TÅ‚umik przelotowy - skonstruowanie
Posty: 4
• Strona 1 z 1
TÅ‚umik przelotowy - skonstruowanie
Witajcie, chcę zbudować tłumik przelotowy do mojego moto i w związku z tym szukam informacji i rad. Zrobiłem już kolektor i została puszka do wykonania. Ktoś zapyta dlaczego nie kupisz gotowego? Z prostej przyczyny: nie mam na to pieniędzy za to mam umiejętności więc postanowiłem sobie zbudować taki tłumik, brakuje mi tylko rad i doświadczenia w budowie tłumików, dlatego też proszę was o pomoc.
Motor to 125cc singiel 4T.
Chcę się dowiedzieć czy wielkość tłumika ma jakieś znaczenie dla pracy silnika? Musi mieć jakieś wymiary które się np wylicza pod daną pojemność? Jakich materiałów użyć do wypełnienia go? Gdzie ich szukać(materiałów)?
No i ostatnia sprawa to "aktywny" silencer który chce zainstalować w tłumiku, wymyśliłem sobie to tak, że chcę zamontować w środku jakąś zastawkę która by była ruchoma i była sterowana linką tak aby po zastawieniu zastawki wydech zrobił się cichutki, linkę chce zsynchronizować z manetką gazu, tak aby zastawka otwierała sie tylko przy wyższych obrotach. A może są ku temu jakieś przeciwwskazania, nie chcę aby przez złą konstrukcję tłumika to ucierpiał silnik.
Czekam na odpowiedzi i LWG
Motor to 125cc singiel 4T.
Chcę się dowiedzieć czy wielkość tłumika ma jakieś znaczenie dla pracy silnika? Musi mieć jakieś wymiary które się np wylicza pod daną pojemność? Jakich materiałów użyć do wypełnienia go? Gdzie ich szukać(materiałów)?
No i ostatnia sprawa to "aktywny" silencer który chce zainstalować w tłumiku, wymyśliłem sobie to tak, że chcę zamontować w środku jakąś zastawkę która by była ruchoma i była sterowana linką tak aby po zastawieniu zastawki wydech zrobił się cichutki, linkę chce zsynchronizować z manetką gazu, tak aby zastawka otwierała sie tylko przy wyższych obrotach. A może są ku temu jakieś przeciwwskazania, nie chcę aby przez złą konstrukcję tłumika to ucierpiał silnik.
Czekam na odpowiedzi i LWG
- pan_dziobak
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 7/5/2012, 17:33
- Lokalizacja: SO
Małe pojemności są wrażliwe na jakiekolwiek modyfikacje układu wydechowego więc czy nie narobisz sobie "bidy" takowym nowym przelotowym układem wydechowym.Pod spodem masz troche przykłąduw konstrukcji:
http://edzio35.wrzuta.pl/wrzucone/katalogi
http://edzio35.wrzuta.pl/wrzucone/katalogi
EdHaust-"Nie liczy się ilość a jakość decybeli" 506436737
-
edzio - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 27/12/2009, 18:31
- Lokalizacja: Modlin Twierdza
Dzięki edzio za odpowiedź i fotki! No własnie tego sie obawiam żeby nie pogorszyć osiągów silnika przez zły (może za duży) przepływ spalin.
Bardzo proszę też o wypowiedzi innych użytkowników.
Bardzo proszę też o wypowiedzi innych użytkowników.
- pan_dziobak
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 7/5/2012, 17:33
- Lokalizacja: SO
Edzio mam pytanie jak sie nazywa ta ten bialy material co owijasz rure perforowana, jestem w trakcie przerabiania wydechu, kupilem wate stalowa ale zbyt drobna i okazalo ze ona sie pali wscieklem sie na maxa, zamowilem teraz duzo grubsza wate, czy to wystarczy jak wypcham nia puszke? czym jeszcze moge owinac ta rure zeby mi sie moto nie spalilo czytalem ze wkladaja druciaki jeszcze takie do zmywania ale to chyba niezbyt madre
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości