PÅ‚yn hamulcowy DOT4 jakiej firmy
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
PÅ‚yn hamulcowy DOT4 jakiej firmy
Wiem, że płyn hamulcowy DOT4 nieważne z jakiej firmy musi spełniać określone normy.
U siebie zawsze używałem Motula ale tak się zastanawiam jakie inne firmy polecacie?
W sklepie w pobliżu mnie nie mają Motula i może zmieniłbym na inny.
Druga sprawa bo już nie pamiętam ile płynu wchodzi na jedno moto z przodu dwie tarcze a z tyłu jedna?
U siebie zawsze używałem Motula ale tak się zastanawiam jakie inne firmy polecacie?
W sklepie w pobliżu mnie nie mają Motula i może zmieniłbym na inny.
Druga sprawa bo już nie pamiętam ile płynu wchodzi na jedno moto z przodu dwie tarcze a z tyłu jedna?
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
Obojętnie jak,i aby spęłniał normy, ja np leje firmy samochodowej ATE, lecz ostanio użyłem Statoil DOT4. Płynu wchodzi tyle ile przewiduje książka serwisowa. Musisz nalać tyle aby było "STAN".
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
koło 150 ml potrzebujesz na dobre odpowietrzenie układu. ( licze z tym że częsc sie wyleje, część podczas udpowietrzania przepompujesz itp ) co do sprzęgła - radził bym uwazac bo sporo układów toleruje wyłącznie oleje mineralne. zalanie układu "mineralnego " dotem moze spowodować niezły "bałagan "
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Chodzi o wymianę płynu hamulcowego. Co 2 lata wymieniam i teraz znowu nadeszła pora. Sprzęgło mam na linkę tak więc zastanawiam się czy 250ml płynu wystarczy do wymiany całego płynu hamulcowego?
W serwisówce nie ma niestety napisane.
W serwisówce nie ma niestety napisane.
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
kolega kiedys do KTMa na mineralu zalał dota to mu wszystkie gumowe elementy w układzie spuchły. np ta guma pod pokrywą powiekszyła sie około 3X.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
mialem tak samo jak do cieknącego wysprzęglika czy jak to sie nazywa nalałem atf plynu do automatów ale popuchły hi ale juz nie cieklo a później dolne uszczelnienie tłoczka tak spuchło ze jak zalałem dod 4 to nie moglem gumki z powrotem wsadzić wiec chamsko nożyczkami obciąłem do kola i co i przestało cieknąc :0 ale jaja
czy ktos kiedys odpowietrzał układ hamulcowy grawitacyjnie ??
czy ktos kiedys odpowietrzał układ hamulcowy grawitacyjnie ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
RUTRA.RD napisał(a):czy ktos kiedys odpowietrzał układ hamulcowy grawitacyjnie ??
Rozwin deko swoj tok myslenia, bo generalnie kazde odpowietrzanie mozna nazwac grawitacyjnym. Czyli to co ciezsze opada na dol zbiornika jakim jest zacisk hamulcowy, wypierajac przy tym to co lzejsze na gore- w tym wypadku powietrze. A ze odpowietrznik z regoly jest w njwyzszym punkcie zacisku to w teorii powinno to na calkowite wypchniecie powietrza i zalanie zacisku plynem.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
nalewasz plyn do zbiornicza odpowietrznki luzujesz, co pewien czas plynu dolewasz az z odpowietrznikow bedzie ciekl plyn. odobno to najlepszy sposob
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Ale przeciez pompa bedzie po drodze trzymac ten plyn.
Pozatym ja zawsze jak plyn wymieniam to wylewam staryrowniez z zaciskow, czego wiele osob nie robi. Wciskam tez tloczki na maxa zeby caly stary plyn z zaciskow wypchnac i ta metoda juz raczej bys nie odpowietrzyl bo na koniec i tak trzebaby pompowac zeby tloczki spowrotem wysunac. Nalezy tez pamietac ze w zakamarkach zaciskow sa tez pecherzyki powietrza, ktore tylko plyn pod cisnieniem moze wyprzec.
Pozatym ja zawsze jak plyn wymieniam to wylewam staryrowniez z zaciskow, czego wiele osob nie robi. Wciskam tez tloczki na maxa zeby caly stary plyn z zaciskow wypchnac i ta metoda juz raczej bys nie odpowietrzyl bo na koniec i tak trzebaby pompowac zeby tloczki spowrotem wysunac. Nalezy tez pamietac ze w zakamarkach zaciskow sa tez pecherzyki powietrza, ktore tylko plyn pod cisnieniem moze wyprzec.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
W instrukcji jest napisane DOT4. Mam możliwość kupić w bardzo dobrej cenie Motula DOT5.1.
Czy mogę zamienić DOT4 na DOT5.1 bez szkody dla sprzęta?
Ostatnio zauważyłem w sklepach, że nie ma już typowych płynów DOT4 tylko są DOT3/DOT4.
Czy one mają właściwości DOT4 czy bardziej DOT3 albo coś pośredniego?
Czy mogę zamienić DOT4 na DOT5.1 bez szkody dla sprzęta?
Ostatnio zauważyłem w sklepach, że nie ma już typowych płynów DOT4 tylko są DOT3/DOT4.
Czy one mają właściwości DOT4 czy bardziej DOT3 albo coś pośredniego?
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości