Zobacz wątek - Witajcie !! Krótko chce spytać o pomoc !!
NAS Analytics TAG

Witajcie !! Krótko chce spytać o pomoc !!

Enduro, Cross
_________

Postprzez Landryss25 » 1/4/2012, 21:37

Ja powoli DZR też składam do kupy. Ale już zaplanowane że w święta stoi na kołach SM. Do wakacji lipa z czasem będzie bo co 2tyg jestem w szkole.

A o piwku można pomyśleć :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


jedno jeszcze pytanie

Postprzez lenar » 6/4/2012, 14:25

Posłuchajcie tak na szybko, wszystkie części odebrane. Dzisiaj wizyta w wawie na grochowskiej - oczywiście ciężko wyjść było patrząc ile maszyn się marnuje :P

Nowe miłości - kurcze żona będzie zazdrosna ale do rzeczy.

Jutro od rana siadamy do składania. Mam jedno jeszcze pytania, co z łańcuszkiem rozrządu ? czy potrzebne jakieś dodatkowe narzędzia czy też nie ? W jakiej pozycji powinien być tłok przy zakładaniu łańcuszka ?

Ostatnie porady koledzy , z góry dzięki za pomoc.
Na dzień dzisiejszy naprawa 2100 zł
uf mam nadzieję że na sezon wystarczy bo żona mnie zabije :P
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów


Postprzez henio12323 » 6/4/2012, 14:28

zalezy, jak masz zakuty łancuszek to nic nie potrzebujesz, jak nie to musisz miec zakuwarke do łancuszków. cały rozrząd musisz ustawic tak jak trzeba. tłok w gmp. nie wiem jak to jest w lc4, zajrzyj do serwisówki tam jest opisane co na jakim znaki co jak zblokowac itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lenar » 6/4/2012, 14:39

to szukam serwisówki, gdzieś jest .... :) dzięki Heniu. Myślałem że Tłok na górę, nakładamy i koniec. Dlatego pytam.
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez lenar » 7/4/2012, 13:09

Przykro mi ale naprawa się nie udała :( niestety pierścień zbierający olej pomimo ogromnej delikatności pękł i praca stanęła - normalnie wściekłość nie może ze mnie wyjść, ale pretensje mogę mieć tylko do siebie. Dwóch mało do nakładania. Te 5 setnych widać przy takim montażu jak to mało. Teraz tylko pozostaje zakupić nowy komplet .... wrrr :[ Masakra.
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez kris514 » 7/4/2012, 14:15

a nie da sie dojupic tylko pierscieni?? W serwisach powinna byc moxliwosc
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez warzywek1 » 7/4/2012, 16:35

lenar szukaj kompletu pierscieni bo w przeciwnym razie naprawa wyniesie Cie 10tys. 0.05 to nie przyczyna ze Ci pekl tylko za ostro do tego podszedles.z pierscieniami jak z jajkiem,tylko roznica w cenie inna :) szukaj skladaj bo trzeba jezdzic,jak cos to pytaj
warzywek1
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 30/3/2012, 15:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lenar » 7/4/2012, 16:52

Dokładnie wiem że trzeba jeździć - dzisiaj się załamałem że nie będę, qurde ale co zrobić? Naprawdę delikatnie nasuwaliśmy cylek, ale niestety poszedł jeden pierścień, teraz zakup kompletu - aj aj aj. Pewnie 200 zł kolejne. A już myślałem że poniedziałek będzie zajeżdżony - no ale teraz z tydzień kurde w plecy.... WRRRRRR :P
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez grunder » 7/4/2012, 17:50

pierścienie idzie dokupić, kwestia porządnego szukania.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 7/4/2012, 18:34

oryginalny masz tłok ? pierscien olejowy kosztuje jakies 50 zł. nie masz co sie przejmować sam uszkodziłem pierscien przy składaniu. dobrze ze mam swerwis ktma w swoim miescie ;P potem wpadłem na patent - pasek blaszki jakies 2 cm szerokosci, np z puszki po piwie, i sobie sciskasz pierscien cały. duuuzo łatwiej sie wkłada
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lenar » 7/4/2012, 21:05

Heniu tłok http://allegro.pl/wossner-tlok-94-95-mm ... 74745.html ... myślisz że sam olejowy sprzedadzą ? Czy pewno komplet ? Czy w serwisie ktm ? ja do serwisu 80 km, byłem tam w piątek. 450 zł za uszczelki i 3 litry oleju. Na grochowskiej w wawie jest - fajne chłopaki polecam.
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 7/4/2012, 21:21

pisz na wossner.pl z tego co wiem sprzedajÄ… pierscienie, nie wiem czy na sztuki . na pewno olejowy + cisnieniowy da sie kupic.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 7/4/2012, 21:25

W sklepie na Allegro raczej ci nie sprzedadzą, bo komplet to komplet. W serwisie kata idzie dokupić pierścień.

U mnie stosuje się to przy składaniu, a nie jakieś prowizoryczne puszki, ale patent nie głupi

Obrazek

Swoją drogą zrób zdjęcie tego tłoka z góry, ciekawią mnie znaki bo Wossner ma swoje...
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 7/4/2012, 21:41

narzędzi specjalistycznych jest w brud. i mają swoją cene. ale nie ma dla mnie sensu wydawac kilka stówek na taki bajer żeby raz na kilka lat scisnąc jeden pierscien :P swoją drogą nawet dobre serwisy nie stosują róznych takich urządzen. np do zakładania uszczelniaczy na lagi mozna kupic drogie nasadki, fajne kolorowe 500 zł za komplet do róznych lag :D a wystarczy klisza z rentgena i efekt taki sam ;P tylko troche taniej D:
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lenar » 7/4/2012, 21:43

no już napisałem do wossnera - zobaczymy. Wiecie pierwsze dwa pierścienie weszły niemalże idealnie. Problem dopiero pojawił się przy olejowym. Jak jedna strona weszła to druga miała większy problem i tak w koło macieja. Chciałem delikatnie płaskim śrubokrętem przygnieść i wtedy strzelił i koniec pracy na dziś.

Jeszcze spory problem był z założeniem sworznia do tłoka, poprzedni tak się zapiekł że były wżery na korbowodzie, i papierkiem szorowałem dość długo aż weszło prawie na luzie.

Może w ktm zamówię bo szczerze to wolałbym wydać 50 zł + przesyłka niż 200 za komplet + przesyłka.
Ku zaskoczeniu bardzo podoba mi się rozwiązanie magnesów w śrubie do spuszczania oleju. Sporo opiłków było zgromadzonych.
Ale też przy okazji że to się odciągnęło zdążę zamówić filtr oleju ten papierowy. Bo wymieniłem tylko ten na samym dole, a ten za cylem nie.
I nie mogłem jednej części znaleźć i teraz poszukiwania : mianowicie- napinacz rozrządu 2 przeprowadzki i qurde teraz problemy.
Pozdrawiam Aktywnych w temacie :) Wszystkiego dobrego!!
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 7/4/2012, 21:49

co do pierscieni musisz sie upewnic czy oryginał w ogóle podejdzie ;P bo pierscienie wossnera i elko ( choc chyba elko pierscieni nie robi) mogą sie róznic.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 7/4/2012, 22:09

Heniu jak kilka stówek? 20zł na targu to kosztowało tu w LWL, oczywiście China, no ale...
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

witam

Postprzez lenar » 14/4/2012, 20:33

Hej po przerwie.
Dziś kolejny etap pracy pomyślnie zakończony. Ostatnio niestety pierścień olejowy padł. Kupno oczywiście komplet - 192 zł wossner. No ale teraz pełni doświadczenia z kumplem zdjęliśmy tłok i nałożyliśmy go delikatnie od dołu do otworów sworznia na oleju z obejmą zwykłą z sklepu żelaznego. Delikatnie pukając wszedł jak w masło :) Potem nałożenie cyla, uszczelek, śruby itd. Nałożyliśmy zawory, i wzięliśmy się za łańcuszek. Tutaj oczywiście pojawił się problem. Odkręciliśmy prawy dekiel od sprzęgła. I szukaliśmy tak jak w manualu napisane ,,kreski,, i dwóch kropek. Niestety kropek nie znaleźliśmy. Tylko kreska mocno widoczna. Więc Tłok w góre, poszukiwania kreski, i potem cały mechanizm z zębatką nakładamy. Tam również kropka na górze i drga po lewej stronie na równi z poziomem ściany zaworów. I tu sporo gimnastyki przy idealnym celowaniu. I tak koło 10 razy. Za każdym razem po skręceniu już śruby w zębatce - coś się przestawiało i na dole kreska do cm nam uciekała. Nie wiem co robimy źle - może za mocno przykręcam ? Ale używam klucza z dynanometrem ustawionego na 35 N. Nie zakładaliśmy napinacza rozrządu - może to błąd ? Może mylę kolejność ? Ale postępowaliśmy tak jak w manualu - a zawsze kreska nam uciekała.

Czy mógłbym liczyć na jakieś wskazówki ? Czy rzuca się wam coś rażąco w oczy? Kolega straszył że tu delikatny odchył Może wszystko popsuć a na pewno wpłynąć na jazdę. Nie wiem ja, dlatego pytam, a zawsze pomagacie. Dziwi mnie brak kropki pod kopułką prawą od sprzęgła i mocno w dwóch miejscach u dołu ma tam braki takie wżery ... Z góry dziękuję za pomoc - i powiem jedno , nie mogę już wytrzymać bez moto :(

Teraz przeglądając fora widzę że piszą o zblokowaniu wału - ja tego nie zrobiłem :/
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez enduro72 » 2/5/2012, 19:29

Witam,
Witam wszystkich posiadaczy SXC 540 i innych pomarańczy. Ten post jest moim pierwszym postem tutaj.
Jestem posiadaczem SXC od kilku miesięcy. Zakupiłem go w pod koniec zeszłego roku ale teraz dopiero znalazłem czas aby się za niego zabrac . a chciałem mu zrobić generalny przegląd z regulacją gaźnika zaworów itp. Moja [pomarańcza ma problemy z odpalaniem zwlaszcza na gorąco jest to nierealne. Prawdopodobnie przyczyną jest zbyt wysoki stan paliwa w komorze pływakowej i motor zalewa. mam prośbę czy macie manuala do naprawy i serwisowania tego modelu. Znalazłem w sieci manuala od sc 620 ale tam jest troche inny gaźnik. Pozdrawiam jeszcze raz i życzę powodzenie ze złożeniem silnika.

Pozdrawiam
Paweł
enduro72
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2/5/2012, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kris514 » 2/5/2012, 22:21

Teraz jeśli można prosiłbym o wytłumaczenie co to za model ten SXC
tutaj link do repair manual (serwisówka)

http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryza ... s*c3*b3wki)/KTM/400-660+1998-2005r,1630119344.pdf

Jest tam ustawienie gaźnika do sxc 540 zaworów itp(wszystko o silniku)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê