Zobacz wÄ…tek - Kontrolki temperatury, oleju itp. w streecie
NAS Analytics TAG

Kontrolki temperatury, oleju itp. w streecie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kontrolki temperatury, oleju itp. w streecie

Postprzez Arturo925 » 13/5/2012, 18:51

Siemson

Mam TZR zrobiona na streeta i na dniach wywalam z niej licznik. Prędkość i obroty mnie nie obchodzą, ale bardzo chciałbym zostawić u siebie kontrolki. Pomyslałem wiec, ze kupię diody 12V róznych kolorów, połącze je z odpowiednimi przewodami i nakleje sobie gdzieś na wnętrze owiewki.
Zabrałem sie wczoraj do roboty, chce wysunąć kabelek od czujnika temp. a tu ciul. Nie da się. Nie wiem czy one sa na stałe w kostce, czy trzeba coś wypiąć przed tym (siłą juz próbowałem :D ).
I tu pojawia sie moje pytanie, czy ktos wie, jak je wypiąć z kostki, tak, abym w razie czego mógł je z powrotem tam umieścić? Bo przeciąć je mogę, ale to musiałbym na ślepo celować i kminić czy ten będzie od tego, a ten od tego. A tak będę mógł sobie je wyciagać i sprawdzać od czego są i jak cos to wkładać w kostkę z powrotem.

zdjęc własnej kostki nie mam, ale to jest taka dwurzędowa kostka, z takimi wąskimi otworami, w które wchodzą bolce od licznika. Tu są takie nieszczególne fotki z neta, ale może zrozumiecie o jaka mi chodzi.

Obrazek (otwórz link)


Obrazek

Czyli pierwsze pytanie brzmi, jak je wypiąć nie uszkadzając kostki.
A drugie to z kazdego czujnika idzie jeden kabelek, a dioda ma + i -. Domyślam się że kabelek jest +, ale nie kminię jak zrobić -. Co dolutować itp. Ewentualnie to jakie diody mogłyby bez kombinowania podejsć. Oryginalnie w liczniku były jakieś małe kwardaciki. Ponoć to są diody smd.

Rozpisałem się, ale chce jasno wytłumaczyć o co mi chodzi :D

W elektronice jestem lamerem wiec mi trzeba tłumaczyć łopatologicznie ;)
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna


Postprzez henio12323 » 13/5/2012, 19:02

obojetne jakie diody mogą byc LED, najlepiej jak sie zabierasz za to to sciągnij ksiązke serwisową z rozpiską schematu elektrycznego - bedzie duzo łatwiej, bo czasami 2 kontrolki moga miec np wspólną mase czy cos.

co do wypiecia - nie zawsze się da, zobacz czy jak patrzysz od strony pinów ( te wystające pręciki stykajace sie z z kostką po drugiej stronie) czy nie mają dodatkowych nóżek które blokują wyjscie tego pina w tył. wtedy wystarczy czyms scisnac to i wyjdzie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Arturo925 » 13/5/2012, 20:11

Nie dałem rady z kostką, wiec obciałem kabelek od czujnika temperatury. Jeden koniec diody łapałem z kabelkiem, drugi przykładałem do ramy i innych metalowych rzeczy w poszukiwaniu minusa. Nie znalazłem, więc sprawdziłem sobie obwód z + i - na aku i wszystko hulało. Wpadłem wiec na taki pomysł, zeby zrobić obwód z minusem od akumulatora który miałby wygladać tak.

Obrazek (otwórz link)

Na czujniku jest + wiec połączyłbym jeden koniec diody z kabelkiem od czujnika, a przy drugim końcu diody połaczył drugi przewód który poprowadziłbym do minusa akumulatora.

Nie wiem czy to miałoby racje bytu, bo jak juz pisałem, na elektryce sie nie znam, ale myślę ze to powinno hulać. Kwestia tego czy sobie tak instalacji nie spalę.

A jeżeli w nieodpowiednim miejscu szukałem minusa, to chetnie posłucham propozycji :)
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez henio12323 » 13/5/2012, 20:51

minus to minus jest wszędzie w kazdej metalowej częsci nieoddzielonej izolatorem od ramy. czyli jak do ramy dotkniesz to masz na pewno minus.

co do układy czujnik nie moze działac tylko na sam plus bo to nie bedzie obwód zamknięty. a co to za czujnik ? włacza sie w jakiejs temp ? czy jak ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kaboose » 13/5/2012, 21:29

A przykładałeś do gołego metalu? Lakier może nie przewodzić prądu.
Gpz 500s 1993r
kaboose
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1/2/2012, 11:39
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Arturo925 » 13/5/2012, 22:37

Przykładem był czujnik temperatury. Kontrolka zapala się zawsze przy przekręceniu kluczyka i tym sie kierowałem. Innym sposobem musiałbym katowac moto żeby przegrzać, co nie miało sensu. tak czy siak, zapalić sie powinna.
Przykładałem do ramy, do cylindra i do różnych śrub. Na każdym zero reakcji.
W takim razie juz nie wiem czego mi brakuje. Plusa, minusa, czy obydwóch...
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez henio12323 » 14/5/2012, 09:31

ale dalej nie rozumiem co ten czujnik pokazuje, to że przekręcasz kluczyk ? czy sygnalizuje np to że moto juz jest nagrzane. to jest wazne bo są rózne czujniki....

jezeli podłączyłes tak jak na schemacie to masz 2 minusy a nie masz plusa.. jedną nózke diody podpinasz pod + a drugą pod czujnik, a czujnik jest wkręcony w costam ( silnik ? chłodnice ? obojetne) i ma swój minus. wtedy powinno swiecic.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Arturo925 » 14/5/2012, 13:49

Czujnik zaświeca sie po przekręceniu kluczyka jak dostanie prąd i po tym jak przegrzejesz moto. Zwykła kontrolka od temperatury. Jest on na głowicy.
Ok, czyli mówisz ze taki schemat jak narysowałem wyżej mógłby być, tylko zamiast minusa plus? ;]
Przypuśćmy ze wszystko świeci i wystarczy zrobić obwód. To mogę np. zawinąć gdzieś kabelek na mocowaniu klemy i pociagnać pod czujnik, wszystko ładnie zaizolować itp. i nic sie nie powinno dziać?

W ogóle to dzieki bardzo za odpowiedź, bo bez Ciebie bym tego nie ogarnął :)


EDIt: Zrobiłem taki obwód z plusem i o ile w połaczeniu z jakaś metalową, nielakierowaną częścią dioda świeci, tak z czujnikiem nie chce... Próbowałem i bezpośrednio przez czujnik i przez oryginalny kabelek od czujnika. Czujnika na 99% jest sprawny, bo wcześniej z licznikiem działał, a podczas dłubania jedyne co to go z dwoma minusami połączyłem. Ale wtedy nie płynął prąd, więc nie miało co się stać.
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez henio12323 » 14/5/2012, 21:07

a na czujniku masz ile wyjsc ? jedno czy 2 ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Arturo925 » 15/5/2012, 06:38

Jedno. Sam czujnik wygląda dokładnie tak.
http://jagoda-konin.com/allegro/foto/11%2002%2070.JPG
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez henio12323 » 15/5/2012, 08:11

tak czyli ma iść tak ( np z akumulatora) idzie plus do nózki plusowej diody, a od czujnika do nózki ujemnej diody. i ma działac. jezeli moto sie zagrzeje, czujnik w srodku sie zewrze i zamknie obwód. po przekręczeniu kluczyka nie bedzie swieciło bo robisz całkiem nowy obwód.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Arturo925 » 15/5/2012, 08:25

Czyli tylko po przegrzaniu sie będzie świecić, tak?
Ok, to podłącze tak dzisiaj, zrobię mały kat TZRce i zobacze czy sie zaświeci. Jeśli tak, to jesteś moim bogiem :D
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê