Zobacz wątek - Skuter idealny? Prośba o pomoc w wyborze.
NAS Analytics TAG

Skuter idealny? Prośba o pomoc w wyborze.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Skuter idealny? Prośba o pomoc w wyborze.

Postprzez klekocix » 28/7/2012, 23:26

Mam do Was prośbę. Szukam skutera idealnego (a może bliskiego ideałowi).

Zacznę od pieniędzy. Mam do wydania kwotę 5000zł.

Interesuje mnie skuter, który posiada:
- płaską podłogę pod nogami kierowcy
- pojemność 125 lub 250ccm (ew. większa jeśli spełni wymagania)
- możliwość zamontowania tylnego kufra
- najlepiej aby był na wtrysku
- dobrze byłoby gdyby miał chłodzenie cieczą
- wygodny dla 2 podróżujących osób
-

I to chyba tyle.
Możecie mi coś polecić?
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13




Postprzez klekocix » 29/7/2012, 12:35

komarcc napisał(a):Trochę przykładów z 125ccm, wystarczy poszukać...

(...)



A co powiesz na Daelim S2?
http://otomoto.pl/daelim-s2-125-fi-M3299725.html

Bardzo podoba mi się linia, ma wolną przestrzeń pod nogami, jest duży. Czego więcej chcieć? :)
Ale pytanie o firmę, Daelim nie kojarzy mi się z niczym ani dobrym ani markowym. Wyczytałem jednak w sieci, że jest to tak sama dobra marka jak Kymco i bardzo blisko współpracują z Hondą...

Drugim sprzętem, który moim zdaniem pasuje do moich potrzeb jest Kymco Dink:
http://otomoto.pl/kymco-dink-250-gwaran ... 79759.html

Również prosiłbym o opinie typu warto/nie warto i dlaczego...
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez komarcc » 29/7/2012, 13:46

Daelim stoi wyżej niż kymco, kymco jest bardziej zbliżone do chińczyków w daelimie masz bardzo ciekawe i niezawodne rozwiązania całkiem inne niż w kymco, silnik jeśli będziesz zmieniał olej, filtry to będzie bezawaryjny i niezawodny.

Wygląd faktycznie ma najlepszy z wszystkich, które odpowiadają Twoim kryteriom na dodatek jest to dość nowy model, więc i przebieg jest zachęcający. Podłoga większa niż w kymco, powinna Ci wystarczyć, wiadro 10L śnieżki można stawiać :)

Plastiki również znacznie się różnią na korzyść daelima, są bardzo grube i wykonane z kilku warstw "czegoś" gdzie w kymco jest prawdopodobnie tylko 1 warstwa plastiku.

W tym porównaniu kymco przegrywa rocznikiem, przebiegiem, ceną, jakością wykonania i zastosowanymi rozwiązaniami, na dodatek kymco to tajwan czyli "luxgen", a daelim korea, czyli hyundai, kia itd.

To chyba, tyle jak coś jeszcze chciałbyś wiedzieć to pisz.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez klekocix » 29/7/2012, 13:57

komarcc napisał(a):(...)
To chyba, tyle jak coś jeszcze chciałbyś wiedzieć to pisz.


Co do Daelim'a S2 125ccm - czy ten silnik nie jest za słaby i zbyt paliwożerny do bądź co bądź sporego skutera? (takie opinie czytałem na forach internetowych).

Nie jestem szaleńcem, potrzebuję skutera do skutecznego przemieszczania się między punktem A i B bez niespodzianek, prędkości przelotowej w trasie 80-90km/h i spalania nie większego niż 4L/100km.

Co do tego skutera - wiesz może czy on jest zasilany gaźnikiem czy wtryskiem? Oraz chłodzony cieczą czy powietrzem?

I jak wygląda dostępność części do tego pojazdu? Po wpisaniu w allegro "daelim s2" w dziale "części" wyskakuje mi tylko 20 rzeczy, praktycznie wszystkie z demontażu od jednego sprzedającego...
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez komarcc » 29/7/2012, 14:49

Wygląd sporego to tylko zasługa plastików, poza tym wagą jest podobny do innych. Spalanie w granicach 2,5-3,5L/100km. Zasilany gaźnikiem, co dla wielu jest zaletą, bo łatwo się czyści, reguluje i jak się zepsuje to zakładasz drugi i jedziesz dalej, a jak wtrysk padnie to wydasz na niego większą część wartości skutera, więc jest to nieopłacalne. Chłodzony z tego co wiem cieczą i olejem.

Części może nie jest tak dużo jak do innych, ale tragedii nie ma, jak coś potrzeba to się znajdzie, niekoniecznie na allegro, ale też na innych polskich stronach zajmujących się sprzedażą części do motocykli.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez klekocix » 29/7/2012, 15:24

komarcc napisał(a):(...)Zasilany gaźnikiem, co dla wielu jest zaletą, bo łatwo się czyści, reguluje i jak się zepsuje to zakładasz drugi i jedziesz dalej, a jak wtrysk padnie to wydasz na niego większą część wartości skutera, więc jest to nieopłacalne. Chłodzony z tego co wiem cieczą i olejem.



Znalazłem coś takiego: http://www.bikez.com/motorcycles/daelim ... i_2009.php

Czyli wg. tego wtrysk + chłodzenie powietrzem? Ten konkretny model o którym pisałem w nazwie ma "Fi", to chyba wtrysk?

Ale gdzieś na sieci widziałem też opis, że jest chłodzenie cieczą i wtrysk a gdzie indziej, że ciecz i gaźnik...

I jak to jest z mocÄ…? Jedni piszÄ… 12KM, inni 15KM...
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez komarcc » 29/7/2012, 21:28

Cóż w takim razie wygląda na to, że wyszło więcej wersji tego modelu i takich informacji musiałbyś się dowiedzieć od sprzedającego moto, które Cię zainteresowało.

12KM może być mocniejsze od 15KM wszystko zależy od stanu, poza tym 3KM to niewiele, a to tylko taka informacja, żeby zapełnić pole w DR, bo ile ten silnik ma naprawdę to nie wiadomo, gdyż trzeba by jechać na hamownię i to sprawdzić. Modele silników w tym skuterze były z tego co wiem wszędzie takie same różnica może polegać właśnie na zasilaniu paliwem wtrysk/gaźnik oraz chłodzeniu i stąd ta różnica w mocy, ale żeby, aż 3 KM :roll:
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez klekocix » 30/7/2012, 09:10

15 czy 12KM wielkiej różnicy nie robi. Obecnie mam 11KM i też jeżdżę :)

Natomiast co do wtrysku - jeśli skuter go posiada, to źle? Lepiej kupić coś gaźnikowego?

Słyszałem tylko, że skutery z silnikami gaźnikowymi więcej palą, ale ile w tym prawdy, nie mam pojęcia...
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez komarcc » 30/7/2012, 09:32

Zgadza się gaźnikowce palą nieco więcej, są za to nieco mocniejsze, a różnica w spalaniu to ok. 0,2-0,3L/100km, poza tym są bardziej niezawodne, poszukaj sobie w google ilu ludzi ma problem z wtryskiem i jak wielu z nich chce zmienić wtrysk na gaźnik, bo to zazwyczaj jedyne wyjście w przypadku uszkodzenia wtrysku.

Także póki wtrysk działa to jest dobrze, silnik otrzymuje dokładniej odmierzoną dawkę paliwa itd, ale jak się zepsuje to trzeba się trochę pomęczyć, bo taka przeróbka wtrysk/gaźnik do łatwych i tanich nie należy. Poza tym zauważ, że wiele motocykli dużej pojemności jest zasilana właśnie przez kilka gaźników, a nie wtrysk wielopunktowy.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez adiplo » 30/7/2012, 10:27

Jak pisze komarcc - wtrysk nie jest żadnym super rozwiązaniem. Plusów z niego niewiele (odrobine niższe spalanie) a minusów sporo. Gaźnik wyczyścisz, wyregulujesz, wymienisz samemu w garażu przy śmiesznie niskich kosztach, a do wtrysku bez komputera i fachowego serwisu to nawet nie podchodź. Awaryjność obydwu rozwiązań jest podobna. Także z tym wtryskiem bym się nie upierał.
adiplo
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 4/2/2012, 21:38
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez klekocix » 30/7/2012, 11:37

Dziś byłem oglądać to "cudo": http://armedbike.otomoto.pl/kymco-dink- ... 79764.html


Z ciekawych rzeczy:

- przebieg na liczniku: 11.000km (a może mil) a pod siedzeniem książka serwisowa z przeglądem w serwisie we Włoszech 10.800km ale w roku 2006
- opona przednia zjeżdżona nie na środku a z boku (sprzedawca mówił, że to dlatego, że ktoś często skręcał w jedną stronę)
- płyn hamulcowy to brązowy glut

I to tyle problemów.

Natomiast ja albo jestem za duży do tego skutera albo mam za długie ręce bo siedziałem na nim jakbym kij połknął. Tylne oparcie kanapy pchało mnie do przodu natomiast kierownica była na tyle blisko mnie, że musiałem się nienaturalnie odginać do tyłu.

No ja "kropką nad i" było to, że pod siedzeniem jest wielki bagażnik, jednak tak wyprofilowany, że nie da się w niego włożyć nawet jednego kasku integralnego (a podobno 2 jety wchodzą).
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez komarcc » 30/7/2012, 13:50

Kolejny przykład, że handlarzy należy omijać szerokim łukiem, płyn hamulcowy to co prawda nie problem wystarczy przepłukać i dobrze wyczyścić układ hamulcowy i będzie ok, przebieg normalny, wiele razy można się spotkać z takim czymś, że motocykl przez ostatnie np. 5lat zrobił 100-300km, co prawda może to o czymś świadczyć np. stał zepsuty za granicą, został sprowadzony do polski, zrobiony na szybko i na handel, ale też niekoniecznie, być może stał nie używany, bo nie miał kto na nim jeździć.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez klekocix » 30/7/2012, 15:33

Oglądałem dziś również ten skuter:

http://otomoto.pl/daelim-s2-125-fi-M3299725.html

Przebieg raczej rzeczywisty, wszystkie elementy silnika wyglądają jak nowe. Plastiki lekko podrapane, ale to normalne przecież w skuterze.

Sprzęt stał w rogu komisu, jako ten "gorszy bo tańszy". Nie chciał zapalić z akumulatora, w oponach brakowało powietrza. Po odpaleniu z dodatkowego akumulatora wystartował. Silnik chodzi ładnie i bez zastrzeżeń. Niestety, mam wrażenie, że kierownica ściąga w lewo. Przednia szyba pożółkła i matowa, połamana w kilku miejscach. Kierownica nie ma blokady skrętu i przy ostrzejszym wali się lusterkami w przednią szybę. Nie wiem, czy to seryjna niedoróbka czy ktoś w tym grzebał. Prócz tego część plastików była rozkręcona i poskładana bez śrub. Dziwne jak na firmę, która żyje ze sprzedaży pojazdów. Jakość tych plastików - niższa niż w Kymco.

Cena 3200zł bez jakichkolwiek opłat. Przy zakupie dostaje się francuski dowód rejestracyjny i fakturę VAT marżę. I tyle. Reszta na głowie nowego nabywcy, komisant nie wiedział ile kosztuje pełna rejestracja.
Za kierownicą też jakoś tak ciasno, nie ma co zrobić z nogami pomimo gabarytów sprzętu (a ja mam tylko 182cm wzrostu).

Do tego mam wrażenie, że każdy maxiskuter ma ogromny promień skrętu w porównaniu do mojego Cygnusa.

Odpuszczam ten skuter.

Może jeszcze jakieś propozycje z Warszawy? :)
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez komarcc » 30/7/2012, 22:23

Jak chcesz kupić coś normalnego to kup od prywatnej osoby, a nie z komisu lub handlarza, poza tym zawęziłeś obszar poszukiwań aż do warszawy, co znacznie obniżyło szanse, że znajdziesz coś co można nazwać motocyklem. 150km to dolna granica obszaru poszukiwań, a niektórzy nawet i po 300 jadą w jedną stronę.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez klekocix » 30/7/2012, 22:56

Pojechałem do tych handlarzy przede wszystkim po to, by przypasować się do maszyny na wielkość, posłuchać dźwięku silnika itp. A przy okazji zdemaskowałem jeżdżący złom :)

Jednak widzÄ…c to, co jest na rynku na razie odpuszczam sobie poszukiwania.

Dziś Cygnus dostał nowy olej oraz nowy płyn hamulcowy, jutro nowy filtr powietrza i nadal będzie bezawaryjnie śmigał. Może w przyszłym sezonie znów rozejrzę się za nową maszyną.
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê