Zobacz wÄ…tek - PÅ‚yn hamulcowy DOT4 jakiej firmy
NAS Analytics TAG

PÅ‚yn hamulcowy DOT4 jakiej firmy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

PÅ‚yn hamulcowy DOT4 jakiej firmy

Postprzez kasztan » 28/3/2012, 16:55

Wiem, że płyn hamulcowy DOT4 nieważne z jakiej firmy musi spełniać określone normy.
U siebie zawsze używałem Motula ale tak się zastanawiam jakie inne firmy polecacie?
W sklepie w pobliżu mnie nie mają Motula i może zmieniłbym na inny.
Druga sprawa bo już nie pamiętam ile płynu wchodzi na jedno moto z przodu dwie tarcze a z tyłu jedna?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59


Postprzez grunder » 28/3/2012, 18:04

Obojętnie jak,i aby spęłniał normy, ja np leje firmy samochodowej ATE, lecz ostanio użyłem Statoil DOT4. Płynu wchodzi tyle ile przewiduje książka serwisowa. Musisz nalać tyle aby było "STAN".
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa


Postprzez marcinpsk » 28/3/2012, 20:22

Przewaznie 0,5 litra wystarcza lacznie ze sprzeglem o ile masz hydraulicznie sterowane.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez henio12323 » 28/3/2012, 20:48

koło 150 ml potrzebujesz na dobre odpowietrzenie układu. ( licze z tym że częsc sie wyleje, część podczas udpowietrzania przepompujesz itp ) co do sprzęgła - radził bym uwazac bo sporo układów toleruje wyłącznie oleje mineralne. zalanie układu "mineralnego " dotem moze spowodować niezły "bałagan " :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kasztan » 28/3/2012, 21:06

Chodzi o wymianę płynu hamulcowego. Co 2 lata wymieniam i teraz znowu nadeszła pora. Sprzęgło mam na linkę tak więc zastanawiam się czy 250ml płynu wystarczy do wymiany całego płynu hamulcowego?
W serwisówce nie ma niestety napisane.
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez marcinpsk » 29/3/2012, 09:32

Jak odzyskasz plyn z odpowietrzania to powinna wystarczyc 1/4 litra.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez grunder » 29/3/2012, 12:19

250ml spokojnie ci wystarczy. Kasztan o jakim motocyklu mówimy?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez KAPELA911 » 29/3/2012, 15:21

heniek jakbyś tak przybliżył temat z tym bałaganem po zalaniu dota w mineral?
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez kasztan » 29/3/2012, 17:07

Z750 z 2007r.
Co znaczy odzyskać płyn z odpowietrzania?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez KAPELA911 » 29/3/2012, 19:43

jak odpowietrzasz ukłąd to troche płynu wygania się przez odpowietrzni, aby temu zapobiec zakłądasz przezroczysty weżyk po czym wkładasz go do buteleczki i już
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez henio12323 » 29/3/2012, 21:47

kolega kiedys do KTMa na mineralu zalał dota to mu wszystkie gumowe elementy w układzie spuchły. np ta guma pod pokrywą powiekszyła sie około 3X.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez RUTRA.RD » 30/3/2012, 09:27

mialem tak samo jak do cieknącego wysprzęglika czy jak to sie nazywa nalałem atf plynu do automatów :) ale popuchły hi ale juz nie cieklo a później dolne uszczelnienie tłoczka tak spuchło ze jak zalałem dod 4 to nie moglem gumki z powrotem wsadzić wiec chamsko nożyczkami obciąłem do kola i co i przestało cieknąc :0 ale jaja

czy ktos kiedys odpowietrzał układ hamulcowy grawitacyjnie ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez KAPELA911 » 30/3/2012, 15:03

widizałem w użyciu pompki podciśnieniowe całkiem wesoła sprawa zakładasz pompujesz i po sprawie szybki temat
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez marcinpsk » 30/3/2012, 16:45

RUTRA.RD napisał(a):czy ktos kiedys odpowietrzał układ hamulcowy grawitacyjnie ??


Rozwin deko swoj tok myslenia, bo generalnie kazde odpowietrzanie mozna nazwac grawitacyjnym. Czyli to co ciezsze opada na dol zbiornika jakim jest zacisk hamulcowy, wypierajac przy tym to co lzejsze na gore- w tym wypadku powietrze. A ze odpowietrznik z regoly jest w njwyzszym punkcie zacisku to w teorii powinno to na calkowite wypchniecie powietrza i zalanie zacisku plynem.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez RUTRA.RD » 30/3/2012, 19:43

nalewasz plyn do zbiornicza odpowietrznki luzujesz, co pewien czas plynu dolewasz az z odpowietrznikow bedzie ciekl plyn. odobno to najlepszy sposob
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez marcinpsk » 30/3/2012, 21:36

Ale przeciez pompa bedzie po drodze trzymac ten plyn.
Pozatym ja zawsze jak plyn wymieniam to wylewam staryrowniez z zaciskow, czego wiele osob nie robi. Wciskam tez tloczki na maxa zeby caly stary plyn z zaciskow wypchnac i ta metoda juz raczej bys nie odpowietrzyl bo na koniec i tak trzebaby pompowac zeby tloczki spowrotem wysunac. Nalezy tez pamietac ze w zakamarkach zaciskow sa tez pecherzyki powietrza, ktore tylko plyn pod cisnieniem moze wyprzec.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez kasztan » 31/3/2012, 14:36

W instrukcji jest napisane DOT4. Mam możliwość kupić w bardzo dobrej cenie Motula DOT5.1.
Czy mogę zamienić DOT4 na DOT5.1 bez szkody dla sprzęta?
Ostatnio zauważyłem w sklepach, że nie ma już typowych płynów DOT4 tylko są DOT3/DOT4.
Czy one mają właściwości DOT4 czy bardziej DOT3 albo coś pośredniego?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez tomera » 31/3/2012, 15:07

dot'y z tego co wiem roznia sie tylko temperaturą w której sie gotuja
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez warzywek1 » 31/3/2012, 15:28

ja osobisci uzywam firmy K2,poki co nie narzekam. DOT 5.1 nie nadaje sie wszystkich ukladow,jesli masz zalecany DOT 4 to nie kombinuj jesli nie chcesz narobic sobie problemu z uszczelnieniami i przewodami
warzywek1
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 30/3/2012, 15:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez RUTRA.RD » 31/3/2012, 15:31

dot 4 mozna dodem 5.1 zastapic
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê