Naprawa Kolektorów
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Naprawa Kolektorów
Witam. Ostatnio wziąłem się za naprawę mojego moto po małym wypadku, lecz niestety napotkałem kilka problemów. Przy uderzeniu uszkodzone zostały kolektory które wykonane są z stali nierdzewnej. Nie chciałbym kupować nowych, ponieważ wiąże się to z bardzo dużymi kosztami. Chciałbym naprawić te stare, ale nie wiem jak się za to zabrać. Czy gdzieś na terenie Bydgoszczy znajduje się firma zajmująca się naprawami takich rzeczy? Czy da się w ogóle coś z tym zrobić? Chodzi mi o te trzy wgniecenia które widać na zdjęciu.
http://iv.pl/images/19945260743284806778.jpg
http://iv.pl/images/19945260743284806778.jpg
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ja pier**ole jaki Ty masz porządek w warsztacie każdy duperelik w skrzyneczce u mnie taki syf,aż mnie zabolało,muszę w wolnej chwili ogarnąć co nie co... A wracając do pytania,jak chcesz mogę Ci podać nr do chłopa z gorlic który bd dorabiał mi konćówki do wydechów,chcąc nie chcąc zauważyłem ze takimi naprawami też się zajmuje
- pithblackex
- Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 14/8/2010, 18:07
- Lokalizacja: xxx
Bardzo nie lubię mieć bałaganu w garażu bo później nie mogę nic znaleźć. Gorlice trochę daleko ale mogę wysłać zawsze jak się z gościem dogadam. Napisz ten nr na priv jak możesz.
Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Sam wypolerowales te kolektory ? Moj kolega teraz do swojego Fazera 600 2003r , kupil stelaz , kufer centralny , plug pod silnik, crash pady , wypolerowal kolektory i naprawde pieknie sie prezentuje..takiego Fazerka jeszcze nie weidzialem.
Ale to nie jest najlepsze , najlepsze jest to ze kupil go w komisie , z pelna dokumentacja..ksiazka servisowa itp..
na wszystko ma papiery..a wiecie jaki przebieg ? 11600km . Moto wyglada jak nowe , zadnej ryski na lakierze , wydech itp wszystko jak nowe , nie moglem uwierzyc..a jeszcze z tymi dodatkami co zamontowal to bajka.
Ale to nie jest najlepsze , najlepsze jest to ze kupil go w komisie , z pelna dokumentacja..ksiazka servisowa itp..
na wszystko ma papiery..a wiecie jaki przebieg ? 11600km . Moto wyglada jak nowe , zadnej ryski na lakierze , wydech itp wszystko jak nowe , nie moglem uwierzyc..a jeszcze z tymi dodatkami co zamontowal to bajka.
Kawasaki ZX-14R '12.
-
MANIAK. - Świeżak
- Posty: 428
- Dołączył(a): 15/4/2012, 17:43
- Lokalizacja: jestes ?
No mój Fazerek tez prezentował się jak nowy, wszyscy pytali sie ktory rok a jak powiedziałem że '99 to nie mogli uwierzyc.
Ale najbardziej dumny bylem wlasnie z tych kolektorow ktore pieknie blyszczaly sie w sloncu i wlasnie dlatego chce je naprawic, a nie kupic te ochydne z normalnej stali ktore sa oryginalne od fazera, no chyba ze by byly jakies super zadbane ale z takimi sie jeszcze nie spotkalem. Takze prosze jeszcze raz o pomoc.
Ale najbardziej dumny bylem wlasnie z tych kolektorow ktore pieknie blyszczaly sie w sloncu i wlasnie dlatego chce je naprawic, a nie kupic te ochydne z normalnej stali ktore sa oryginalne od fazera, no chyba ze by byly jakies super zadbane ale z takimi sie jeszcze nie spotkalem. Takze prosze jeszcze raz o pomoc.
Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ja watpie zeby ktos to zrobil , ale one juz nie beda takie jak byly..ja bym zrobil tak..kupilbym jakies tam uzywane czarne kolektory za 250zl i wypolerowal bym sam , troche roboty , ale mialbys mial satyfakcje ze sam to zrobilem.
a zestaw do polerowania 3 rodzaje papierow o roznej grubosci kosztuje 35 zl .
a zestaw do polerowania 3 rodzaje papierow o roznej grubosci kosztuje 35 zl .
Kawasaki ZX-14R '12.
-
MANIAK. - Świeżak
- Posty: 428
- Dołączył(a): 15/4/2012, 17:43
- Lokalizacja: jestes ?
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Pewnie, że da radę. Trzy rodzaje papieru w granicach gramatury 1000-2000, dużo wody, ręczników papierowych oraz pasta polerska. Najpierw jedziesz papierem potem na koniec pastą. Widzę, że masz zdjęte kolektory więc możesz użyć szlifierki. Ręcznie mi zeszło dobrym parę godzin, maszyną 1-2h z zamontowaniem.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
No oczywiscie , nawet lepiej . A myslisz ze te twoje to co z nimi zrobiono ze sa takie blyszczace ? ktos je wypolerowal wiec i ty mozesz . Zejdzie Ci z nimi z tydzien , codziennie po godzinke , 2 i bedzie git . ale to juz twoj wybor.
Kawasaki ZX-14R '12.
-
MANIAK. - Świeżak
- Posty: 428
- Dołączył(a): 15/4/2012, 17:43
- Lokalizacja: jestes ?
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
MANIAK. nie no bez przesady z tym tygodniem po godzince, 3h to tak z okładem schodzi. Czyściłem identyczne. Facet ma do tego zdjęte także będzie jeszcze łatwiej.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
motoluka , masz racje , ale to zalezy kto i jak i w jakim tempie poleruje. Jeden jest leniwy a drugi pracowity.
Rade moze i da rade wyprostowac raczej napewno , ale to nie bedzie juz to samo , przy sprzedazy moto pewnie ktos kto sie zna od razu pozna ze byly prostowane i bedzie Ci mowil ze moto po wypadku itp.
a tak wogole to co Ci sie stalo ? co sie stalo ? Mozesz kupic kolektory ze stali normalnej , jak nie bedziesz jezdzil w desz nie bedzie chlapac blotem to nic sie nie stanie .
Rade moze i da rade wyprostowac raczej napewno , ale to nie bedzie juz to samo , przy sprzedazy moto pewnie ktos kto sie zna od razu pozna ze byly prostowane i bedzie Ci mowil ze moto po wypadku itp.
a tak wogole to co Ci sie stalo ? co sie stalo ? Mozesz kupic kolektory ze stali normalnej , jak nie bedziesz jezdzil w desz nie bedzie chlapac blotem to nic sie nie stanie .
Kawasaki ZX-14R '12.
-
MANIAK. - Świeżak
- Posty: 428
- Dołączył(a): 15/4/2012, 17:43
- Lokalizacja: jestes ?
Co sie stało? jade sobie spokojnie lewym pasem (50-60 km/h) w miescie Inowrocław, az tu nagle policjant zajezdza mi droge bo chcial zawrocic na przejscu dla pieszych w MIEJSCU GDZIE ZAWRACAC NIE MOZNA. I oczywiscie był wielki dzwon, 2 tyg w szpitalu ze zlamana szczeka i 9 kośćmi czaszki ;p dopiero teraz doszedlem do siebie, i jak tu lubic policje skoro nawet oni w lusterka nie patrza?
Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wyprostować nie wyprostujesz już ich, nie ma najmniejszych szans. Ale da się je zreperować. Należy wyciąć uszkodzone kawałki i w ich miejsce wspawać nowe. Zrobi Ci to każdy kto robi cokolwiek z nierdzewki. Następnie spaw jest szlifowany i polerowany, śladu nie będzie jak się ktoś za to fachowo zabierze. Szukaj najlepiej w firmach które robią akcesoryjne tłumiki i wydechy. A kolektor ze zwykłej stali raz ze nigdy nie będzie miał takiego połysku jak nierdzewka, nieważne ile byś go nie polerował, a dwa że prędzej czy później zawsze rdzewieć zacznie.
- kriss2k
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
- Lokalizacja: Pabianice
No i właśnie o taka odpowiedz mi chodziło. Dziekuje bardzo kolego.
edycja:
Nie orientujesz sie moze gdzie jest taka firma w ogolicy bydgoszczy?
Edytuj posty!
komarcc
edycja:
Nie orientujesz sie moze gdzie jest taka firma w ogolicy bydgoszczy?
Edytuj posty!
komarcc
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
jak nie wyprostujesz ? życia nie znacie bierzesz dobrego spawacza i młotek bezwładnosciowy ( mozesz zrobic go samemu, siłownik od klapy od auta wypuszczasz całkowicie gaz, do grubszej czesci dajesz 0.5-1 kg ciezarek. dolna czesc ucinasz, albo kupujesz gotowy młotek ) jedna czesc spawasz delikatnie do centrum wgniotki, bierzesz palnik i podgrzewasz miejsce. no i smigasz tym młotkiem az zrobisz delikatna górke. potem znów palnik i uklepujesz na równo. jak troche sie z tym pobawisz. potem zeszlifujesz spawy, spolerujesz to praktycznie mzoe nie byc śladu. czy sie opłaca czy nie - sam sobie odpowiedz na to pytanie ;P jak masz czas i narzędzia mozna sie pobawic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Niestety, nie orientuję się kto w okolicach Bydgoszczy się takimi rzeczami zajmuje. Mogę Ci jednak polecić tego gościa: http://www.motory.hg.pl/new1/index.htm (otwórz link), kolega od niego brał kompletny wydech i jest zadowolony, w komplecie otrzymał 2 DB-killery, głośniejszy i cichszy. Napisz albo zadzwoń, może i takimi naprawami też się zajmuje.
EDIT:
heniu, te dwie mniejsze wgniotki owszem, ale ta duża to jakoś tego nie widzę. W dodatku wygląda na lekko skręconą. A nierdzewka podobnie do aluminium pod wpływem temperatury się rozszerza, nie wyprowadzi tego żeby to wygląd miało.
Nawet gdyby to była zwykła stalowa rura to w przypadku tak dużego uszkodzenia chyba lepiej wyciąć i wstawić kawałek nowej, zdecydowanie mniej roboty i lepszy efekt końcowy.
EDIT:
heniu, te dwie mniejsze wgniotki owszem, ale ta duża to jakoś tego nie widzę. W dodatku wygląda na lekko skręconą. A nierdzewka podobnie do aluminium pod wpływem temperatury się rozszerza, nie wyprowadzi tego żeby to wygląd miało.
Nawet gdyby to była zwykła stalowa rura to w przypadku tak dużego uszkodzenia chyba lepiej wyciąć i wstawić kawałek nowej, zdecydowanie mniej roboty i lepszy efekt końcowy.
- kriss2k
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
- Lokalizacja: Pabianice
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości