przez Beavis » 16/5/2007, 20:49
Marcin Patrol 4x4: Już gdzięś kiedyś pisałem o prawkach na quady. W zależności od modelu/marki/przeznaczenia quady można rejestorować na:
- motocykl (kat. A z kaskiem),
- pojazd czterokołowy, czyli auto (kat. B bez kasku),
- ciągnik rolniczy (kat. C bez kasku).
Wszystko zależy od tego jaką homologację posiada dany sprzęt.
PATMA: A kogo obchodzi jak to wygląda? Wsiadasz i jedziesz. Mało ludzi jeździ na quadach po ulicy bo to się mija z celem. Quad z definicji jest sprzętem terenowym. Oczywiście nie zmienia to faktu, że ludzie jeżdżą po ulicach quadami, ale najczęściej są to quady o charakterystyce dual sportów, na szosowych oponach. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie śmigał sportowym quadem po ulicy, bo koszt opon zjadłby go finansowo. Zresztą quad sportowy nie jest od tego, by latać nim po szosach.
Zdarza się czasami, że niektórzy kupują maksymalnie sportowe quady (Raptor, QuadRacer itp itd), zakładają na to szosowe opony i lansują się po mieście. Dla mnie jest to lekka żenada, gdyż jeśli już się uprzeć żeby zrobić z quada supermoto to wymaga to większych przeróbek, a w takim wypadku jazda sportowym quadem z tylko i wyłącznie wymienionymi oponami kończy się na przyspieszaniu na prostej. Ale jako, że tacy panowie chcą tylko się pokazać przed dziewojami to im to kompletnie nie przeszkadza.
A kwestia praktyczności? Nie pośmigasz między autami jak motocyklem i w razie jakiejkolwiek słuczki masz zderzak "przeciwnika" równo na wysokości kręgosłupa/klatki piersiowej. Ja bym sobie odpuścił szczerze mówiąc...