Zobacz wątek - Początki są ciężkie
NAS Analytics TAG

Początki są ciężkie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Początki są ciężkie

Postprzez Kozucha » 22/7/2012, 12:59

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum, jest to mój pierwszy post więc wybaczcie za niedociągnięcia i może złą lokalizację postu, jeszcze nie ogarniam tego forum. Jak w temacie początki są ciężkie a ja prócz marzeń o posiadaniu i jeżdżeniu na motocyklu nie miałem z motorami za dużo wspólnego. Postanowiłem kupić motocykl, we wrześniu mam ślub więc pomyślałem ostatni dzwonek bo później będzie marudzenie :) i zakupiłem Yamaha XJ 600 S Diversion z 1992 r. wersja amerykańska, w końcu wszędzie piszą maszyna idealna na początek. Maszynę kupiłem od mojego znajomego znajomego, w stanie powiedzmy kiepskim po prostu 3 lata nie jeżdżona stała przykryta starannie plandeką jednak na dworze. Jako że mam brata mechanika i jeździł swojego czasu dużo na motorach, to doprowadziliśmy maszynę do stanu aktualnego czyli wszystko gra i buczy. Problemów było sporo, ale po godzinach spędzonych w garażu jest naprawdę ok mechanicznie i wizualnie. Ja przez ostatni czas zrobiłem prawko na motocykl za tydzień odbiór i już się palę do jazdy, z tym że mam do was jako fachowców często z długoletnim stażem pytanie odnośnie opon. XJta powinna mieć ogumienie przód 110/80- 17 57h a tył 130/70-18 63H ja w swoim egzemplarzu posiadam przód w dobrym stanie z fabrycznymi zaleceniami natomiast na tyle ktoś założył oponę 160/60 i choć dopiero zaczynam jeździć czuje ze tył strasznie pływa, brat też potwierdza. Opona strasznie się ślizga podejrzewam iż może być to spowodowane jej wiekiem (10 lat) i złym przechowywaniem albo tym ze jest zdecydowanie za duża i tu rodzi się pytanie. Muszę kupić oponę na tył, opona 130 wygląda śmiesznie ale taka jest przewidziana i zapewne najbardziej funkcjonalna, zastanawiam się tylko czy nie mógłbym założyć na tył czegoś troszkę większego może 140 albo 150 , wiem ze się zmieści bo mam większą. Nie wiem jednak czy nie pogorszy to właściwości jezdnych proszę o poradę czy standardowa 130 czy może coś ciut większego, jeśli powiecie że 130 i nie ma co się zastanawiać bo będzie się dobrze jeździło kupię 130, jeśli polecicie coś większego bo też się może dobrze sprawować a wygląda lepiej też posłucham. PS przepraszam za przydługiego posta i jeśli ma ktoś jakieś problemy z XJ a ja już co nieco w niej grzebałem z bratem służę poradą. Jak w temacie początki są ciężkie i dość kosztowne, ale czegóż nie robi się dla marzeń.
Kozucha
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22/7/2012, 12:15
Lokalizacja: Częstochowa


Postprzez pamoz » 22/7/2012, 13:35

Co do opon.160 to przegięcie na tą felgę.Nie wiem jaka jest w Xj z tyłu,ale jak jest dedykowana opona 130 to podejrzewam ,że maksymalnie ma 3,5" .Na 4" zakłada się typowo 150 (np wg Dunlop).Tak że jak założysz do siebie 140 nie będzie jeszcze tragedii.Najlepiej o niskim profilu np 140/60.Szersza opona nie ma sensu bo i tak nie ułoży się na szerokość na feldze .
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów


Postprzez Szuma_ » 22/7/2012, 20:25

Z przodu też lepiej wymień kapcia, jak 3 lata moto stało to jestem ciekawy jak te gumy wyglądają ;D
Avatar użytkownika
Szuma_
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 2/5/2011, 15:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez zxer » 22/7/2012, 20:49

lepiej wymienic laczka na najtansza swieza wersje niz jezdzic na zdezelowanej 10 letniej gumie.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez stareRadio » 22/7/2012, 21:25

szukaj gumy na przód i tył.
pomyśl ze to stosunkow nieduzy koszt w porównaniu do remontu moto.
mogą być uzywane, mogą być potorowe (sam jeździłem przy nauce na takich) ale byle mieściły sie w wieku 2-3 lata
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez RUTRA.RD » 24/7/2012, 11:31

potorowych w tym rozmiarze sie nie kupi. na tyl mozesz mak + 10 wieksza zalozyc. przod i tyl zdecydowanie do wymiany nie bierz straszych niz 4 lata maks
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Kozucha » 5/8/2012, 20:29

Witam ponownie chciałem się pochwalić zakupem opon, a więc kupiłem na miare swoich finansowych możliwości dwie nowe opony marki Shinko opony na miarę czyli zgodne z manualem do XJ. 110/80m17b przód i 130/70 18 tył i powiem tak motocykl zaczął się sam prowadzić jazda po zakrętach teraz to przyjemność w ogóle prowadzenie jest łatwiejsze i przyjemniejsze. Powiem tylko że zakup tych opon to nie były wyrzucone w błoto pieniądze, miałem jednak trochę problemów ze sklepem w którym kupiłem opony. Sklep internetowy w którym kupiłem dwie nowe opony przysłał mi nowiutką oponę na przód z 17 tyg 2012 roku ale tył wyglądał jakby leżał na dworze i chyba tak było bo opona choć nie jeżdżona wyglądała fatalnie i była z 2008 roku. Zaraz po otrzymaniu opony musiałem prosić o wymianę opony na nowszą i choć się udało dostałem na wymianę oponę z 2011 ale trochę nerwów straciłem.
Dziękuję wszystkim za radę.
Kozucha
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22/7/2012, 12:15
Lokalizacja: Częstochowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê