Zobacz wątek - FZR 1000 sprzegło i problem z biegiem neutralnym
NAS Analytics TAG

FZR 1000 sprzegło i problem z biegiem neutralnym

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

FZR 1000 sprzegło i problem z biegiem neutralnym

Postprzez marcin22980 » 6/7/2012, 22:34

Witam ,panowie mam nastepujacy problem ciagnie mi sprzeglo wciskam klamke do konca wbijam 1 i moto delikatnie ciagnie do przodu bez popuszczania klamki ,podczas jazdy biegi wchodza czysciutko bez problemu ale problem zaczyna sie na swiatlach na 10 zatrzyman na swiatlach ok 3 razy moto przydlawia i gasnie i niemoge wbic luzu... silnik zgasnie luz wskakuje... i moto pali z pierwszego ,dodam ze pali bez problemu moc ma jak potrzeba i podczas jazdy jest ok co moze byc przyczyna ? moze byc to wina płynu hydrauliczneg ? bo facet co od niego kupywalem zalecal wymiane... ale czemu gasnie i problem z luzem ? z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam
marcin22980
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 30/5/2010, 10:53
Lokalizacja: PÅ‚ock


Postprzez sonycbr77 » 7/7/2012, 11:42

ciagnie ci sprzeglo,albo jest juz zajechane albo wystarczy wyregulowac, jaki masz luz na klamce? w czasie jazdy beda dobrze wchodzily biegi nawet bez sprzegla ale tak jak piszesz problem bedzie sie pojawial np przy postoju na swiatlach bo sprzeglo nie do konca wysprzegla i ciagnie ci do przodu przez to tez problem jest z wbiciem luzu, sprobuj podciagnac na lince jak masz za duzy luz na klamce jesli to nie pomoze to sprzeglo do wymiany
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek


Postprzez marcin22980 » 7/7/2012, 13:11

No jak wciskam klamke do oporu to moglbym dalej ja wcisnac tylko blokuje manetka i klamka sie o nia opiera tylko na lince przy klamce niema mozliwosci regulacji bo poprzedni wlasciciel wymienial kierownice na tyrystyczna manetki tez sa inne i przewody w oplocie hamulcowe i sprzegla i patrzylem to niema u gory regulacji a na dole jest taka koncowka z przelotem i przykrecone jest to niewiem czy da sie podregulowac sorka jak haotycznie troche pisze ale niewiem jak sie to nazywa i dletego he ;)
marcin22980
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 30/5/2010, 10:53
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez marcin22980 » 16/7/2012, 19:20

Witam panowie wymienilem plyn w przekladni odpowietrzylem i na dzien dwa bylo wszystko ok sprzeglo juz nieciagnie ,ale dalej jest problem z luzem ze ciezko go wbic na wlaczonym silniku ,na wylaczonym wskakuje doslownie od dotkniecia a jak mi zblokuje trzymam na sprzegle zeby wrzucic luz to moto po kilku nawet kilkunastu sekunach gasnie chyba ze gazuje jak ten glupi walczac z luzem prosze pomuzcie bo szlak mnie juz strzela :/ pozdrawiam
marcin22980
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 30/5/2010, 10:53
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez marcin22980 » 17/7/2012, 10:19

obroty mam 1000 i wskazowka niefaluje poprzedni wlasciciel mowil ze jeden gaznik przepuszcza zaworek czy cos nieczuc tego wogule tylko jak stoi na luzie to raz na jakis czas mozna uslyszec taki odglos hmmm takie delikatne pufniecie ? he :) ale obroty niespadaj ani nic bo jest to bardzo delikatne... pozdrawiam
marcin22980
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 30/5/2010, 10:53
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez RUTRA.RD » 17/7/2012, 10:22

zmień sprężyny w sprzęgle
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez marcin22980 » 17/7/2012, 10:36

panowie a mozna jakos rozpoznac po rozebraniu czy to wina kosza czy sprezyn ? bo na allegro kosza niema tylko sprezyny i razem z tarczami i niewiem co dzialac hehe a tak apropo bo poprzedni wlasciciel zalozyl chromowane lusterka turystyczne i kierownice turystyczna i kierownice bym chcial wymienic na orginalna chce ktos sie zamienic ? a lusterka chce zmienic na sportowe bardziej jest ktos chetny na chromowane jak cos pisac na pw podesle fotki ;)
marcin22980
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 30/5/2010, 10:53
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez RUTRA.RD » 17/7/2012, 10:49

tarcze pomierzyć według serwisówki sprężyny tez ale i tak bym sprezyny zmienil
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Masakra

Postprzez kargulvmax » 18/7/2012, 22:29

Na cholere sie odzywać jak się nie wie o czym mowa?Jakie sprężyny tarcze kosz?Tu nie mowa o ślzganiu ale o ciągnieciu czyli nie wysprzęglaniu.Pompa sprzęgła moim zdaniem jeżeli siłownik od wewnątrz po wykręceniu jest suchy.

edycja:

Sory nie doczytałem ,ale i tak o to samo biega wymień linke

Otrzymujesz ostrzeżenie!
komarcc
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez RUTRA.RD » 24/7/2012, 08:12

taa jasne to czemu sprzęgło ciągnęło mojemu kumplowi a przyczyna byly wygniecione sprężyny w sprzęgle ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez blantek212 » 26/7/2012, 18:37

Kiedyś miałem podobny problem w mojej suzi, ciężko było trafić na luz, jak zbijałem z 2 to wskakiwała mi 1, jak chciałem z 1 wbić na luz to wskakiwała 2, na początek wyregulowałem sprzęgło wg serwisówki, było lepiej ale jeszcze nie to czego oczekiwałem, więc szukałem dalej..... z moich poszukiwań mam takie wnioski,
albo wciskając klamkę sprzęgła "pręcik" który odpowiada za odepchnięcie pokrywy przy tarczach sprzęgłowych (tam gdzie są właśnie te sprężyny) nie odpycha tarczy wystarczająco mocno, i teraz pytanie w jaki sposób jest on popychany, u mnie jest ślimak który podczas obrotu wysuwa się z obudowy, w innych motocyklach może być wysprzęglik hydrauliczny (jeśli się nie mylę).
Kolejna sprawa to metalowe przekładki w koszu sprzęgłowym, jak są już przebarwione od wysokiej temperatury, to mogą być lekko pofalowane i wtedy sprzęgło też będzie "ciągło".
Co do wymiany sprężyn, to wydaje mi się że objawem zużytych sprężyn jest raczej ślizganie się sprzęgła....
blantek212
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 19/6/2007, 18:54

Postprzez mirekm71 » 26/7/2012, 21:23

To moze ocenic tylko osoba obyta z motocyklami. Jesli czuc, ze sprzeglo ma maly skok, jest "plytkie", nie ma tego prawidlowego lekko- ciezko- lekko to bedzie wina wysprzeglikow, pomp, linek itp. Jesli czuc, ze sprzeglo pracuje w calym zakresie a nie wysprzegla dobrze to beda krzywe tarcze lub przekladki.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez RUTRA.RD » 27/7/2012, 08:23

zmien sprezyny :) policz ile na dystansie 40.000 km byly one scisniete razy :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mirekm71 » 27/7/2012, 15:17

RUTRA.RD napisał(a):zmien sprezyny :) policz ile na dystansie 40.000 km byly one scisniete razy :)


Nie wydaje Ci sie, ze na wskutek zuzycia sprezyn sprzeglo moglo by sie slizgac a nie ciagnac? No chyba, ze przewidujesz nierownomierne zuzycie- jedna cisnie bardziej a druga mniej.

Oczywiscie przez sprzeglo jest problem ze znalezieniem luzu.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez sonycbr77 » 28/7/2012, 10:07

ja bym kupil cale nowe sprzeglo i po klopocie, w domowych warunkach da sie to zrobic to nie jest skomplikowane i juz odchodzi koszt na mechanika
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez marcin22980 » 3/8/2012, 17:14

Witam ,juz zgłupiałem z tych wypowiedzi hehe :)po tej wymiaie plynu bylo ok przez jakis czas puzniej byl prolem tylko z wbiciem luzu a teraz znowu ciagnie...:/ jutro ide do garazu sprubuje jeszcze raz odpowietrzyc bo kunpel mi mowil ze mogl zostac gdzies jakis pecherzyyk i bylo ok przez troche a jak dostal sie do ukladu to glupieje znowu jak niepomoze odpowietrzenie to zamowie komplet tarcz sprezyn i uszczelka jest komplet za 300 pare zl na allego mam nadzieje ze pomoze bo jak nie to sie zalamie chyba hehe panowie mozna na forum wstawiac zdjecia to bym zrobil jutro tych tarcz i sprezyn i byscie powiedzieli czy na wasze oko szmelc czy nie... pozdrawiam
marcin22980
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 30/5/2010, 10:53
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez stempell » 4/8/2012, 17:55

Jeśli o biegi chodzi. Najpeirw poogarniaj dobrze ustawienia linki i przy klamce takze. Piszesz ze mogła by sie wciskac klamka dalej ale manetka blokue - wiec pewnie nie wysprzegla calkowicie.
Jeśli to ogarniesz i bedzie tak samo mierz tarcze przekladki i sprezyny. Jak przekladki i tarcze ok to Mozesz testowo podlozyc cienkie podkladki pod sprezyny jak bedzie ok to zmien te spreżyny na nowe.
Jak cos nie ma wymiarów jakie byc powinny to wymien


Zdjecia sprezyn nie dawaj bo nikt po tym nie oceni.
Avatar użytkownika
stempell
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/7/2012, 18:25
Lokalizacja: Radom

Postprzez mirekm71 » 6/8/2012, 22:37

stempell napisał(a):Jeśli o biegi chodzi. Najpeirw poogarniaj dobrze ustawienia linki i przy klamce takze. Piszesz ze mogła by sie wciskac klamka dalej ale manetka blokue - wiec pewnie nie wysprzegla calkowicie.
Jeśli to ogarniesz i bedzie tak samo mierz tarcze przekladki i sprezyny. Jak przekladki i tarcze ok to Mozesz testowo podlozyc cienkie podkladki pod sprezyny jak bedzie ok to zmien te spreżyny na nowe.
Jak cos nie ma wymiarów jakie byc powinny to wymien


Zdjecia sprezyn nie dawaj bo nikt po tym nie oceni.


Z tego co wiem to tylko Chuck Norris potrafi odpowietrzyc linke a marcin22980 ma pewnie sprzeglo hydrauliczne...
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê