przez blantek212 » 26/7/2012, 18:37
Kiedyś miałem podobny problem w mojej suzi, ciężko było trafić na luz, jak zbijałem z 2 to wskakiwała mi 1, jak chciałem z 1 wbić na luz to wskakiwała 2, na początek wyregulowałem sprzęgło wg serwisówki, było lepiej ale jeszcze nie to czego oczekiwałem, więc szukałem dalej..... z moich poszukiwań mam takie wnioski,
albo wciskając klamkę sprzęgła "pręcik" który odpowiada za odepchnięcie pokrywy przy tarczach sprzęgłowych (tam gdzie są właśnie te sprężyny) nie odpycha tarczy wystarczająco mocno, i teraz pytanie w jaki sposób jest on popychany, u mnie jest ślimak który podczas obrotu wysuwa się z obudowy, w innych motocyklach może być wysprzęglik hydrauliczny (jeśli się nie mylę).
Kolejna sprawa to metalowe przekładki w koszu sprzęgłowym, jak są już przebarwione od wysokiej temperatury, to mogą być lekko pofalowane i wtedy sprzęgło też będzie "ciągło".
Co do wymiany sprężyn, to wydaje mi się że objawem zużytych sprężyn jest raczej ślizganie się sprzęgła....