To może każdy powie koledze jak u niego wygląda redukcja?
Jeżeli potrafisz ocenić sytuację z daleka, że musisz hamować, to zredukuj bieg (najlepiej z międzygazem) i Cię samo powinno wyhamować (hamowanie silnikiem). Bo przecież chcesz PRZYHAMOWAĆ, a nie WYHAMOWAĆ
Natomiast jeśli musisz przyhamować nagle, to hamujesz klamką i czujesz, że potrzebujesz redukcji bądź nie.
Jak zmieniać biegi?
Jeśli jesteś początkującym to nie baw się w szybkie zmienianie biegów, bo będzie Cię szarpać i popsujesz maszynę. Jeśli masz pierwszy raz do czynienia z manualem to:
sprzęgło, jedynka (w dół) i ruszasz. Czujesz, że musisz zmienić bieg to sprzęgło-puszczasz gaz (to w jednym momencie robisz, żeby nie zawył Ci silnik przy wciśnięciu sprzęgła), dwójka (w górę), puszczasz sprzęgło powoli (bo jak puścisz szybko to Cię szarpnie), a gdy czujesz, że zaczyna brać to dodajesz lekko gazu. Redukowanie masz w innych tematach
Jeśli już to opanujesz, to możesz próbować z szybkim zmienianiem biegów. Ale to w wyżej podanym temacie