Problem z aku
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Problem z aku
Witam,
Ostatnimi czasy mam problem z odpaleniem moto. Zdażyło się, że po nocce nie odpala, tzn rozrusznik wykonuje ok. dwoch cykli, po czym, jakby brakowało mu mocy. Miałem też sytuacje, że w trasie skończyła się bena. Zatrzymałem moto, żeby przełączyć się na zbiornik rezerwowy. Po tej próbie nie udało mi się już odpalić moto. Podłączyłem aku na noc pod prostownik, dwa dni póżniej, mimo, że moto był nieruszany, pojemność zjechała o połowę. Motocykl ma parenaście lat, nie jestem w stanie sprawdzić jak stary jest aku.
Ostatnimi czasy mam problem z odpaleniem moto. Zdażyło się, że po nocce nie odpala, tzn rozrusznik wykonuje ok. dwoch cykli, po czym, jakby brakowało mu mocy. Miałem też sytuacje, że w trasie skończyła się bena. Zatrzymałem moto, żeby przełączyć się na zbiornik rezerwowy. Po tej próbie nie udało mi się już odpalić moto. Podłączyłem aku na noc pod prostownik, dwa dni póżniej, mimo, że moto był nieruszany, pojemność zjechała o połowę. Motocykl ma parenaście lat, nie jestem w stanie sprawdzić jak stary jest aku.
- Przemo.0
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/3/2012, 11:47
raczej aku do wymiany
ale sprawdź jeszcze tak - podepnij miernik pod aku mierzac napiecie powinno byc koło 12V potem odpal moto i lekko pogazuj ( około 3 tys obrotów) i powinno byc koło ( ponad) 14V jezeli ma mniej niz 14 to wina jest cos w moto np regulator napiecia albo alternator. z kolei jak nie ma 12V a reszta sie zgadza to aku padniete i niestety ale czeka cie wymiana
ale sprawdź jeszcze tak - podepnij miernik pod aku mierzac napiecie powinno byc koło 12V potem odpal moto i lekko pogazuj ( około 3 tys obrotów) i powinno byc koło ( ponad) 14V jezeli ma mniej niz 14 to wina jest cos w moto np regulator napiecia albo alternator. z kolei jak nie ma 12V a reszta sie zgadza to aku padniete i niestety ale czeka cie wymiana
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
róznie traci ;D mi przed zimą aku trzymał srednio powiedział bym 3/4 wytrzymałosci nowego aku, na zime stał w ciepłym ze 3X go doładowałem po zimie nie trzyma w ogóle ;P
co do tych 12V troche źle sie wyraziłem, nawet najgorszy padniety aku moze miec 12V w stanie spoczynku, ale nie ma prądu rozruchu odpowiednio duzego ( tzn moze nie miec tego pradu jezeli aku jest padniete) odpal i zobacz jaki prąd ładowania
co do tych 12V troche źle sie wyraziłem, nawet najgorszy padniety aku moze miec 12V w stanie spoczynku, ale nie ma prądu rozruchu odpowiednio duzego ( tzn moze nie miec tego pradu jezeli aku jest padniete) odpal i zobacz jaki prąd ładowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości