Rs 80, problem z odpalaniem
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Rs 80, problem z odpalaniem
Witam ! Chciałbym zapytać o poradę . Otóż mam w planach zakupić aprilie rs 80.. W aukcji napisane, że pali z rozrusznika albo na krótki popych (1m) . Dzwoniłem do właściciela i powiedział, że gdy naładuje akumulator to odpala normalnie z rozrusznika, a odstawi go do następnego dnia i już nie ma o tym mowy.. Dodam jeszcze że facet mówi że mierzył napięcie akumulatora, i mówi że minimalnie rośnie, ale nie tak jak powinno. Nie wiem co to znaczy ale tak powiedział ;] I teraz moje pytanie. Miał ktoś może podobny problem, lub orientuje się co to mogłoby być? na co musiałbym zwrócić uwagę przy zakupie ? O co zapytać? :]
- Julas1
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3/5/2012, 17:55
moze miec problem z kompresja
na to przynajmniej wychodzi ze jak aku mocno nabity to odpala a gdy juz slabiej kreci to nie odpala
na to przynajmniej wychodzi ze jak aku mocno nabity to odpala a gdy juz slabiej kreci to nie odpala
Aprilia Rs/Gs
-
motocyklista188 - Bywalec
- Posty: 656
- Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
- Lokalizacja: Poznan
Julas, problem leży prawdopodobnie w regulatorze napięcia, jest uszkodzone i aku nie jest prawie ładowane i chyba o to chodziło sprzedającemu, a co do tego, że na następny dzień nie idzie odpalić skutera to może być wina złodzieja prądu, przez noc akumulator się rozładuje do zera, trzeba by to sprawdzić dokładniej.
W każdym razie nie jest to nic poważnego.
W każdym razie nie jest to nic poważnego.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Tak trudno poszukać samemu?
Ładowanie na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach powinno wynosić minimum ok. 13,5V, a po dodaniu gazu przy 5-6tys obr. 14,5V-15V przy czym przekroczenie 15V oznacza, że coś jest nie tak. Jeśli ładowanie mieści się w tych granicach oznacza to, że regulator jest sprawny.
Ładowanie na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach powinno wynosić minimum ok. 13,5V, a po dodaniu gazu przy 5-6tys obr. 14,5V-15V przy czym przekroczenie 15V oznacza, że coś jest nie tak. Jeśli ładowanie mieści się w tych granicach oznacza to, że regulator jest sprawny.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Niestety, gość wymienił regulator napiecia i dalej jest to samo. Czy jest mozliwość że jest to wina akumulatora ? i ze po wymianie bedzie wszystko ok ? Podczas pomiarów przy wyłączonym silniku aku miał 11,8 V, a przy dodawaniu gazu 12,3V .. co o tym myślisz ?
- Julas1
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3/5/2012, 17:55
Akumulator w spoczynku ma zbyt małe napięcie i nadaje się tylko do wymiany, należy wyciągnąć akumulator i wtedy sprawdzić napięcie jeszcze raz, jeśli nic się nie zmieni to znaczy, że akumulator nadaje się na śmietnik, choć wyrzucić go nie można Jest jakaś szansa, że po jego wymianie będzie ok, ale wątpię w to, jeśli faktycznie moduł jest założony nowy i nadal jest takie napięcie to możliwe, że prądnica/alternator jest uszkodzona.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości