Zobacz wątek - suzuki bandit gsf 400 problem z odpalaniem prosze o pomoc
NAS Analytics TAG

suzuki bandit gsf 400 problem z odpalaniem prosze o pomoc

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

suzuki bandit gsf 400 problem z odpalaniem prosze o pomoc

Postprzez bartek861 » 25/3/2012, 15:27

Witam jestem nowy na tym forum i świeżym posiadaczem motoru suzuki. To jest mój pierwszy motor i już mam z nim problem a wiec, motor jeździł bez problemu po przejechaniu 5km odstawiłem do garażu na drugi dzień próbuje odpalić a tu nic tylko słychać tykanie przekaźnika wiec wziąłem miernik zmierzyłem napięcie aku pokazało 12,5V mimo tego podłączyłem ładowarkę. Ładowarka działał ok godziny po czym pokazała ze aku jest naładowany. Po naładowaniu motor odpalił postanowiłem zmierzyć napięcie przy odpalonym na wolnych obrotach nic się nie zmieniło 12,5V możne trochę więcej ale gdy dodałem gazu tak na 5tys obrotów napięcie spadło do 8.5-9V.
czyżby regulator napięcia będzie do wymiany?
Motor tak po 10 min zaczął gasnąc ponowne odpalenie chodził chwile i znowu gasnął.
aha i pytanie mam takie jak sprawdzić czy alternator jest sprawny czytałem ze trzeba przy regulatorze gdzie mam trzy zółte kable przy pomocy miernika sprawdzić napięcie każdy z każdym i musi być takie samo tylko jak mam ostawić miernik?
posiadam taki miernik
Obrazek
bartek861
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48


Postprzez maxter » 25/3/2012, 17:00

Prawdopodobnie to będzie regulator napięcia, ale alternator też sprawdź. Miernik ustawiasz na prąd zmienny.
maxter
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 4/3/2011, 09:11


Postprzez bartek861 » 25/3/2012, 20:34

Dzieki za odpowiedz ale jak to ostawić na tym mierniku? i jakie wartości ma mi pokazać?
no i co z tym gaśnięciem po 10 minutach ?
wie może ktoś bardzo był bym wdzięczny.
bartek861
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48

Postprzez sonycbr77 » 25/3/2012, 21:19

gasnie ci bo brakuje mu pradu on nie bedzie ci chodzil bez pradu w aku nawet gdyby bylo dobre ladowanie np przy dobrym ladowaniu w momencie odlaczenia klemy tez ci zgasnie a gasnie po 10min bo na tyle mu pozwala aku potem malo pradu i silnik gasnie
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez komarcc » 26/3/2012, 10:34

Ustawiasz na ACV 200. Bananki wsadzasz w dwa pierwsze od dołu otworki, ten 3 najwyżej zostaje pusty.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez bartek861 » 26/3/2012, 11:49

No dzięki kolego a wiesz może jakie wartości mają być na wszystkich kablach wiem tylko że takie same ale ile jest prawidłowo? Czy przy dodawania gazu manetka mają wzrastać czy pozostać takie same ?
bartek861
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48

Postprzez komarcc » 26/3/2012, 12:31

Do regulatora powinny dochodzić kable wejściowe AC od alternatora/prądnicy oraz wyjściowe DC do np. ładowania akumulatora, świateł itp

W obu przypadkach po dodaniu gazu napięcie powinno wzrosnąć. Sprawdź napięcie na kablach wejściowych, jeśli tam będziesz miał jakieś napięcie (jak sprawdzisz to napisz jakie), to przejdź do wyjściowych, i jeśli na wyjściowych będzie małe, nie będzie czy coś to regulator do wymiany.

Pomierz napięcia i podaj tutaj, jeśli nie potrafisz odnaleźć we/wy po kablach to możesz spróbować poszukać schematu podłączeniowego Twojego regulatora i tam powinno być wszystko opisane.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez bartek861 » 27/3/2012, 18:14

Wiec tak:

na niskich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi 1,3 sprawdzałem każdy z każdym

na wysokich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi 1,3-1,4 sprawdzałem każdy z każdym

na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na niskich obrotach 1,6 a jak wpiąłem je w wiązkę elektryczna motoru to 30

na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na wysokich obrotach 2,2 a jak wpiąłem pod wiązkę elektryczna motoru to 29

dodam ze miernik był ustawiony na ACV 200
bartek861
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48

Postprzez komarcc » 27/3/2012, 20:38

Łołołołoł chwila miało być DCV 20! Wybacz, mój błąd, nie wiem dlaczego napisałem źle, te pomiary co zrobiłeś niewiele pomogą, musisz zrobić jeszcze raz :/
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez bartek861 » 27/3/2012, 21:15

Aha no spoko jutro wrzucę nowe pomiary dzisiaj już nie dam rady
bartek861
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48

Postprzez bartek861 » 28/3/2012, 17:43

nowe pomiary trochę dziwne ale tak pokazywał miernik

na niskich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi
pierwszy kabel -0,42 2,2
drugi -2,8 -0,40
trzeci 0,3 -2,4

a jak był motor zimny to pokazywał 0,08 sprawdzałem każdy z każdym

na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na niskich obrotach 14,3 wtyczki wpięte do wiązki elektrycznej motoru

na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na wysokich obrotach 8-13,5 wtyczki wpięte do wiązki elektrycznej motoru

dodam ze regulator był tak gorący ze nie dało się go dotknąć
bartek861
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48

Postprzez komarcc » 28/3/2012, 22:00

Ok, ostatni pomiar dla sprawdzenia alternatora, odłącz te 3 żółte kable i bezpośrednio z alternatora (pomijając regulator) sprawdź napięcia łącząc kable w pary, czyli masz 3 opcje: 1z2, 2z3, 3z1 po prostu każdy z każdym tak jak robiłeś to wcześniej, miernik na ACV200 (tak, jestem pewny :) )

Za pierwszym razem wynik miałbyś dobry, gdybyś właśnie zrobił pomiar na samym alternatorze, a nie przy wpiętym regulatorze.

Wybacz, że nie napisałem tego wcześniej, ale inaczej jest jak się to robi samemu, a inaczej jak mam to opisywać, by ktoś to zrobił.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez bartek861 » 29/3/2012, 20:34

Spoko i tak jestem bardzo wdzięczny za pomoc o to nowe pomiary według tego co napisałeś

1 przewód 26,5 26,5
2 przewód 26,5 26,5
3 przewód 26,5 26,5

wszystkie pomiary robione na wolnych obrotach i podczas dodawania gazu wartości wzrastały od 40 do 100
bartek861
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48

Postprzez komarcc » 29/3/2012, 20:48

Świetnie, czyli alternator jest sprawny, wymień regulator i powinno być wszystko ok, za 50zł powinieneś już coś znaleźć.

Aha, jeśli aku masz w stanie krytycznym to je wymień, bo drugi regulator spalisz.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez bartek861 » 29/3/2012, 21:01

Wielkie dzięki :) za 50zl to ciężko będzie coś kupić znalazłem na allegro nowy za 140 zł z 2 letnia gwarancja wiec penie go kupie.

Aku nowy tylko dostał trochę w dupę po tych wszystkich testach.
bartek861
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48

Postprzez komarcc » 29/3/2012, 21:17

Może i faktycznie lepiej kupić nowy z gwarancją, choć w tą gwarancję bym nie wierzył :)
Wczoraj widziałem do gsf używany za 50zł

Dziś widzę np. takie:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 23669.html
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 02333.html

Ten od CB chyba też by pasował, ale pewny nie jestem, bo ma jednak te 6 kabli, zamiast 5.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez edbol » 26/5/2013, 20:42

Podepnę się do tematu, bo po co tworzyć nowy...
Do rzeczy ma podobny problem również w gsf 400 i próbowałem iść za waszymi radami. Jednak pojawił się problem. Mianowicie obojętnie które kable bym ze sobą miernikiem nie zmierzył wartość wychodzi 0 (z wyjątkiem kabli czarnego i czerwonego, wartość taka jak na aku czyli ok.9)
Styki wyczyszczone, a miernik nie pokazuje nic jakkolwiek bym go nie ustawił. Co może być tego przyczyną?
edbol
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/5/2013, 20:25

Postprzez mati22252 » 26/5/2013, 21:18

Czarny i czerwony to zapewne wzbudzenie. Najprawdopodobniej spalił Ci sie alternator. Pooglądaj uzwojenie czy któraś sekcja nie jest okopcona.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez edbol » 28/5/2013, 16:35

Chodzi Ci o uzwojenie prądnicy (generatora prądu)?
edbol
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/5/2013, 20:25



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr