Zobacz wątek - drgania od 130km/h w gore
NAS Analytics TAG

drgania od 130km/h w gore

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

drgania od 130km/h w gore

Postprzez MonsterEnergy666 » 8/6/2012, 09:58

Witam, mam taki problem . Powyzej 130km/h zaczynaja mi sie drgania z przodu, od razu powiem ze dzisiaj bylem na wywazarce i felga prosta, opona jest nowa(dzisiaj zalozona), tarcze ok,wiec juz pomysly mi sie skonczyly , co moze byc przyczyna tych drgan?
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski


Postprzez rosiboj » 8/6/2012, 10:09

Ktos tam wczesniej pytal a nie pamietam czy odpowiedziales, masz wywazony przod i tyl czy tylko sam przod?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?


Postprzez kowal_71 » 8/6/2012, 10:48

Opona. Jeśli wcześniej drgań nie było, a teraz się pojawiły, to ja bym stawiał właśnie na nową gumę (wada fabryczna). Miałem to samo po założeniu nowych opon u siebie. Po puszczeniu kierownicy przy około 100km/h, przednim kołem zaczęło telepać, jak...
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MonsterEnergy666 » 8/6/2012, 11:50

na starej oponie bylo to samo, zalozylem teraz nowa bo myslalem ze guz i dalej to samo, zreszta przod i tak nadawal sie do wymiany, takze nie opona, felga tez nie, jajowata nie jest i na boki nic nie chodzi, 20g mi tylko zalozyli na nia, tarcze ok. nie wiem co jeszcze? lozysko glowki ramy? cos z widelcem przednim? jade zaraz jeszcze do jednego znachora, dzisiaj juz bylem u dwoch i tylko sie po glowie drapia....
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Postprzez rosiboj » 8/6/2012, 12:53

nie dopowiedziales na pytanie, bo wyglada na to ,ze tylko przod sprawdzasz a co z tylem?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez MonsterEnergy666 » 8/6/2012, 14:15

tyl tez jest wywazony tak jak byc powinien, w ogole to drgania mam z przodu wiec to nie ma nic wspolnego z tylnym kolem, przednie kolo mi az podskakuje, wszystkio zrobionre, lozyska glowki ramy, nowa opona, wywazona felga, tarcze proste, zostaja lozyska w kole ???
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Postprzez Vergon » 8/6/2012, 15:47

Łożyska w kole i olej w lagach Ci zostały. Może któremuś z poprzednich właścicieli ciekła jedna laga, zrobił tylko jedną i w efekcie w jednej z nich masz już baaaardzo mocno przepracowany olej a w drugiej świeży i zawias nie chodzi "w zgodzie" ze sobą.
Lagi równo w półkach siedzą? Może masz wysuniętą jedną bardziej od drugiej?
Od kiedy się tak dzieje? Robiłeś jakieś wymiany/naprawy w czasie, kiedy zaczęło telepać kierą?
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zxer » 8/6/2012, 15:55

Jezeli miales wywazona felge na walnietych lozyskach to bedziesz musial ja znow wywazyc na nowych. Zreszta dlaczego nie wymieniles lozysk razem z opona...toc to groszowe sprawy.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez MonsterEnergy666 » 8/6/2012, 15:55

gdy tylko zaczelo telepac wymienilem to co wyzej, opone na nowa, wywazylem kola, wymienilem lozysko glowki ramy i tyle z lagami jest wszystko ok.

moze to wina czegos z tylu ? ale watpie bo z tylu najmniejszych drgan nawet nie czuje , a jezli to byloby cos z tylu to nie przenosilo by takich drgan ze by opona z przodu podskakiwala
Ostatnio edytowano 8/6/2012, 16:03 przez MonsterEnergy666, łącznie edytowano 1 raz
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Postprzez Vergon » 8/6/2012, 16:01

A sprawdzałeś jak chodzą łożyska na zdjętym kole?
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MonsterEnergy666 » 8/6/2012, 16:04

koles co mi wymienial opne mowil ze dosc ciezko chodza , a chyba powinny dosc gladko? wymienie pewnie jeszcze te lozyska, jak nie lozyska to nie wiem juz naprawde co ,tyle kasy i czasu mnie to pochlonelo ze odechciewa mi sie juz jazdy powoli .
Ostatnio edytowano 8/6/2012, 16:20 przez MonsterEnergy666, łącznie edytowano 1 raz
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Postprzez zxer » 8/6/2012, 16:19

no to jak on wywazyl ta felge na tych lozyskach ? Skoro ciezko chodza a mimo to ja wywazyl to pewnie jest nadal zle wywazona....zmien lozyska i wywaz jeszcze raz
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez rosiboj » 8/6/2012, 17:51

zxer ma racje, niemozliwym jest wywazyc kolo jak sie nie chce krecic (obraca sie "dosc ciezko")
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez MonsterEnergy666 » 8/6/2012, 19:46

na wywazarce felga wydawala sie prosta, na boki nigdzie nie uciekala, ale mozliwe jest ze zrobilo sie z niej jajo i tego juz nie bylo widac? mechanik mowi ze najpredzej lozyska albo felga do wymiany
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Postprzez rosiboj » 8/6/2012, 20:21

jak sie wywaza to krecisz i kolo powinno sie obracac bardzo swobodnie, jak ma jakies przyspieszenia/opoznienia albo wrecz w ktoryms momencie sie zatrzyma i wroci spowrotem to znak,ze cos sie dzieje.

PS. Jak to zrobiles,ze pokrzywiles kolo?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez MonsterEnergy666 » 8/6/2012, 20:33

a skad ja moge to wiedziec? wydaje mi ze ze to sie stalo podczas wychodzenia z zakretu. teraz sobie przypomnialem ze byla taka sytacja ze wychodzilem szybko z zakretu na prosta i w tym momencie gdy hamowalem, hamulce jakby raz mi przepuscily, doslownie klamka mi sie zapadla do manetki a hamulce nie braly, zatrzymalem sie zeby to sprqawdziec i po chwili bylo juz okej. wszystko wrocilo do normy a zaczelo sie bicie, od razu mowie ze nie tarcze, nie ocieraja i nie ma bicia przy hamowaniu. moze wtedy poszlo lozysko i felgą majtnelo na boki? juz szukam teorii niemozliwych ale imposible is nothing :D
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Postprzez zxer » 9/6/2012, 01:34

No swietnie...to masz jeszcze do sprawdzenia hydraulike w hamulcach + czyszczenie/regeneracja zaciskow lacznie z wymiana uszczelek. Takiego zachowania hamulcow nie ignoruje sie.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez MonsterEnergy666 » 9/6/2012, 07:12

azraz podniose motocykl i pokrece kolem zobacze czy gdzies sie zatrzymuje czy co i czy jest jakis luz na lozysku, jezeli nie to wina felgi, jezeli jest jakis luz to lozysko, zaraz napisze co i jak


zero luzow, to juz nie wiem
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Postprzez Vergon » 9/6/2012, 10:05

Nie musisz mieć luzów, żeby źle wyważyć koło. Tak jak pisali wyżej koło musi się idealnie swobodnie obracać, żeby wyważanie coś dało.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MonsterEnergy666 » 9/6/2012, 13:22

wine ponosie jajowata felga tak stwierdzil mechanik , dodatkowo cos jest nie tak z hamulcami(mowil mi ale juz zapomnialem), felga bedzie u mnie we wtorek, we wtorek tez zostawiam moto u mechanika ,takze okaze sie kolo czwartku czy mial racje ale koles obcykany jest bardzo w temacie, wszystko co pisaliscie moze tworzyc drgania ale nie tak ze felga podskakuje jak pojeb..ana , dodatkowo drgania wystepuja znowu mniej wiecej przy tej predkosci co ostatnio gdy mialem krzywa felge wtedy drgania byly przy okolo 150-160 teraz 130-150 najmocniejsze, mysle ze jej konstrukcja jest juz tak oslabiona ze nie nadaje sie do niczego i po kazdym naprostowaniu bedzie sie po jakims czasie znowu giela


edit:przypomnialem sobie ze to tloczki, dosc mocno szuraja o felge ale chyba to samo by takich drgan nie wytworzylo
Kawasaki ZX-9R Ninja
Avatar użytkownika
MonsterEnergy666
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14/3/2012, 14:59
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr