Zobacz wÄ…tek - nauka wheelie
NAS Analytics TAG

nauka wheelie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez fincher » 31/10/2011, 11:31

Z tym żę po wywrotce będzie skakał jak by chciał komuś dojeb@ć ? hehehe
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45


Postprzez CzLop » 8/11/2011, 20:18

prubowalem kilka razy moja kawe zx 7 podniesc no i ciezko mi szło nawet nic nie wychodzilo ;) podobno bardzo cieżko to bydle wyrwac na gume może ktoś ma i fryga na gumie??
BEZ MORTÓRA MINA JEST PONURA :)
Avatar użytkownika
CzLop
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/6/2011, 20:58


Postprzez Przemo_rene » 9/11/2011, 13:07

Zx7r strzał z klamy i wszystko wstaje :) na pierwszym i drugim biegu. Kwestia wprawy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez grunder » 22/4/2012, 18:19

XT 600 48km.

Podnieść podniose, dalej ciężko mi ją utrzymać, od razu leci na przód, jakieś rady aby przeciągnąć gume powyżej 10m?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez arcadioo997 » 30/4/2012, 13:17

wyyyyżeeeej....
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

GPR 50

Postprzez GPRboss » 4/6/2012, 18:31

    ,.. Witam.. mam Derbi GPR 50 i chce zrobic wheelie ale mam pytanie czy dam rady .. on ma 12KM i 6 biegow 2t .. .dam rady ? ..
Derbi GPR 50 ... The best! :D
GPRboss
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/6/2012, 12:50

Postprzez 12DEX09 » 8/6/2012, 12:18

dasz rade tylko sporo treningu.... Mam pytanie do kogoś kto lata juz na gumie ogólnie to chodzi mi o strzał z klamy, posiadam yamahe R1 z 98r na gumę z gazu wrzucę ale na chwile bo po chwili motor mi opada dlatego że trzymam go za nisko ale boje sie ze mogę przy tej mocy szybko przesadzić jak będę chał się wyżej podnieść i chciałbym spróbować strzału z klamy przeczytałem cały temat i doszedłem do wniosku że będzie prościej tak sie nauczyć i problem jest w tym że nie mogę podnieść mojej R1 ze strzału robie tak jak kolega @motoman opisał to na 2 stronę tego tematu ale szarpnie mi tylko motorem i jade dalej i mam jeszcze jedno pytanko jak rozkładać ciało do wrzucania na gumę na stojąco chodzi mi o to jak układać ręce i nogi mają być luźne czy sztywne zgięte trochę w łokciach i kolanach ?
R1 :)
12DEX09
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/6/2012, 13:13
Lokalizacja: Uniejów

Postprzez Szuma_ » 9/6/2012, 12:29

Z klamy jest większe prawdopodobieństwo, że się nakryjesz. Dużo ćwicz to sam się oswoisz z inną pozycją na gumie. Strzał z klamy tu ci nie pomoże jak jeszcze się do tego nie przyzwyczaiłeś. Jak chcesz strzelania spróbować to jedź na stałych obrotach i lekko zaciśnij i puść sprzęgło. Kwestia żeby nie za mocno je zaciskać. Powoli powoli i sam wyczujesz jakich obrotów będziesz potrzebował. Ale mimo to lepiej z gazu się uczyć na początku. I jeszcze jedno. Jeszcze nie umiesz latać na gumie z dupą na siedzeniu i już pytasz jak to robić na stojąco ... ? haha xD
Avatar użytkownika
Szuma_
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 2/5/2011, 15:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez 12DEX09 » 9/6/2012, 13:53

Głównie chodziło mi o to jak jest prościej bo wiele osób pisze że lepiej sie od razu uczyć na stojąco bo podobno prościej...
R1 :)
12DEX09
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/6/2012, 13:13
Lokalizacja: Uniejów

Postprzez Mentos1111 » 13/7/2012, 12:58

Wrazenie ze zaraz upadnie sie na plecy jest normalne ? Jak wyrwe ładnie moto do góry to mam wrazenie ze jest ono na tyle wysoko ze musze ujac gazu bo inaczej wyladuje na plecach, ujmuje gazu i wiadomo co sie dzieje, przednie kolo wraca na asfalt. W takiej sytuacji trzymacz gaz na rownym poziomie, dodac czy ujac ? Panowie jak to jest ?
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez motoluka » 13/7/2012, 14:21

Oczywiście, że jest normalne, ale z czasem i doświadczeniem minie. Przede wszystkim się nie spiesz. Sto razy osiądziesz na asfalcie przednim kołem a za sto pierwszym razem Ci wyjdzie. Lepiej powoli przyzwyczajać się do tego aniżeli wylądować na plecach. Co powinieneś zrobić? Skoro opadasz to na pewno nie odejmować tyle gazu, więcej nikt Ci nie powie chyba, że masz nagrany filmik.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Vergon » 13/7/2012, 17:26

Jakie moto? Jeżeli gumujesz siedząc to jak koło (naked) lub czacha (sport) ostro zbliża się do linii horyzontu to już masz ładny pion. Jak dużo Ci do tego brakuje to spokojnie jeszcze możesz podnosić.
Ten temat powinien zawierać jeden krótki post z kilkoma faktami dotyczącymi gumowania a główna porada powinna brzmieć "jeździj, jeździj i jeszcze raz jeździj, z czasem sam to wyczujesz".
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mirekm71 » 13/7/2012, 18:54

Mentos1111 napisał(a):Wrazenie ze zaraz upadnie sie na plecy jest normalne ? Jak wyrwe ładnie moto do góry to mam wrazenie ze jest ono na tyle wysoko ze musze ujac gazu bo inaczej wyladuje na plecach, ujmuje gazu i wiadomo co sie dzieje, przednie kolo wraca na asfalt. W takiej sytuacji trzymacz gaz na rownym poziomie, dodac czy ujac ? Panowie jak to jest ?


Powinienes asekurowac hamulcem a nie gazem. Ja pion zaczalem kojarzyc jak moto jechalo dluzej na gumie przy mniejszym odkreceniu manetki. Patrzec musze z boku zbiornika bo inaczej mam droge zaslonieta. Do rownowagi jeszcze mi daleko bo odkrece jedynke, dwojke i mam ok 100 wrzucam trojke i przod wali o glebe czyli jeszcze za malo pionu.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez motoluka » 13/7/2012, 19:23

mirekm71 nie mów, że Ty ST-kiem gumujesz :-) Ja bym się nie odważył, ale nigdy takim ciężkim sprzętem nie latałem.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mirekm71 » 13/7/2012, 19:48

Jak kilka razy st postawilem na kolo wpierw zagrzewajac opone paleniem to wydalem 800 na sprzeglo. Zaporozca katuje na wszystkie mozliwe sposoby. Nie zebym latal na kole jak zawodowiec ale podrywam sobie czesto bo to lubie. Asr i amahay widzieli. Ot takie wyglupy...
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez motoluka » 13/7/2012, 20:26

;-) ja tam teraz już się w to nie bawię, tzn. od czasu kiedy nabyłem FZ6.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mirekm71 » 13/7/2012, 20:35

Fz6 fajnie wchodzi na kolo, chociaz stary fazer byl do tego lepszy. Moj zaporozec troche toporny 60 kM, 60 Nm i 215 kg.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Mentos1111 » 14/7/2012, 08:08

Motor to kawa zx6r 99'. Dzieki za odpowiedzi. Bede cwiczyl az zacznie wychodzic, ale nic na sile.Martwie sie troche o moto no ale ;D najwyzej bede zmuszony robic na stunta
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kiforki4 » 20/7/2012, 15:13

ja mam tylko jedno krotkie pytanie, odnosnie stawania na kółku, z gazu wheelie na 1 ogarniete mam do odcinki w sumie jest ok, natomiast ze sprzegla jest gorzej. mianowicie, (honda f4) odkrecam dajmy na to do tych 4-5 tys, i wtedy strzał, ale przy tym strzale z klamy manetke powininenem odkrecac caly czas ? czy przy tych obrotach 4-5 przystopowac z odkręcaniem, dać jej wstać , i wtedy ogien. wiem ze to moze nie da sie tego tak doslownie wuytlumaczyc ale damy rade jakos. pozdrawiam
dzieki dzieki zdazylem ogarnac w ten czas
Avatar użytkownika
kiforki4
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3/7/2012, 15:56
Lokalizacja: Oranienburg

Postprzez mirekm71 » 24/7/2012, 17:53

Mentos1111 napisał(a):Motor to kawa zx6r 99'. Dzieki za odpowiedzi. Bede cwiczyl az zacznie wychodzic, ale nic na sile.Martwie sie troche o moto no ale ;D najwyzej bede zmuszony robic na stunta


Masz szanse wyebac sie na plecy przy 100 km/h i boisz sie o motocykl? Ja bym sie ewentualnie bal, ze zaden motocykl juz nigdy nie bedzie mi potrzebny :? Ale to nic, podoba mi sie Twoj optymizm :D

@kiforki ja odkrecam gaz do pewnego pulapu i wtedy strzelam. Od tego jak szybko i wysoko idzie w gore zalezy co robie pozniej. Na roznej nawierzchni, inny stopien rozgrzania gumy itp z inna predkoscia moto idzie w pion. Trzeba robic tak, zeby nie yebnac... :twisted: Nie wiem, czy 4-5 tys w Twoim moto to nie za malo bo przy 4 ja strzelam w v-ce, w ktorej moment mam przy 6-7 tys. W twoim moto moment obr przychodzi chyba pozniej. Jak lekko idzie na kolo to moze byc przy 5 ale z gazu wstaje pewnie w ok 8 wiec wtedy jest mocniejszy i mozesz lzej strzelac. I o hamulcu pamietaj!
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê