Zobacz wÄ…tek - zapieczone tloczki kawasaki zx6r 99'
NAS Analytics TAG

zapieczone tloczki kawasaki zx6r 99'

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zapieczone tloczki kawasaki zx6r 99'

Postprzez Mentos1111 » 8/7/2012, 13:30

Witam forumowiczow. Jestem tutaj swiezakiem i zwracam sie do was o pomoc. Mialem bardzo miekki hamulec, okazalo sie ze na 6 tloczkow na strone dzialal zaledwie 1. Dlatego tez jeden klocek wyjechal sie do zera. Mam problem z zapieczonymi tloczkami. Pospieszylem sie i nie potrzebnie porozbieralem zaciski, wyczyscilem te ktore sie dalo. Dzisiaj pomyslalem aby za pomoca francuza lub malych zaciskow zablokowac sprawne tloczki i wypchac pozostale. Niestety gdy poskrecalem wszystko, zalalem plynem to klamka ciagle jest miekka mimo iz hamulce sa odpowietrzone. Wydaje mi sie ze ciagle zaciski sa wilgotne tu i owdzie. Przypuszczam ze za slabo poskrecalem i plyn ucieka jakimis wolnymi przestrzeniami.

I tu pytanie do was, czy moglem cos uszkodzic podczas rozkrecania zaciskow ? Uszczelki sa na swoim miejscu, czy to po prostu kwestia tego ze zbyt slabo poskrecalem. Chociaz wydaje mi sie ze poskrecane bylo dobrze aczkolwiek przewod hamulcowy przykrecany byl "w powietrzu" tzn bez przykrecenia zacisku do elementow karoserii.Wisial on na samym przewodzie.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez zxer » 8/7/2012, 15:24

Zle zrobiles. Trxeba bylo wyciagnac wszystkie tloczki i sprawdzic stan uszczelek oraz co pod nimi zalega. Zazwyczaj zbiera sie tam masa soli i innego syfu. Pamietaj ze te zaciski mozna rozpolowic i wtedy o wiele latwiej wyciagnac tloczki i sprawdzic stan uszczelek oraz wyczyscic zacisk. (uwazaj na malutkie oringi przy rozpolawianiu zacisku.) Pamietaj zeby kazdy tloczek byl wsuniety w te sama uszczelke z ktorej go wyciagnales. A najlepiej kupic zestaw nowych usczelek tyle ze te tanie nie sa. Przy zakladaniu uszczelek daj cieniutka warstwe smaru od zewnetrznej strony uszczelki (ta ktora przylega do zacisku) to samo z malutkimi o-ringami Zacisk i rowki w ktore ida uszczelki musza byc idealnie czyste.

Jak na tloczkach masz syf ktorego szczoteczka nie mozesz usunac to przetrzyj ten bajzel papierem sciernym 2500. NIE CZYSC TLOCZKOW NICZYM CO MOGLO BY JE ZARYSOWAC.

Ogolnie to trzeba sie troche nameczyc z odpowietrzeniem tych hamulcow. Uwazaj tez zeby nie przesadzic z dokreceniem odpowietrznika bo mozesz caly zacisk rozwalic. Bardzo delikatnie podchodz do odpowietrznika

przewody dokrec do odpowiedniego momentu jak juz bedzie wsio na widelcu przykrecone

Nie spiesz sie z niczym i nie rob nic na sile
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez Mentos1111 » 8/7/2012, 18:08

Wyciagalem uszczelki i czyscilem te miejsca, tloczki rowniez, oczywiscie te ktore udalo mi sie wyjac. Rozpolawialem zaciski, niestety uszczelki juz mam pozakladane (zapewne) inaczej niz byly ale chyba zdecyduje sie na zakup nowych, zobacze jaka cena. Mimo rozpolowienia niestety tloczkow nie da rady wyjac. Chyba pozostaje mi szczelnie skrecic wszystko spowrotem i sprubowac opcji ze sciskami i wypychaniu tloczkow plynem.

zxer bede wdzieczny jak podrzucisz orientacyjna cene uszczelek na PW.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zxer » 8/7/2012, 18:32

caly zestaw 12 uszczelek + 12 uszczelek zabezpieczajacych to wyjdzie okolo 500 - 600 zl w ASO. W tej cenie mozna juz kupic caly zestaw uzywanych zaciskow :( W larssonie pewnie bedzie taniej o polowe.

Lepiej kup cobie takie szczypce do wyciagania tloczkow za kilka groszy bo samo wypychanie tych tloczkow plynem to masa babraniny. Przerabialem ten temat. NAjtrudniej wyciagnac te 2 mniejsze.

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=105833
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Mentos1111 » 9/7/2012, 08:30

Zwaliles mnie z nog tymi cenami. Masakra.Placic minimum 350zł za kilka gumowych uszczelek. Co do babraniny to prawda, za kazdym razem wszystko w plynie hamulcowym, lacznie z motorem, ktory trzeba pozniej umyc porzadnie, az sie boje ze kiedys przyjde do garazu a tam pol motoru bedzie wyzarte :D


zxer a co myslisz o tym zeby zamiast meczenia sie z wyciaganiem zapieczonych tloczkow (co grozi uszkodzeniem uszczelek) zakupic uzywany caly zacisk. Wiadomo ze to troche taka loteria bo nie zawsze jest jak zapewnia sprzedawca "w stanie idealnym", ale moze raczej ten kierunek obrac ? Tylko znowu czy moge wymienic tylko jeden zacisk ?
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zxer » 9/7/2012, 15:56

No ja wlasnie tak zrobilem jak mi w serwiscie na sile brudne tloczki wcisneli w zacisk a potem po rozkreceniu,wyczyszczeniu, i zlozeniu wszystkiego rozwalilem jeden zacisk odpowietrznikiem :). Udalo mi sie kupic caly zestaw zaciskow z stalowymi oplotami i pompka za 500zl. Zaciski byli jezdzone w kalifornii wiec zero przezarcia przez sol drogowa itd. Po przeczyszczeniu byly praktycznie jak nowe :)

stary zacisk + tloczki z drugiego zacisku sprzedalem za mniej wiecej 70% ceny zaciskow z usa wiec nie bylo zle.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Mentos1111 » 9/7/2012, 17:08

Zakupilem dwa zaciski za 200zł, zdjete z modelu z 2000r. Klocki w fajnym stanie wiec na ten sezon oszczedze sobie ich wymiany. Mam zamiar rowniez zalozyc stalowe oploty ale na drugi rok. Chciualem tgeraz ale fundusz nie pozwala, a za rok wymienie przy okazji wymiany plynu hamulcowego.stare na razie sobie zostawie bo jak by nie patrzc to sa one calkiem sprawne jak by tylko wyjac i wyczyscic zapieczone tloczki, uszczelki tez byc moze sa dobre i nie przeciekaja to moze jeszcze kiedys uratuja mnie w razie w :P
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zxer » 9/7/2012, 17:22

Najlepiej teraz zaopatrz sie w spray do czyszczenia hamulcow i dokladnie wyczysc nowe zaciski i tloczki. Potem doslownie kropelka smarowidla ktore nie szkodzi gumie na kazdy tloczek. Wypchnij je troche i rozprowadz smarowidlo ladnie wacikiem zeby luzno chodzily. Potem juz tylko mozolne odpowietrzanie :P
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Mentos1111 » 9/7/2012, 20:47

tloczki nasmaruje i przeczyszcze lecz nie bede ich do konca wyciagal w tym celu, tylko wysune. bo szczerze mowiac boje sie aby nie uszkodzic ktorejs uszczelki. Chyba dlugo trzeba sie bawic z odpowietrzaniem kiedy motor tak stoi bez plynu i zaciskow od kilku dni ? wystarczy klasyczne odpowietrzanie czy w takich sytuacjach konieczne jest rowniez odpowietrzenie pompki ?
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zxer » 10/7/2012, 00:15

mozesz lekko "wykrwawic" srube banjo przy pompce po calkowitym odpowietrzeniu klockow. Ja zawsze odpowietrzam 2 razy. Znaczy raz odpowietrzam lewa strone potem prawa, znow lewa i ponownie prawa. Sporo plynu przy tym schodzi ale zawsze za drugim odpowietrzeniem klocka schodzi minimalna kropelka powietrza wiech chyba warto;)
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Mentos1111 » 10/7/2012, 07:36

Na pewno warto - dla dobrych hebli. Ja 3 dni odpowietrzalem bo mialem miekka klamke strasznie, dotykala juz manetki, az w koncu pokusilem sie sprawdzic zaciski i wyszlo szydlo z worka. Z prawej strony jeden klocek w stanie bdb w drugi na dniach zaczol by walic iskrami pieknie niszczac przy tym tarcze.

zxer jaki plyn lejesz, castrola ? Do sklepu motocyklowego mam kawalek i dlatego zastanawiam sie czy moge kupic u siebie na miejscu plyn hamulcowy samochodowy.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Nal » 10/7/2012, 07:45

płyn hamulcowy to płyn hamulcowy, kup DOT 4 i będzie dobrze
<a href="http://szkolnis.pl">szkolnis.pl</a>
Avatar użytkownika
Nal
Świeżak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 13/6/2009, 14:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki / Warszawa

Postprzez Mentos1111 » 10/7/2012, 08:03

cenowo to chyba roznicy nie ma ?
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zxer » 10/7/2012, 14:49

Bierz jakikolwiek. Dot 3, 4, 5.1. Wszystkie one sa kompatybilne. Jedynie DOT 5 jest inny i tego unikaj.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Mentos1111 » 10/7/2012, 21:28

Problem rozwiazany. Klameczka twarda. Co prawda mam ustawiona w pozycji "1" ale jake to ma znaczenie, wazne ze klamka twarda i heble dzialaja.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Mentos1111 » 17/7/2012, 08:24

Moja radosc nie potrwała długo. Zrobilem jedna jazde testowa i wszystko okey. Odstawilem moto na pare dni, wczoraj przychodze a klameczka miekka bardziej jak przed wymiana czegokolwiek.

Spróbuje jeszcze raz odpowietrzyc a jak nie to biore sie za wymiane pompki i przewodów bo chyba wiecej juz nic nie mozna zdiagnozowac. Nie mozliwe raczej zeby znowu zapiekly sie tloczki, skoro sa wymienione na calkiem inne, wyczyszczone i nasmarowane, przy montazu leciutko chodzily, powciskalem je palcami bez problemow wiec odpada opcja ponownego zapieczenia.

Temat prowadze nadal bo byc moze ktos ma lub bedzie mial podobny problem.


Ponowne odpowietrzenie pomoglo. Jeszcze ucieklo nieco powietrza i klamka twarda, zobaczymy czy taka pozostanie.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê