkręcic a i tak bedziesz miał moto które nie pali za duzo, i nie trzeba remontowac co kilka dobrych wyjazdów. DR lepszy sprzet pod enduro ( jest ciezszy od DT ) ale bedzie ekonomiczniejszy o ile trafisz na dobrą szxtuke tak jak kolega wyzej napisał, a za tą kase moze byc róznie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości




na górê