halas przy koncowej fazie hamowania (delikatnym ham)
Posty: 4
• Strona 1 z 1
halas przy koncowej fazie hamowania (delikatnym ham)
Witam
Jakis czas temu zmienialem opony w swojej k7 gsxr. Wiadomo wiaze sie to ze sciagnieciem przednich zaciskow. Po zamontowaniu wszystkiego na swoje miejsce, od tamtej pory mojemu hamowaniu towarzyszy dzwiek ,ktorego wczesniej nie bylo. Taki jak pojawia sie czasem gdy tarcza jest mokra - jakby tarcie. Jak autobus, ktory hamuje, tylko duzo ciszej:)
Dzieje sie tak w koncowej fazie hamowania(gdy juz puszczam klamke hamulca) badz przy delikatnym jej nacisnieciu gdy motocykl sie toczy.
Jakies rady, wskazowki??
Dzieki:)
Jakis czas temu zmienialem opony w swojej k7 gsxr. Wiadomo wiaze sie to ze sciagnieciem przednich zaciskow. Po zamontowaniu wszystkiego na swoje miejsce, od tamtej pory mojemu hamowaniu towarzyszy dzwiek ,ktorego wczesniej nie bylo. Taki jak pojawia sie czasem gdy tarcza jest mokra - jakby tarcie. Jak autobus, ktory hamuje, tylko duzo ciszej:)
Dzieje sie tak w koncowej fazie hamowania(gdy juz puszczam klamke hamulca) badz przy delikatnym jej nacisnieciu gdy motocykl sie toczy.
Jakies rady, wskazowki??
Dzieki:)
- kozlos
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
- Lokalizacja: warszawa
Zaciski do czyszczenia przyjmując, że są teraz dobrze dokręcone. Odkręć zaciski jeszcze raz, wyciągnij klocki, wszystko wyczyść w preparacie do tego przeznaczonym (brake cleaner), użyj delikatnej szczoteczki miedzianej do idealnego wyczyszczenia pyłu i brudu z zacisków i ich prowadniczek. Przy zdemontowanych klockach na jednym zacisku (drugiego puki co nie ruszaj) naduś klamkę hamulca parę razy by delikatnie wysunąć tłoczki, wyczyść je dokładnie na błysk, wciśnij palcami, wyciśnij, jeszcze raz wyczyść, wciśniej, zamontuj klocki i działaj tak samo z drugim zaciskiem. Uważaj by płynu nie zabrakło w zbiorniczku jak wyduszasz tłoczki. Nic nie dolewaj ale kontroluj. Tak samo uważaj by nie wydusić tłoczków za daleko bo wypadną i grubsza robota będzie Cię czekać (albo serwis jak nie czujesz się na siłach i brak narzędzi). Jak dusisz klamką i jakiś tłoczek się wysuwa bardziej niż pozostałe to przytrzymuj go (lub zablokuj płaskim kluczem np) by wszystkie w końcu wyszły. Jak któreś tłoczki bardzo ciężko wychodzą i tak samo ciężko się chowają nawet po czyszczeniu to zaciski nadają się do rozbiórki i wyczyszczenie zagłębień pod uszczelkami co oczywiście wiąże się z wymianą płynu i odpowietrzeniem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości