Pytanie do motocyklisty o konstrukcje gaźnika FZR600.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Pytanie do motocyklisty o konstrukcje gaźnika FZR600.
Witam serdecznie
Chciałbym zapytać was, jako ludzi z doświadczeniem o pewną kwestie. Posiadam gaźniki z Yamahy FZR 600 , zaadaptowane do swojego samochodu. Jest to studencki projekt- zabawka. Gaźniki są alternatywą dla weberów itp. Problem polega na tym iż nie znam sie na motocyklach ponieważ nigdy się nimi nie zajmowałem, ani nie mam wśród swoich znajomych motocyklisty.
Ale do rzeczy: Silnik (1300ccm) gaźniki od Yamahy FZR600 (takie jak na zdjęciu) podpięte pod org. pompę silnika, zrobiony powrót paliwa do baku, kąt ostawienia 30st. Samochód odpala na gaźnikach, na ssaniu ładnie pracuje, równo, wkręca się na obroty, ale po wyłączeniu ssania (na obrotach biegu jałowego) paliwo powoli zaczyna przelewać się otworem który zaznaczyłem na czerwono w kółku. poprostu wypływa z niego, silnik zalany, gaśnie.
Tu pytanko: do czego są te otwory przy wlocie, dlaczego wypływa nimi paliwo, czego to moze być wina? Może ktoś rozjaśni mi nieco tę kwestię, bo nie mogę sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam.
Chciałbym zapytać was, jako ludzi z doświadczeniem o pewną kwestie. Posiadam gaźniki z Yamahy FZR 600 , zaadaptowane do swojego samochodu. Jest to studencki projekt- zabawka. Gaźniki są alternatywą dla weberów itp. Problem polega na tym iż nie znam sie na motocyklach ponieważ nigdy się nimi nie zajmowałem, ani nie mam wśród swoich znajomych motocyklisty.
Ale do rzeczy: Silnik (1300ccm) gaźniki od Yamahy FZR600 (takie jak na zdjęciu) podpięte pod org. pompę silnika, zrobiony powrót paliwa do baku, kąt ostawienia 30st. Samochód odpala na gaźnikach, na ssaniu ładnie pracuje, równo, wkręca się na obroty, ale po wyłączeniu ssania (na obrotach biegu jałowego) paliwo powoli zaczyna przelewać się otworem który zaznaczyłem na czerwono w kółku. poprostu wypływa z niego, silnik zalany, gaśnie.
Tu pytanko: do czego są te otwory przy wlocie, dlaczego wypływa nimi paliwo, czego to moze być wina? Może ktoś rozjaśni mi nieco tę kwestię, bo nie mogę sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 3/6/2012, 19:57 przez krtecek, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- krtecek
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/6/2012, 16:45
- Lokalizacja: Kraków
tymi otworami gaznik pobiera powietrze do mieszanki paliwowo powietrznej dla wolnych obrotów , a co do wycieku paliwa to cz przełozyles tez air box? ,bo to moze miec duze znaczenie
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
I właśnie tylko z wolnymi obrotami jest problem, tak jak mówisz. Domyślam się że jedna do tego służy ale gdy w drugiej pojawia się paliwo silnik dalej pracuje dopóki to paliwo nie zacznie się dosłownie wlewać do kolektora. Airbox nie jest przełożony, ale w fzr nie idą do tych otworów żadne przewody.
- krtecek
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/6/2012, 16:45
- Lokalizacja: Kraków
Chodzi o samą wielkość puszki, co wiąże się z ilością podawanego powietrza i jest ściśle powiązane z siłą zasysania paliwa i ustawieniem faz rozrządu. Jest dużo liczenia by odpowiednio dobrać przepływ powietrza do danego silnika i nie zawsze takie przekładki się sprawdzają, dlatego nalezy przekładać jak najwięcej części łącznie
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
airbox zapewnia gaznikom odpowiednie cisnienie przepływu powietrza , jest to istotna sprawa w dzialaniu gaznika , nie wytlumacze ci tego dobrze bo inz nie jestem ale wystarczy wyjac filtr powietrza z airboxa a moto juz inaczej reaguje ,
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości